  • 91. Data: 2011-06-18 07:47:00
    Temat: Re: Vectra ciag dalszy - badziew nad badziewy
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello B.Borkowski,

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 92. Data: 2011-06-18 10:38:46
    Od: Maciej Bebenek <m...@b...org>

    Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl> wrote:

    > Chyba nie masz świadomości czego wymaga łącze operatorskie. Najprościej:
    > masz problem z masowym łączem (neostrady i inne) - dzwonisz na callcenter
    > (20 minut muzyczki, bo na 1000 klientów tam jest pół pani) do osoby która
    > jest (proszę wybaczyć za określenie) 'tania' i umie tylko zanotować Twój
    > problem w systemie i go dać do obsługi na 2 dzień jak jakiś technik
    > zajmie się problemem z Twoim łączem - w odpowiedniej kolejce.

    Tylko nikt w tym wątku nie pisał o łączu operatora im, a biznesowym, to
    jedno.

    Drugie - i wiem to z własnej praktyki - 90% ofert "biznesowych" w niczym
    nie różni się od oferty istniejącej, lub takiej, która może być
    skonstruowana dla łącz konsumenckich. A to magiczne " stałe IP" najczęściej
    jest zmiennym, tylko odpowiednio konfigurowalnym w serwerze DHCP, prawda? A
    w DOCSicu łatwiej ( i taniej) jest przypisać klientowi łącze stałe niż
    dynamiczne. Czy to znaczy, ze dla łącz dynamicznych powinna być pobierana
    dodatkowa opłata? :-P

    > W łączu operatorskim od razu łączysz się z technikiem siedzącym tam
    > (na zmianę 24/7) i on niezwłocznie analizuje Twój problem i w miarę
    > możliwości go rozwiązuje - ma do tego odpowiednią wiedze i uprawnienia
    > administracyjne i wie o czym opowiadasz.

    To tez obecnie jest tiylko teoria, ale ja naprawdę nie o tym :)

    > Chyba nie uważasz że obie oferty ktoś zamierza sprzedawać w tej samej
    > cenie?

    Jedno, czego zaznalem ostatnimy czasy, to neostrada vs DSL tepisany.
    Kosztował chyba 3 razy drożej, działał. A było to w czasach, kiedy neo
    padały jak muchy, a i z laczami w świat bywało różnie.
    Obecnie te dwie usługi różnią się tym, ze w neo jest bogatsza oferta. No i
    ceną oczywiście.

    Jeszcze raz zaznaczam, ze nie pisze o dedykowanych stał ach, z własną
    radiolinią i przepustowoscią podawaną w setkach Mbps.

  • 93. Data: 2011-06-18 10:39:11
    Od: Fabian <f...@g...pl>

    On 17.06.2011 22:01, Sergiusz Rozanski wrote:

    > Każdy zawód wymagający własnego serwera poczty, z firmą zarejestrowaną w
    > domu?

    Tak trudno je nazwać?

    Fabian.

  • 94. Data: 2011-06-18 10:41:58
    Od: Fabian <f...@g...pl>

    On 18.06.2011 12:38, Maciej Bebenek wrote:
> [...]
    > w DOCSicu łatwiej ( i taniej) jest przypisać klientowi łącze stałe niż
    > dynamiczne. Czy to znaczy, ze dla łącz dynamicznych powinna być pobierana

    A samo poświęcenie jednego IP dla jednego klienta to nie jest koszt?
    Myślisz, że jedno IP wystarcza na jednego klienta przy dynamicznej alokacji?

    Fabian.

  • 95. Data: 2011-06-18 12:50:54
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-06-18 12:41, Fabian pisze:

    > A samo poświęcenie jednego IP dla jednego klienta to nie jest koszt?
    > Myślisz, że jedno IP wystarcza na jednego klienta przy dynamicznej
    > alokacji?

    Olbrzymi :-) Przypomnę po raz kolejny, że Aster winszuje sobie 5 zł
    miesięcznie za udostępnienie stałego zewnętrznego IP w niektórych
    abonamentach. Jaki % stanowi rzeczywisty koszt alokacji IP?

    A tak z ciekawości - jaki jest faktyczny współczynnik wykorzystania
    IP-ków przy dynamicznej alokacji?

  • 96. Data: 2011-06-18 13:19:17
    Od: "xarafaxz@[TNIJTA]gmail.com" <xarafaxz@_TNIJTA_gmail.com>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

    > Olbrzymi :-) Przypomnę po raz kolejny, że Aster winszuje sobie 5 zł
    > miesięcznie za udostępnienie stałego zewnętrznego IP w niektórych
    > abonamentach. Jaki % stanowi rzeczywisty koszt alokacji IP?
    Słyszałem o ofertach na IP w rynku wtórnym za 256 adresów o bardzo
    zbliżonych kosztach jakie pobiera aster. Chyba 5$ za kwartał za adres ale
    mogę się mylić.

    > A tak z ciekawości - jaki jest faktyczny współczynnik wykorzystania
    > IP-ków przy dynamicznej alokacji?

    Np 66%

  • 97. Data: 2011-06-18 17:20:41
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Fabian" <f...@g...pl>

    > Tak trudno je nazwać?

    Co tu nazywać ?

  • 98. Data: 2011-06-18 23:20:19
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 18.06.2011 Fabian <f...@g...pl> napisał/a:

    > Tak trudno je nazwać?

    Nie, marketingowiec-emailowy (niekoniecznie od razu spamer) ma narzędzia
    ciasno związane z smtp i umowy o poufności list dystrybucyjnych (przez co
    nie może ich załadować na jakiegoś virtuala/dzierżawkę).
    Zauważ od razu że nie potrzebuje 24/7 sieci, tylko w momencie wysyłki,
    za to na pewno potrzebuje łącza ze sprawnym rev-dns i dobrze byłoby mieć
    stałe ip (spf, brak ip w dynamic-rbl, brak naleciałości po jakimś
    wirusie po kimś itd).

  • 99. Data: 2011-06-19 06:59:19
    Od: Fabian <f...@g...pl>

    On 18.06.2011 19:20, niusy.pl wrote:

    > Użytkownik "Fabian" <f...@g...pl>

    > Co tu nazywać ?

    Zawody, które wymagają własnego serwera poczty.

    Fabian.

  • 100. Data: 2011-06-19 09:02:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello Sergiusz,
    >
    > Friday, June 17, 2011, 9:58:46 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Żebyś się nie zdziwił... Od dość dawna korzystam z usług "dla biznesu"
    > ze stałym IP. I ani TPSA ani Netia nie ma kompetentnych techników z
    > uprawnieniami 24/7. A to dwóch poważnych operatorów.

    hm...

    gdy dzwonie do linii obsługującej DSL to zwykle rozmawiam z kompetentną
    panią która dzwoni do technika sprawdza stan łącza i ewentualnie zleca
    wyjazd ekipy. Która potrafiła przyjechać nawet w ten sam dzień.