  • 101. Data: 2011-06-19 11:53:31
    Temat: Re: Vectra ciag dalszy - badziew nad badziewy
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Fabian" <f...@g...pl>

    > Zawody, które wymagają własnego serwera poczty.

    W celu ?

  • 102. Data: 2011-06-19 12:05:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello niusy.pl,

    Sunday, June 19, 2011, 1:53:31 PM, you wrote:

    > W celu ?

    No przecież już wiemy - rozsyłania spamu.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 103. Data: 2011-06-19 12:19:29
    Od: miab <...@...c>

    > No przecież już wiemy - rozsyłania spamu.

    A to przez cudze się nie da?

    miab

  • 104. Data: 2011-06-19 12:28:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello miab,

    Sunday, June 19, 2011, 2:19:29 PM, you wrote:

    > A to przez cudze się nie da?

    Da się, ale krótko.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 105. Data: 2011-06-19 19:43:07
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-06-17, o godz. 21:58:12
    Art <z...@s...pl> napisał(a):

    > Dobre ;)

    E tam ;-) Musiały być "pod ręką" ale często nie było przez pół czy
    godzinę nic do roboty to podwyższały swoje umiejętności a nam było miło
    że możemy pomóc czy coś wyjaśnić.

    > Maciek masz rację samą pocztę tak, ale nie moge wpaść na pomysł,
    > który zawód wymaga serwera poczty u siebie w domu?
    >
    > Byc moze ja tez powinienem mieć taki serwer u siebie w domu a o tym
    > nie wiem?
    > Jestem zainteresowany odpowiedzią, i to bez złośliwości.

    Ale gdzie tu złośliwość? Normalna dyskusja. Mała firma SOHO która nie
    chce by ich poczta leżała gdzieś poza ich kontrolą bo nie mają pewności
    że na hostingu ktoś się do tego dobierze. I nawet jak sami coś
    wyczyszczą to to np. w backupach leży kopia i nie wiadomo o co chodzi.
    Nie trzeba do tego super łącza profesjonalnego - starczy 1 adres IP i
    revDNS. Bo np. pocztą przesyłane są dane osobowe. Wiem że można to
    robić szyfrowaniem ale często z różnych powodów tego nie robią. Mam
    kilka takich lokacji gdzie DSL 1Mbit jest aż nadto bo wystarczyłoby
    128kbps ale to najtańsza opcja gdzie można postawić serwer pocztowy.
    Mam też firmę dużą która co prawda na dużych łączach ale tylko z
    takiego powodu utrzymuje własny serwer pocztowy w swojej serwerowni a
    nie na zewnątrz. Ty tego nie potrzebujesz ale inni i owszem.

    Zdrówko

  • 106. Data: 2011-06-19 21:11:38
    Od: Andrzej Banach <a...@g...pl>

    > (...) Mała firma SOHO która nie
    > chce by ich poczta leżała gdzieś poza ich kontrolą bo nie mają pewności
    > że na hostingu ktoś się do tego dobierze. (...)

    Ale idac tym tropem to wypadaloby nie korzystac z sieci Internet,
    poniewaz ISP moga zapisac transmisje itp. Najlepiej wypadaloby miec
    niezalezne kabelki do wszystkich odbiorcow poczty bo vpn'y itp to moze
    byc za malo.
    Nie popadajmy w paranoje - podawanie "bezpieczenstwa" jako powodu za
    trzymaniem serwera pod biurkiem w domu, jest niestety kompletnie
    nietrafione. Rozwiewajac wszelkie watpliwosci i ucinajac dalsza dyskusje
    - nie ma zawodu wymagajacego trzymania serwerka poczty u siebie i tyle.
    Tak wiec cala dyskusja stala sie jalowa od dluzszego czasu. I
    wymyslanie, ze jakis zawod moze tego wymagac jest brnieciem w slepa ulice.

    pozdrawiam
    --
    Andrzej Banach | NET-KOMP | www.net-komp.net.pl
    Miejska Sieć Komputerowa KOLMAN | Internet Kolno

  • 107. Data: 2011-06-19 22:59:56
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2011-06-19 23:11, Andrzej Banach pisze:

    > Tak wiec cala dyskusja stala sie jalowa od dluzszego czasu. I
    > wymyslanie, ze jakis zawod moze tego wymagac jest brnieciem w slepa ulice.

    Andrzeju, cały ten wątek brnie w ślepą uliczkę, ponieważ usiłują nam
    udowodnić, że cena i zakres usług łącz dla domu i dla biznesu powinny
    być takie same, bo to te same kable, studnie, łącza, routery czy radia.
    Niestety tak nie jest i nie będzie, to tylko część prawdy. Daleko nie
    szukając - w bankach jest podobnie. Jest oferta dla konsumenta i jest
    oferta dla biznesu. Różnica w opłatach? Diametralna. Larum? Jakoś nie
    słyszę :)

    Gwoli ścisłości - abstrahuję w tym momencie od oferty łącz operatorskich.

    --
    Ślązak

  • 108. Data: 2011-06-20 07:13:48
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 19.06.2011 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał/a:

    > hm...
    >
    > gdy dzwonie do linii obsługującej DSL to zwykle rozmawiam z kompetentną
    > panią która dzwoni do technika sprawdza stan łącza i ewentualnie zleca
    > wyjazd ekipy. Która potrafiła przyjechać nawet w ten sam dzień.

    I za DSL płacisz tyle samo co za Neo? Akurat iDSL w ofercie & jest wg mnie
    wzorowo prowadzoną usługą - wiele lat miałem to łącze i nigdy nie miałem
    problemów ze serwisem. Przy czym niestety cena idsl obecnie jest już mało
    adekwatna np do cen dostepnych symetryków.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 109. Data: 2011-06-20 07:43:26
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-06-19, o godz. 23:11:38
    Andrzej Banach <a...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > poniewaz ISP moga zapisac transmisje itp. Najlepiej wypadaloby miec
    > niezalezne kabelki do wszystkich odbiorcow poczty bo vpn'y itp to moze

    Oczywiście tak byłoby najlepiej ale nierealne. ;-)

> [...]
    > trzymaniem serwera pod biurkiem w domu, jest niestety kompletnie
    > nietrafione. Rozwiewajac wszelkie watpliwosci i ucinajac dalsza

    Cały czas piszesz o domu. Ja wolę użyć określenia SOHO bo wiele małych
    firm stoi na takich łączach domowych. I własny serwer pocztowy we
    własnym lokalu jako jeden z elementów takiego bezpieczeństwa dla wielu
    ma znaczenie. Niezależnie od tego że Tobie wydaje się to kompletnie
    nietrafione. Jak pisałem można nie chcieć by jakieś dane przesyłane
    mailem leżały na zewnętrznym hostingu. Bo faktycznie nie wiadomo wtedy
    kto i jaki dostęp ma do tych danych poza ich właścicielem.

> [...]
    > tyle. Tak wiec cala dyskusja stala sie jalowa od dluzszego czasu. I
    > wymyslanie, ze jakis zawod moze tego wymagac jest brnieciem w slepa

    Ależ ja nie twierdzę że jakiś zawód potrzebuje. Z tych które znam i
    potrzebowali własnego serwera to głownie prawnicy ale tez np. ksiądz
    czy księgowy. Łącznie z tym że admin podpisywał odpowiednią umowę
    łącznie z klauzulą o zachowaniu poufności danych pod różnymi rygorami.
    I serwer bynajmniej nie pod biurkiem ale dość mocno zabezpieczony także
    przed fizyczną kradzieżą. Po prostu pewna specyficzna nisza na którą
    może się nie natknąłeś ale ja tak.

    Zdrówko

  • 110. Data: 2011-06-20 18:35:01
    Od: Bartosz Waszak <w...@t...co.il>

    W dniu 2011-06-18 00:06, Tomasz Śląski pisze:

    > Na przeciwnym biegunie jest Pionier, gdzie o dowolnej godzinie sami
    > zadzwonią do Ciebie jak cokolwiek kwiknie na łączu, flapnie sesja, albo
    > odpadniesz na pracach, których nie zgłosiłeś wcześniej do PCSS.
    > Wszystkie NOCe mogłyby brać z nich przykład.

    To ja bym chciał zgłosić NOC PLIX w kategorii najlepszy NOC i najlepsza
    kolokacja. Każdy problem z łączem odnotowany i dostaje powiadomienie,
    czasem mam telefon szybciej niż się moje cacti odświeży :)

    Poza tym na miejscu wszystko da się załatwić, wkrętarka, jakieś skrętki,
    browar :) wszystko co może być niezbędne przy montowaniu się w kolokacji :)

    Bartosz Waszak <w...@t...co.il>
    nic-hdl: BW1026-RIPE