    From: medenes <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Videodomofon via open standard?
    Date: Mon, 22 Feb 2010 04:31:25 -0800 (PST)

    Cześć

    Marzy mi się taki dzień ... wszystkie urządzenia będą oparte o otwarte
    standardy ...

    Od 2 dni grzebię po grupach, sklepach, forach w poszukiwaniu
    informacji na temat videodomofonów. Chciałbym wystawić na zewnątrz
    jakiś panel od videodomofonu. Podłączyć to do jakiegoś małego
    komputerka (ARM9) z LCD, chodzonego na Linuxie. Koputerek będzie miał
    jeszcze parę innych zadań do wykonania. Taki integrator wielu usług.
    Nie chciałbym więc mieć dodatkowego urządzenia tylko po to, aby co
    parę dni komuś otworzyć (bądź nie) drzwi. Oczywiście można, ale szukam
    innego, ładniejszego rozwiązania.

    Pierwszy pomysł po przejrzeniu dostępnych (tanich) paneli
    zewnętrznych, że będę musiał wszystko zrobić na piechotkę. Wyseparować
    sygnały synchronizacji i spróbkować obraz. Do tego dźwięk, przerobić
    to na jakiś strumień i wrzucić na wejście do embedded komputera.
    Biorąc pod uwagę dostępność mojego czasu to jak nic 5-10 lat pracy.
    Tyle nie mam.

    Obrałem więc kierunek (video)domofonów cyfrowych. Google wie najwięcej
    o Helios IP. Super-hiper: H.264, SIP, web-serwer, PoE ... czego-to-nie-
    mający. Zobaczyłem cenę i już wiem dlaczego zostałem właśnie tam
    skierowany. Nic z tego.
    Dalsze poszukiwania i trafiłem. Jak ładnie. Potrzebne są tylko 2 żyły
    do obsługi AV i rygla. Ładne panele zewnętrzne. Tylko nigdzie nic nie
    ma o transmisji.

    Czy ktoś z Was miał do czynienia z takim tematem? Są jakieś
    rozwiązania oparte o znane protokoły? Albo może ktoś już przeprowadził
    rewerse-engineering któregoś z protokołów?

    A może poszukać zupełnie innej drogi?
    Mam w glebie zakopany UTPW w celu podłączenia do video- bądź domofonu.
    Kabel to ok 30mb.
    Liczę bądź na jakieś nakierowania, pomysły, sugestie ... cokolwiek.
    Z góry dzięki!

    Pozdrawiam
    medeneś