  • 1. Data: 2010-02-22 12:31:25
    Temat: Videodomofon via open standard?
    Od: medenes <m...@g...pl>

    Cześć

    Marzy mi się taki dzień ... wszystkie urządzenia będą oparte o otwarte
    standardy ...

    Od 2 dni grzebię po grupach, sklepach, forach w poszukiwaniu
    informacji na temat videodomofonów. Chciałbym wystawić na zewnątrz
    jakiś panel od videodomofonu. Podłączyć to do jakiegoś małego
    komputerka (ARM9) z LCD, chodzonego na Linuxie. Koputerek będzie miał
    jeszcze parę innych zadań do wykonania. Taki integrator wielu usług.
    Nie chciałbym więc mieć dodatkowego urządzenia tylko po to, aby co
    parę dni komuś otworzyć (bądź nie) drzwi. Oczywiście można, ale szukam
    innego, ładniejszego rozwiązania.

    Pierwszy pomysł po przejrzeniu dostępnych (tanich) paneli
    zewnętrznych, że będę musiał wszystko zrobić na piechotkę. Wyseparować
    sygnały synchronizacji i spróbkować obraz. Do tego dźwięk, przerobić
    to na jakiś strumień i wrzucić na wejście do embedded komputera.
    Biorąc pod uwagę dostępność mojego czasu to jak nic 5-10 lat pracy.
    Tyle nie mam.

    Obrałem więc kierunek (video)domofonów cyfrowych. Google wie najwięcej
    o Helios IP. Super-hiper: H.264, SIP, web-serwer, PoE ... czego-to-nie-
    mający. Zobaczyłem cenę i już wiem dlaczego zostałem właśnie tam
    skierowany. Nic z tego.
    Dalsze poszukiwania i trafiłem. Jak ładnie. Potrzebne są tylko 2 żyły
    do obsługi AV i rygla. Ładne panele zewnętrzne. Tylko nigdzie nic nie
    ma o transmisji.

    Czy ktoś z Was miał do czynienia z takim tematem? Są jakieś
    rozwiązania oparte o znane protokoły? Albo może ktoś już przeprowadził
    rewerse-engineering któregoś z protokołów?

    A może poszukać zupełnie innej drogi?
    Mam w glebie zakopany UTPW w celu podłączenia do video- bądź domofonu.
    Kabel to ok 30mb.
    Liczę bądź na jakieś nakierowania, pomysły, sugestie ... cokolwiek.
    Z góry dzięki!

    Pozdrawiam
    medeneś

  • 2. Data: 2010-02-22 17:21:42
    Temat: Re: Videodomofon via open standard?
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    medenes pisze:
> [...]
    > jakiś panel od videodomofonu. Podłączyć to do jakiegoś małego
    > komputerka (ARM9) z LCD, chodzonego na Linuxie.
    Czy to musi być cyfrowe i przekazywać obraz w 2 stony? Nie wystarczyłby
    obraz w jedną stronę bez zapisu na kompie? Mam taki stary pobijamy PDA i
    jego chciałem przerobić na wideodomofon - odseparować kamere od
    wyświetlacza - ale niewiem na jaką odległość to zadziała. drugi sposób
    to zrobić z takeigo PDA z Wifi kamerke internetową - i masz obraz na
    moitorze PC

    ToMasz

  • 3. Data: 2010-02-22 18:47:31
    Od: medenes <m...@g...pl>

    On 22 Lut, 18:21, ToMasz <t...@g...pl> wrote:
> [...]
    > wyświetlacza - ale niewiem na jaką odległość to zadziała. drugi sposób
    > to zrobić z takeigo PDA z Wifi kamerke internetową - i masz obraz na

    Spodziewam się, że z wyświetleniem to będzie najmniejszy problem.
    Najważniejsze, aby było co wyświetlić. Jak niby chcesz na swoim palmie
    wyświetlić analogową
    treść?
    Skończy się pewnie tym, że do video zatrudnię kamerkę IP (umieszczoną
    na budynku) i zostanie problemem z przesłaniem głosu w obu kierunkach
    oraz sterowanie ryglem.

    Pozdrawiam
    medeneś

  • 4. Data: 2010-02-22 21:00:37
    Od: "awiesiek" <n...@c...tnmrgn.cy>

    Użytkownik "medenes" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
> [...]
    > Kabel to ok 30mb.
    > Liczę bądź na jakieś nakierowania, pomysły, sugestie ... cokolwiek.

    Uszanowanie

    Czy warto wyważać otwarte drzwi ?
    Czasami domofon otwiera się się z centrali telefonicznej -
    jest jednym z numerów wewnętrznych , lub specjanym
    portem tej centrali .
    Sygnał z kamerki puścić na TV poprzez modulator ,
    lub na monitor kontrolny i/lub do splitera łączącego sygnały
    z kilku kamer w jeden , i do nagrywarki , lub udostępnić w sieci .

    --
    awiesiek

  • 5. Data: 2010-02-22 22:21:15
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    medenes pisze:

    > Spodziewam się, że z wyświetleniem to będzie najmniejszy problem.
    > Najważniejsze, aby było co wyświetlić. Jak niby chcesz na swoim palmie
    > wyświetlić analogową
    > treść?
    dla mnie "analogowy" to kamerka bezprzewodowa za 99zł+TV
    Cyfrowy to coś na kształt web-cam
    > Skończy się pewnie tym, że do video zatrudnię kamerkę IP (umieszczoną
    > na budynku) i zostanie problemem z przesłaniem głosu w obu kierunkach
    > oraz sterowanie ryglem.
    Nigdzie nie napisałeś ze ma to być bezprzewodowe. Domyślam sie ze tak,
    wiec na szybko głos mozna w 2 strony przesłać starym telefonem
    bezprzewodowym, takim w którym słuchawka gadała z "matką". Takie rozmowy
    były nawiazywane jednym klawiszem ze słuchawki lub matki.
    Rygiel - w ostateczności wykorzystasz stary alarm samochodowy.
    ToMasz

  • 6. Data: 2010-02-22 22:28:20
    Od: medenes <m...@g...pl>

    > Czy warto wyważać otwarte drzwi ?

    Czasem warto iść pod prąd. Na razie szukam drogi z prądem.

> [...]
    > lub na monitor kontrolny i/lub do splitera łączącego sygnały
    > z kilku kamer w jeden , i do nagrywarki , lub udostępnić w sieci .

    Ale czy nie sądzisz jednak, że Twoja propozycja to jednak też jakieś
    skomplikowanie? Poza tym ... obraz z modulatora jest widoczny na TV
    włączonym. To pewien minus. Ale jest to rozwiązanie, które warto
    rozważyć. Głównie ze względu na cenę. Dla szukających szczegółów tego
    rozwiązania należy udać się na strony np. Dipola. Tam są gotowe
    schematy. Choć gdybym wybierał rozwiązanie analogowe, to wybrałbym
    jakiś kompletny zestaw.
    Póki co szukam rozwiązania cyfrowego, choć powoli dociera do mnie, że
    to raczej misja niemożliwa. Natrafiłem na protokoły X1 i X2 ... ale
    znów jakie ceny.

    Pozdrawiam
    medeneś