  • 1. Data: 2009-05-04 09:29:46
    Temat: Vista - Zmiana rozmiarow dyskow
    Od: Mik <"tsw_mik NOSPAM "@gazeta.pl>

    Mam problem ze zmiana rozmiarow dyskow pod Vista
    Oto jak to wyglada w Disk Management:

    ? D C E

    ? (brak litery) - EISA Configuration, 63 MB, 63 MB wolne
    D - NTFS, Primary Partition, 10 GB, 5 GB wolne
    C - NTFS, System, Primary Partition, 165 GB, 80 GB wolne
    E - NTFS, Logical Drive, 122 GB, 1 GB wolne

    Chce przerzucic ok. 50 GB z C na E, ale max rozmiar o ktory moge
    zminiejszyc dysk C to 48 MB. Myslalem, ze moze potrzebna jest
    defragmentacja C, ale nic to nie zmienilo.
    Probowalem tez przerzucic 5 GB z D na C - D udalo mi sie zmniejszyc o 5
    GB, ale max rozmiar o ktory moge powiekszyc C to wciaz 48 MB (te ktore
    wczesniej odjalem) - podobna sytuacja jest z tymi 48 MB, ktorych nie
    moge dodac do E, tylko z powrotem do C.
    Dlaczego Vista nie pozwala mi odjac z C wiecej niz te 48 MB i dlaczego
    moge je dodac tylko do tego samego woluminu, z ktorego zostaly odjete?

    Mik

  • 2. Data: 2009-05-05 08:00:40
    Temat: Re: Vista - Zmiana rozmiarow dyskow
    Od: "ben" <s...@i...pl>

    Polecam bezpłatny program:

    EASEUS Partition Master 3.5 Home Edition

  • 3. Data: 2009-05-06 09:08:59
    Od: "kilrak" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Mik" <"tsw_mik NOSPAM "@gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Dlaczego Vista nie pozwala mi odjac z C wiecej niz te 48 MB i dlaczego
    > moge je dodac tylko do tego samego woluminu, z ktorego zostaly odjete?

    Nie ta grupa, pytasz na sprzętowej, a powinieneś na Windowsowej.
    Nie przeprowadza się operacji partycjowania na żywym organiźmie, bo może
    skończyć się katastrofą.
    Nie używaj narzędzi z Windowsa, tylko zewnętrznych programów typu Ranish
    Partition Manager

  • 4. Data: 2009-05-06 17:30:23
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Wed, 6 May 2009 11:08:59 +0200, kilrak napisał(a):

> [...]
    > skończyć się katastrofą.
    > Nie używaj narzędzi z Windowsa, tylko zewnętrznych programów typu Ranish

    To stary program i nie obsługuje NTFS, tak więc do Visty zupełnie się
    nie nadaje. Proponuję BootIt http://www.terabyteunlimited.com .
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/