  • 1. Data: 2009-01-01 21:38:59
    Temat: WD Scorpio - uszkodzona nalepka
    Od: PatRYK <p...@o...pl>

    Szanowni Grupowicze,
    zakupiłem ostatnio dysk WD Scorpio 250GB 2.5 cala (http://
    www.komputronik.pl/Dyski_twarde/WD_Scorpio_250_GB_54
    00_8MB_Serial_ATA...).
    Po rozpakowaniu paczki okazało się, że na opakowaniu dysku jest
    niewielkie nacięcie (na wysokości kodu paskowego na nalepce). Po
    wyjęciu dysku z folii zauważyłem, że ucierpiała także sama nalepka na
    dysku. Nie jestem do końca pewny, czy została przecięta, czy tylko
    zarysowana. Napisałem w tej sprawie do sklepu, w którym wspomniany
    dysk zamówiłem. W odpowiedzi otrzymałem zapewnienie, że opisane
    "uszkodzenie" nie ma wpływu na pracę dysku, ani na gwarancję (nacięcie
    zostało wykonane w celu zeskanowania kodu). Dysk faktycznie pracuje
    bez zarzutów, przeszedł pomyślnie wszystkie testy (HD Tune) i jego
    'health status' jest OK. Jednak mam wątpliwości, czy faktycznie takie
    "zarysowanie" nie ma wpływu na gwarancję. Czy mogło ono wpłynąć na
    hermetyczność dysku?
    Oto zdjęcie dysku o którym mowa:
    http://img.tomshardware.com/us/2007/06/04/wd_brings_
    250_gb_hdds_to_no...
    A to zdjęcia mojego egzemplarza a właściwie opisanej "rysy":
    http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a5d2189d12
    e2bf3b
    http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=54c169d3e2
    d5b50b
    http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=8068333f3e
    1d4632

    Będę wdzięczny za wszystkie odpowiedzi, za które z góry dziękuję.
    Pozdrawiam
    Patryk

  • 2. Data: 2009-01-01 21:52:11
    Temat: Re: WD Scorpio - uszkodzona nalepka
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 01.01.2009 22:38, PatRYK pisze:
    > 'health status' jest OK. Jednak mam wątpliwości, czy faktycznie takie
    > "zarysowanie" nie ma wpływu na gwarancję. Czy mogło ono wpłynąć na
    > hermetyczność dysku?

    Nie mogło. Wydrukuj sobie maila ze sklepu, w obecności
    i z podpisami świadków napisz na wydruku datę, w razie
    czego poproś sklep o wydanie na piśmie potwierdzenia, że
    sami dokonali takiego naruszenia nalepki -- jakby kiedyś
    inny sprzedawca w razie problemów z dyskiem nie chciał go
    przyjąć. Ale nie ma szans, by takie wciśnięcie nalepki
    uszkodziło jakoś dysk :)

    PS. Dziwne -- ta nalepka wisi w powietrzu nad wytłoczeniem
    obudowy dysku?

    PS.2. Ja bym uważał ze sklepem, który tak tnie gdzie popadnie
    -- nigdy nie wiadomo, czy pudeł z dyskami nie przesuwają
    kopniakami ;)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 3. Data: 2009-01-01 22:08:49
    Od: "Grzegorz Nowak" <a...@m...com>

    Nawet jesli sklep nie kopie dyskow to daje glowe, ze robi to poczta lub
    kurier. Dobrze zapakowany dysk (w spoczynku) jest w stanie zniesc naprawde
    duzo ;)

    --
    pozdr

  • 4. Data: 2009-01-01 22:13:05
    Od: Mateusz Viste <m...@i...invalid>

    On Thursday 01 January 2009 22:38, PatRYK wrote:
    > 'health status' jest OK. Jednak mam wątpliwości, czy faktycznie takie
    > "zarysowanie" nie ma wpływu na gwarancję. Czy mogło ono wpłynąć na
    > hermetyczność dysku?

    Co do gwarancji to nie mam pojęcia. Jeżeli chodzi natomiast o aspekt czysto
    techniczny, to nie ma czym się obawiać. Górna nalepka nie służy
    hermetyzacji dysku, nie ma więc takiej możliwości by mogło to wpłynąć na
    parametry i/lub żywotność dysku.

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 5. Data: 2009-01-01 22:19:43
    Od: PatRYK <p...@o...pl>

    > PS. Dziwne -- ta nalepka wisi w powietrzu nad wytłoczeniem
    >      obudowy dysku?

    Też mi się tak wydaje, a skoro jest nas już dwóch, to pewnie tak
    właśnie jest :)

    > PS.2. Ja bym uważał ze sklepem, który tak tnie gdzie popadnie
    >        -- nigdy nie wiadomo, czy pudeł z dyskami nie przesuwają
    >        kopniakami ;)

    Sklep jest raczej "renomowany"... pierwszy link z mojego pierwszego
    posta prowadzi na stronkę tegoż sklepu...

  • 6. Data: 2009-01-01 22:24:09
    Od: PatRYK <p...@o...pl>

    > techniczny, to nie ma czym się obawiać. Górna nalepka nie służy
    > hermetyzacji dysku, nie ma więc takiej możliwości by mogło to wpłynąć na

    W takim razie, czy hermetyzacji służą te trzy okrągłe, srebrne nalepki
    w górnej części dysku?
    link do zdjęcia>>> http://tokogeek.com/images/Hardisk-WD2500BEVS.jpg

  • 7. Data: 2009-01-01 22:35:49
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 01.01.2009 23:24, PatRYK pisze:
    > W takim razie, czy hermetyzacji służą te trzy okrągłe, srebrne nalepki

    Dyski twarde *nie są* hermetyczne. Mają normalną wymianę
    powietrza, ino za pośrednictwem filtrów. Czasem jest to
    nawet filtr w stylu "podkładka z gąbki, na której leży
    przykręcona elektronika, dociskając ją do powierzchni
    obudowy w której jest kilka dziurek".

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 8. Data: 2009-01-01 22:36:44
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 01.01.2009 23:19, PatRYK pisze:
    > Sklep jest raczej "renomowany"... pierwszy link z mojego pierwszego
    > posta prowadzi na stronkę tegoż sklepu...

    Nie zauważyłem w pierwszym czytaniu. Co do "renomy" Komputro-
    nika -- kwestia dyskusyjna, w archiwum znajdziesz pewnie trochę
    postów z narzekaniami na tę firmę.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 9. Data: 2009-01-01 22:53:54
    Od: PatRYK <p...@o...pl>

    > Dyski twarde *nie są* hermetyczne. Mają normalną wymianę
    > powietrza, ino za pośrednictwem filtrów. Czasem jest to

    No właśnie, spotkałem się z różnymi wersjami... Czyli te trzy nalepki
    zapewne zapobiegają napływowi powietrza drogą inną niż przez filtr?
    Najważniejsze, że roli tej nie pełni nalepka z danymi technicznymi,
    czego się obawiałem i z czym się spotkałem w przypadku starszego
    Seagate'a 3,5-calowego (okrągła wypukłość w obrębie nalepki).

  • 10. Data: 2009-01-01 23:52:00
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    "PatRYK" wrote in message
    q.googlegroups.com...

    Cytat z Twojego pierwszego zdjecia - "Product warranty will be void if seal,
    label or cover is removed or damaged" i w razie problemow na pewno ktos Ci
    to od razu przetlumaczy.