  • 11. Data: 2009-09-13 13:21:41
    Temat: Re: WM+dobry GPS
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > on ma raczej słabego GPS nie na sirfie - wiem bo mam

    po tygodniu nie używania, jak wyjdziesz przed dom, (drzewa, budynki,
    kawałek nieba) jaki jest czas "łapania" satelitów
    albo jak go uruchomisz w aucie podczas jazdy - zawsze w 1 minute złapie
    czy bedzie problem?

    ToMasz

    PS ja mam i780wersja z automapą, i ze tak powiem "zero szans" zeby
    złapał fixa w 1 minute. Niewiem kto wpadł na pomysł zeby tak marnego
    gpsa- łączyć z automapą jako jeden produkt.....

  • 12. Data: 2009-09-13 13:23:31
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Atlantis pisze:

    > Hmm... Znajomy posiada Kaisera i nie narzeka na GPS. Właściwie dosyć
    > szybko okazało się, że te wszystkie opinie mieszające moduł zintegrowany
    > w Qualcomie z błotem nijak mają się do rzeczywistości. Podczas normalnej
    > nawigacji zwyczajnie nie zauważa różnicy. Wcześniej używał osobnego
    > odbiornika z SirfStar III na Bluetooth.
    >
    > Ja osobiście mogę jeszcze polecić Samsunga SGH-i780 z procesorem
    > Marvella. :)
    mały ekran i słaby gps. wiem coś o tym. (pozatym telefon super)
    ToMasz

  • 13. Data: 2009-09-13 16:54:22
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > samochodowe zasilanie - jest. GPS marny? Wspomniany SirfSTAR> III
    sobie
    > doskonale radzi.

    Alez nikt nie mowi ze w tym sensie marny :)
    Marny w sensie ze bardzo pradozerny i jak czlowiek zechce z nim w lapie
    pochodzic po gorach czy poplywac po Mazurach to Sirf bedzie bardzo
    szybko prad z baterii wyzeral.
    Oto na czym polega jego marnosc jedyna :)

    pozdrawiam,

  • 14. Data: 2009-09-13 16:58:14
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    zintegrowany
    > w Qualcomie z błotem nijak mają się do rzeczywistości.
    No i moze dzis najtanszy SPV M650 - cienszy od Kaisera bo bez dodatkowej
    klawiatury a daje rade doskonale i to zarowno z AutoMapa jak i
    OziExplorerem - czyli bardzo sprawny i uniwersalny. Filmy czy MP3
    znakomicie odtwarza a i radio z RDZem dobrze daje rade :)

    pozdrawiam,

  • 15. Data: 2009-09-14 13:14:33
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    ToMasz pisze:

> [...]
    > kawałek nieba) jaki jest czas "łapania" satelitów
    > albo jak go uruchomisz w aucie podczas jazdy - zawsze w 1 minute złapie

    To co opisujesz nie zależy od chipsetu. To zwyczajnie kwestia fizyki
    kosmicznej, że tak powiem. GPS do złapania FIXa potrzebuje danych
    kepleriańskich pozwalających mu na ustalenie pozycji satelitów na
    niebie. Jeśli dysponuje aktualnymi danymi bardzo szybko ustali twoją
    pozycję. Jeśli nie będzie musiał je uzyskać, a to już zajmuje trochę
    czasu i z reguły jest źródłem frustracji wśród ludzi, którzy w TV
    naoglądali filmów szpiegowskich, w których GPS działa natychmiast po
    włączeniu. ;)
    Taki sam efekt będziesz miał jeśli znacząco przemieścisz się w stosunku
    do miejsca, w którym urządzenie było ostatnio używane. Wtedy będzie
    potrzebował czasu, żeby się odnaleźć. :)

    > PS ja mam i780wersja z automapą, i ze tak powiem "zero szans" zeby
    > złapał fixa w 1 minute. Niewiem kto wpadł na pomysł zeby tak marnego
    > gpsa- łączyć z automapą jako jeden produkt.....

    Hmm... A przypadkiem i780 nie ma A-GPS? Wydawało mi się nawet, że nowa
    Automapa miała jakiś dodatek wspierający tę usługę w tym modelu. Nie
    wiem jednak czy nie tyczy się to Plus GSM. Ktoś potwierdzi/zaprzeczy?

    Dzięki A-GPS pobierasz zawsze aktualne kepsy za pomocą infrastruktury
    operatora. ;)

  • 16. Data: 2009-09-14 16:01:48
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    (''')

    > Hmm... A przypadkiem i780 nie ma A-GPS? Wydawało mi się nawet, że nowa
    > Automapa miała jakiś dodatek wspierający tę usługę w tym modelu. Nie
    > wiem jednak czy nie tyczy się to Plus GSM. Ktoś potwierdzi/zaprzeczy?
    automapa "daje" jakiegoś patcha dla i780, niemniej jednak nie poprawia
    to niczego w zauważany sposób. Mam i780 tak usytuowane w samochodzie
    zeby mnie było wygodnie, ale niestety cześć nieba zasłania dach. tak
    wiec utraty sygnału się trafiają nawet podczas jazdy w gęstej zabudowie.
    po podłączeniu odbiornika GPS z BT, nic takiego sienie dzieje. Odbiornik
    moze być gdziekolwiek - jest poprostu lepszy :)

    ToMasz

  • 17. Data: 2009-09-15 18:40:39
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    ToMasz pisze:

    > automapa "daje" jakiegoś patcha dla i780, niemniej jednak nie poprawia
    > to niczego w zauważany sposób. Mam i780 tak usytuowane w samochodzie

    Mi się kiedyś wyraźnie rzucił w oczy jakiś moduł do AM mający w nazwie:
    "i780", "A-GPS" i "Plus GSM" bodajże. ;) Tyle tylko, że AGPS nie
    poprawie Ci mocy sygnału - zapewnia Ci jedynie dużo szybszy dostęp do
    aktualnych kepsów, przez co szukanie pierwszego fixa nie trwa tak długo. ;)

> [...]
    > po podłączeniu odbiornika GPS z BT, nic takiego sienie dzieje. Odbiornik
    > moze być gdziekolwiek - jest poprostu lepszy :)

    Stawiałbym na to, że to kwestia anteny. Przynajmniej w większym stopniu
    niż chipsetu. Ostatnio miałem okazję rozmontować swój moduł GPS na
    Bluetooth, gdyż nieopatrznie zostawiłem go na deszczu. Płytka po
    wysuszeniu i przetarciu izopropanolem wróciła do świata żywych. Zapewne
    miał w tym udział fakt, że obudowa zdołała do pewnego stopnia zachować
    wodoszczelność (ciecz jej nie spenetrowała doszczętnie) a bateria
    wyładowała się jakiś czas wcześniej.
    W każdym razie anteną GPS jest tam naprawdę spory klocek. Zapewniam, iż
    zajmuje dużo więcej miejsca niż antena GSM w telefonie czy WiFi na
    płycie głównej laptopa. Nie wyobrażam sobie, żeby coś takiego można było
    wcisnąć do tak smukłego urządzenia jak i780. ;)

    Zresztą nie wiem czy wiesz, ale ponoć TomTom na iPhone'a ma być
    sprzedawany wraz ze specjalnym uchwytem wyposażonym we własny odbiornik
    BT. Chęć zachowania kompatybilności z 2G? Być może, ale chyba również
    chodzi o jakość sygnału. Jakby nie patrzeć taki moduł GPS to odbiornik
    satelitarny - urządzenie, którego nie można bez końca miniaturyzować nie
    martwiąc się o konsekwencje. ;)

    BTW i780 ma wyprowadzone wejście zewnętrznej anteny GPS? Chociażby na
    złączu synchronizacyjnym?