  • 1. Data: 2009-09-18 15:27:44
    Temat: Warunki zastosowania monoblocku?
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    Wyjaśnijcie mi, czy posiadając antenę 900mm, konkretnie taką
    http://www.hollex.pl/index.php?page=prod&kat=20&id=1
    10 można używać z
    nią konwertera Monoblock Twin? Pytam bo znalazłem taki konwerter
    http://www.hollex.pl/index.php?page=prod&kat=27&id=1
    187 i jest tam
    napisane że dla anten 80-85cm. No to znalazłem konwerter
    http://www.hollex.pl/index.php?page=prod&kat=27&id=1
    148 który od tego
    pierwszego różni się ilością wyjść. Konstrukcja jest identyczna. Pisałem
    do Hollexu i tam potwierdzono mi, że ten pierwszy raczej do anten do
    80cm, nie większych. Kiedy zapytałem o ten drugi konwerter który można
    już użyć z anteną 90cm i czym to jest uwarunkowane, to już odpowiedzi
    nie dostałem.
    To jak to w końcu jest, co w konwerterze Monoblock determinuje możliwość
    użycia go z daną anteną? Ilość wyjść?? Powierzchnia anteny - mniej wyjść
    mniejsza antena i na odwrót? Całe życie myślałem, że problem może leżeć
    w konstrukcji konwertera, a nie w tym co jest w środku.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 2. Data: 2009-09-18 15:38:39
    Temat: Re: Warunki zastosowania monoblocku?
    Od: Sat_Diver <s...@s...info>

    Nastał dzień 2009-09-18 17:27, Big Jack donosi, że:
    > Wyjaśnijcie mi, czy posiadając antenę 900mm, można używać z
    > nią konwertera Monoblock Twin?
    można
    Pytam bo znalazłem taki konwerter
    > http://www.hollex.pl/index.php?page=prod&kat=27&id=1
    187
    na 2 tunery lub do tunera Twin (dwugłowicowego)
    > No to znalazłem konwerter
    Ten drugi na 4 tunery lub do 2 tunerów Twin (dwugłowicowych) albo 2
    tunki + 1 TWIn etc.
    > To jak to w końcu jest, co w konwerterze Monoblock determinuje możliwość
    > użycia go z daną anteną?
    Rozmiar zalecane 80-90cm

  • 3. Data: 2009-09-18 16:12:56
    Od: crazy <c...@g...pl>

    Big Jack pisze:
> [...]
    > mniejsza antena i na odwrót? Całe życie myślałem, że problem może leżeć
    > w konstrukcji konwertera, a nie w tym co jest w środku.

    Monoblock jest przystosowany do anten 80 - 90 cm. Na tej antenie
    Monoblock zadziała bez problemu (każdy z rozstawem 6 stopni).
    Będą dobre oba podane konwertery.

    Pamiętaj, ze antena ma "dwa rozmiary", w pionie i poziomie, to co wyżej
    napisałem tyczy się rozmiaru w pionie, bo to nim zazwyczaj określa się
    wielkość anteny. Czyli wspomniane anteny mają szerokość (w poziomie) 70
    - 80 cm. :)

  • 4. Data: 2009-09-18 17:03:33
    Od: a...@p...pl

    niby tak, ale w takim monoblocku nie da sie ustawic (skorygowac) skosu
    konwertera. Wiec dla spotbeam z Astry (dla tvp platformy) moze byc
    kiepsko w niektrorych przypadkach. Dla swietego spokoju ja bym bral 2
    oddzielne konwertery.

    --
    ThinkXtra

  • 5. Data: 2009-09-21 08:51:49
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Big Jack wrote:

    > Wyjaśnijcie mi, czy posiadając antenę 900mm, konkretnie taką
    > http://www.hollex.pl/index.php?page=prod&kat=20&id=1
    10

    O ile się orientuje to ta antena ma wymiary 904,1x800mm, czyli jest to
    antena ofsetowa, odpowiednik anteny 80cm...

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 6. Data: 2009-09-21 17:15:47
    Od: crazy <c...@g...pl>

    Mikolaj Tutak pisze:

    10

    > O ile się orientuje to ta antena ma wymiary 904,1x800mm, czyli jest to
    > antena ofsetowa, odpowiednik anteny 80cm...

    Określając wielkość anteny ("osiemdziesiątka", dziewięćdziesiątka")
    podaje się wysokość, a nie szerokość!

  • 7. Data: 2009-09-21 17:56:26
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    crazy <c...@g...pl> napisał(a)

    > Określając wielkość anteny ("osiemdziesiątka", dziewięćdziesiątka")
    > podaje się wysokość, a nie szerokość!

    Ale to dla polaryzacji pionowej, bo dla poziomej to liczy się szerokość.

    ;)

    --
    Tomek

  • 8. Data: 2009-09-21 19:29:59
    Od: a...@p...pl

    liczy sie powiechnia, ktora odbija fale kierujac je ogniska w ktorym
    jest umieszczony konwerter

    --
    ThinkXtra

  • 9. Data: 2009-09-21 20:02:21
    Od: ETkarczy <e...@g...pl.invalid>

    crazy napisał(a):

> [...]
    > wyżej napisałem tyczy się rozmiaru w pionie, bo to nim zazwyczaj
    > określa się wielkość anteny. Czyli wspomniane anteny mają szerokość

    Właśnie zastanawiam się nad zestawem "jeden dla wszystkich" i tak czytam
    o monoblokach, wszędzie ktoś wspomina o "rozstawie 6st" podczas gdy tu:
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/zez.ht
    ml
    widać że rostaw zmienia się (na wschód rośnie) i w np. Warszawie jest
    7.81st.
    OCB?

    Druga sprawa to czy taka czasza:
    http://allegro.pl/item738858876_czasza_80_85cm_famav