  • 1. Data: 2012-12-10 15:07:02
    Temat: Wąż
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    Kupiłem elektryczną pompę na 12 V do przepompowania ON. Niestety, wąż
    gumowy musi mieć średnicę wewnętrzną 25 mm i być paliwo odporny. Mogę
    kupić wąż spełniający te warunki, ale ma on bardzo grube ścianki i jest
    bardzo sztywny. Nie mogę dostać węża paliwo odpornego o wymaganej
    średnicy i sztywności węża ogrodowego do podlewania ogródka. Jak
    rozwiązać ten problem? Wiem, że powyższe pompy użytkownicy samochodów
    kupują.

    Z poważaniem
    MJ

  • 2. Data: 2012-12-10 15:32:49
    Temat: Re: Wąż
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-12-10 15:07, Tata pisze:
> [...]
    > średnicy i sztywności węża ogrodowego do podlewania ogródka. Jak
    > rozwiązać ten problem? Wiem, że powyższe pompy użytkownicy samochodów

    Jak nie potrzebujesz tego dużo a się śpieszysz to możesz użyć
    ogrodowego, co prawda przy kontakcie z paliwem twardnieje ale to trwa
    kilka tygodni, możesz po prostu kupić taki i na spokojnie szukać
    docelowego :)

    Lewis

  • 3. Data: 2012-12-10 17:18:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tata" napisał w wiadomości
> [...]
    >wymaganej średnicy i sztywności węża ogrodowego do podlewania
    >ogródka. Jak rozwiązać ten problem? Wiem, że powyższe pompy

    Kupuja razem z wezem ? Czy kombinuja przejsciowke na mniejsza
    srednice, bo 25mm .... sporo :-)

    taki "ogrodowy" jest z igelitu, moze i on nie jest paliwoodporny, ale
    tez sie w nim nie rozpuszcza od razu.

    Mysle ze w jakims "budowlanym" markecie znajdziesz cos odpowiedniego
    ... a jak nie to sa jeszcze koszulki termokurczliwe w postaci dosc
    szerokiego weza, o ile ten metr dlugosci ci starczy.

    J.

  • 4. Data: 2012-12-11 05:49:10
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-12-10 15:07, Tata pisze:
    > Kupiłem elektryczną pompę na 12 V do przepompowania ON. Niestety, wąż
    > gumowy musi mieć średnicę wewnętrzną 25 mm i być paliwo odporny.
    O jaką paliwoodporność tu chodzi?
    Taką, żeby raz na tydzień przepompować trochę paliwa?
    Czy o taką z atestem, certyfikatem CE, ATEX, HGW?
    Jeżeli o tę pierwszą to użyj spokojnie dowolnego węża byle nie z gumy, a
    najlepiej poszukaj silikonowego. Silikonowy jest miękki i paliwo go nie
    rusza (nie wiem, czy ma na to jakiś atest).
    Jacek

  • 5. Data: 2012-12-11 09:16:19
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    Dziękuję wszystkim za informacje. Korzystanie pompy planuję średnio raz
    na miesiąc. Nie chodzi mi o certyfikat węża, tylko, żeby nie dawał on
    zanieczyszczeń powodujących problemy w działaniu pompy wtryskowej
    samochodu i wtryskiwaczy. Tankuję w swojej miejscowości w sprawdzonych
    stacjach paliw i będąc na trasie boję się wlewać ON z nie sprawdzonych
    miejsc. Mam schorzenie stawów obu nóg oraz kręgosłupa i trzymanie przez
    2 minuty 20 kilogramowego początkowo kanistra przy wlewie paliwa
    powoduje u mnie ból, szczególnie mojego kręgosłupa.

    Z poważaniem
    MJ

  • 6. Data: 2012-12-11 09:21:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tata,

    Tuesday, December 11, 2012, 9:16:19 AM, you wrote:

> [...]
    > samochodu i wtryskiwaczy. Tankuję w swojej miejscowości w sprawdzonych
    > stacjach paliw i będąc na trasie boję się wlewać ON z nie sprawdzonych

    To zakrawa na paranoję albo... kłamstwo.

    > Mam schorzenie stawów obu nóg oraz kręgosłupa i trzymanie przez
    > 2 minuty 20 kilogramowego początkowo kanistra przy wlewie paliwa
    > powoduje u mnie ból, szczególnie mojego kręgosłupa.

    A może jednak chodzi o oranżadę i ból portfela?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2012-12-11 09:41:04
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    Z reguły paranoik sądzi według siebie. Proszę poczytać sobie o
    sztucznych stawach biodrowych, zwyrodnieniach, dyskopatiach, skoliozach
    i lordozach. Renta nie jest wysoka i nie stać mnie na remonty samochodu
    (nie mylić z drobnymi naprawami). Na przyszłość proszę wypowiadać się
    merytorycznie albo przenieść się na inną grupę dyskusyjną. Na tym kończę
    rozmowę z Panem.

    MJ

  • 8. Data: 2012-12-11 10:03:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tata,

    Tuesday, December 11, 2012, 9:41:04 AM, you wrote:

    > Z reguły paranoik sądzi według siebie.

    Masz doświadczenie w tej materii, widzę.

    > Proszę poczytać sobie o sztucznych stawach biodrowych,
    > zwyrodnieniach, dyskopatiach, skoliozach i lordozach.

    To najwyższy czas przestać się wygłupiać z kanistrami.

    > Renta nie jest wysoka i nie stać mnie na remonty samochodu (nie
    > mylić z drobnymi naprawami).

    Od kiedy tankowanie na normalnych stacjach grozi remontem? Miliony
    samochodów jeździ po drogach i jakoś o epidemii remontów spowodowanych
    paliwem nie słychać.

    > Na przyszłość proszę wypowiadać się merytorycznie albo przenieść się
    > na inną grupę dyskusyjną.

    Bo co? To nie Twój prywatny folwark.

    > Na tym kończę rozmowę z Panem.

    Pan to za kozami w lesie z fletem się ugania. W Sieci mówimy sobie per
    Ty. Od zawsze i na zawsze.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2012-12-11 10:25:13
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Tue, 11 Dec 2012 10:03:18 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Bo co? To nie Twój prywatny folwark.

    No, proszę, mandziejewicz, jak ci się optyka zmieniła :>

    AK

  • 10. Data: 2012-12-11 10:29:26
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Masz doświadczenie w tej materii, widzę.

    > To najwyższy czas przestać się wygłupiać z kanistrami.

    Przepompowywanie z kanistra w strachu przed obcymi stacjami... wyskakiwanie
    z info o rencie i stanie zdrowia, choć nawet nie padło jeszcze dość oczywiste
    pytanie, po co te kombinacje... Czy twój detektor nic nie wykrywa? ;)