  • 21. Data: 2016-09-18 09:29:43
    Temat: Re: Wężyki do instalacji wodnej
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Może PVC, nie wiem. Moim zdaniem od materiału wężyka ważniejsze są złączki. Wyglądają
    jak typowe od gazów, ale widziałem je tylko w niezbyt wykwintnych budynkach, więc
    raczej tandeta, w sklepie pewnie są i lepsze/ładniejsze. Chcesz to Ci przywiozę
    jakieś dobre, możesz ocenić. W każdym razie symbol nawet na takiej tandetnej złączce
    sugeruje wbudowanie w nią zaworu przelewowego, antypowodziowego, czy jak to poprawnie
    powiedzieć.

  • 22. Data: 2016-09-18 09:56:51
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-09-17 o 19:15, WM pisze:

    > To ciekawe, jaka firma daje gwarancję?

    Na metce jest logo equation, co by to nie znaczyło.

    http://www.leroymerlin.pl/hydraulika/akcesoria-dopro
    wadzenia-wody/wezyki/wezyk-zasilajacy-3-8-x-m10,p156
    327,l559.html

    Poza tym rozebrałem stary, 14 letni wężyk od baterii KFA. Oplot ok, ale
    przewód ( biały ) kruszy się w palcach. Czeka mnie wymiana pozostałych węży.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 23. Data: 2016-09-18 13:41:45
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "WM" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    -wezykowi-nierowny

    http://swiatlazienek.com.pl/p12538,ideal-standard-ac
    tive-bateria-umywalkowa-stojaca-rurki-chrom-b8057aa.
    html

    W poprzednim poście nie wkleiłem linka do baterii z rurkami zamiast wężyków.
    Jak widzisz są do kupienia.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 24. Data: 2016-09-18 15:57:52
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-09-18 o 13:41, yabba pisze:
> [...]
    html

    > W poprzednim poście nie wkleiłem linka do baterii z rurkami zamiast

    Dziękuję

  • 25. Data: 2016-09-18 16:23:54
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-09-18 o 09:29, Konrad Anikiel pisze:
> [...]
    tandetnej złączce sugeruje wbudowanie w nią zaworu przelewowego, antypowodziowego,

    Dzięki za propozycję, ale okazuje się, że są metalowe karbowane dostępne
    w Polsce.

    Fachowiec, który wymieniał rury, nie zabezpieczył odsłoniętego zaworu
    odcinającego i niechcący nasypał do niego pyłu z wierconej ściany.
    Teraz zawór nie odcina wody całkowicie bo pewnie uszczelnienie jest
    porysowane.
    Ale nic chyba na to nie poradzę bez wymiany zaworu?

    WM

  • 26. Data: 2016-09-18 16:29:04
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-09-18 o 16:23, WM pisze:
    > Ale nic chyba na to nie poradzę bez wymiany zaworu?
    Dołożyć drugi.

    Robert

  • 27. Data: 2016-09-18 16:50:35
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Dołożyć drugi.

    Nie ma miejsca na drugi, a ten co jest został zgrzany z rurami,
    więc wymiana samodzielna raczej odpada.

    WM

  • 28. Data: 2016-09-19 10:04:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup
    W dniu 17.09.2016 o 09:48, WM pisze:
> [...]

    Za drogie ?

    >Jedyne zalanie wodą mieszkania, jakie przeżyłem było od opisywanej
    >harmonijkowej rurki z miedzi.
    >Te w oplocie nie stwarzają żadnych problemów i nigdy nie wymieniałem
    >ich po jakimś określonym czasie.

    Sprawiaja.
    Raz slysze syk w toalecie ... wezyk puscil.

    Cos tam musialo delikatnie ciec, oplot skorodowal w dolnej czesci,
    puscil, gumowy wezyk w srodku bardzo elastyczny - pekl od cisnienia.
    Szczesliwie zrobil to gdy bylem w domu, strach pomyslec przy dluzszej
    nieobecnosci.
    Wezyk czysto plastykowy, bez oplotu, nie peka. Choc oczywiscie nie
    recze.

    Sasiadke kiedys zalalo - pralke miala caly czas "pod cisnieniem",
    puscilo polaczenie weza z pralka.
    Niby nic nie peklo, a jakos tak nakretka mocujaca z gwintu spadala.

    Trzeba jednak zakrecac glowne zawory przed wyjazdem na urlop.
    A moze i przy wyjsciu do pracy ?

    J.

  • 29. Data: 2016-09-19 10:50:09
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 września 2016 17:04:46 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    > A moze i przy wyjsciu do pracy ?

    Ręcznie nikomu by się nie chciało. Elektryczny zawór, pstryczek przy drzwiach
    wyjściowych, albo w telefonie, to tak.

  • 30. Data: 2016-09-19 11:05:24
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-09-19 o 10:50, Konrad Anikiel pisze:
    > Ręcznie nikomu by się nie chciało.
    Niektórym się chce.
    Sklep... godzina 17:00 zamknięcie... wychodzą.... zamykają zawór gazowy
    na zewnątrz budynku.
    Nie wiem co robią wewnątrz budynku przed wyjściem. :-)

    Ale się nie wyśmiewam.
    Zwłaszcza, że u mnie na prostym odcinku rury (jakiś ocynk, a może nie
    ocynk) zaczęła sikać woda. Czyli w każdej chwili lecieć może wszędzie.
    Na dziś założyłem opaskę z gumą.

    Robert