  • 1. Data: 2009-07-01 16:32:44
    Temat: Wielomiesięczneniewkładanie do telefonu karty SIM z nr przeniesionym od innego operatora.r
    Od: k...@o...pl

    Próbowałem dowiedzieć się w salonie, na infolinii itd. ale
    nie rozumieją mojego pytania albo coś mówią o nr tymczasowych

    Zapytam praktyków o praktykę, może ktos wie, może próbował.

    Gdybym kupił sobie jakiś fajny nieaktywowany nowy starter
    z nowym numerem i ważnością np. 31.12.2011 i w ogóle nie
    wyłamał karty sim z listka, ten nr byłby cały czas w mojej
    gestii, środki nie traciłyby na ważności, nie odliczałby
    się także czas utraty ważności środków wychodzących ani
    przychodzących... tak by było...

    ale mnie interesuje problem nie wyłamania karty sim ze
    startera przenoszeniowego. Rejestruje dotychczasowy nr
    u orangutana, ery lub plusa (obojętnie) składam wniosek
    o przenosiny do play, odbieram starter przenoszeniowy.
    Nie otwieram koperty, ale kłade koperte do szuflady.

    Po iluś tam miesiącach przypomnę sobie np. na wiosnę 2011
    o tym numerze. I co wtedy zobaczę? Starter będzie "używany"
    stan konta zerowy, a środki na karcie sim dawno szlag trafił?
    Czy może będzie tak jak z nowym, nowiusieńkim nr z kiosku?

  • 2. Data: 2009-07-01 17:06:26
    Od: "silesiac" <s...@w...pl>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > stan konta zerowy, a środki na karcie sim dawno szlag trafił?
    > Czy może będzie tak jak z nowym, nowiusieńkim nr z kiosku?

    Ze znalezieniem praktyka w tej kwestii będzie problem.
    Póki co przenosiny są płatne (u wszystkich do niedawna były, poza playem do
    dziś są).
    A zatem: musiało być doładowane konto, by środki mogły zostać pobrane przez
    operatora macierzystego.
    Czyli możemy poteoretyzować. A to jak wiadomo w niezbyt przewidywalnej
    rzeczywistości niekoniecznie doprowadzi nas do wniosków właściwych.
    Ja daję 100%, że numer trzeba będzie aktywować żeby w ogóle go przenieść.
    Choćby po to, żeby sprawdzić czy właściwy numer przenieśli ;-))))
    pozdr
    sil

  • 3. Data: 2009-07-02 20:12:24
    Od: sunwick <s...@W...op.pl>

    teoretycznie...
    twoja niewyłamana karta sim do niczego nie jest potrzebna nowemu
    operatorowi do ktorego przenosisz numer - tylko musisz go u starego
    zarejestrowac i wio, mozna go przenosic... przeciez karta SIM to tylko
    przyporządkowany ("zaprogramowany") numer bodajże IMSI do twojego
    numeru abonenckiego

    praktycznie... ktos musi się poświęcić by sprawdzic jak to jest
    naprawde :D i czy nieaktywowany starter w ogóle da się przenieść, bo
    przecież ten numer może być w ogóle nieaktywny u starego opa jak go
    nie odpalisz