  • 1. Data: 2004-04-20 10:41:16
    Temat: Własna domena - rejestracja - pytania laika - trochę długie
    Od: "Dugi" <nalee@[ciach]wp.pl>

    Witajcie

    Jestem zielony w temacie zasad rejestrcji domen internetowych, a muszę
    zarejestrować domenę dla mojej firmy - niech będzie to dla przykładu:
    firma.pl
    Czytałem trochę na ten temat, ale nadal mam wiele pytań:

    1. Z tego co wyczytałem najlepiej zrobić to w NASK'u, a nie u jakiegoś
    pośrednika, ale może macie jakieś inne sugestie?

    2. Mam łącze DSL512 od naszej "kochanej tepsy" - dostałem od nich protokół z
    parametrami łącza. Są tam wyszczególnione 4 adresy IP:
    a) zarezerwowany adres sieci
    b) zarezerwowany adres modemu
    c) adres dostępny dla abonenta
    d) zarezerwowany adres rozgłoszeniowy sieci
    Nie wiem zbytnio do czego służą te wszystkie adresy - zrobiłem tak: IP z pkt
    b) - skonfigurowałem jako bramę, a IP z pkt c) - skonfigurowałem jako IP
    komputera, który w tej chwili służy do obsługi Internetu. Czy zrobiłem to
    prawidłowo? Wszystko działa, ale pewności nie mam. Do czego służą pozostałe
    adresy?

    3. Czy te same IP wpisać w konfiguracji serwera na Win2000 Server - który
    będzie postawiony zamiast tego jedynego kompa, który teraz korzysta z DSL?

    4. Jakie adresy podać na wniosku z NASKu - trzeba tam wpisać "Obowiązkowe
    serwery nazw (nameservers)" i obok adresy IP - co to dokładnie jest i co tam
    wpisać? Czy potem będę musiał podać jeszcze jakieś adresy IP, czy też inne
    dane, z którymi może mieć problem laik - nie mogę przejść do kroku 3 bez
    podania serwerów nazw, więc nie wiem co się dalej "kryje".

    5. Pod adresem www.firma.pl będę mieć witrynę internetową mojej firmy, a pod
    adresem np. esklep.firma.pl będę chciał uruchomić zabezpieczony SSL'em sklep
    internetowy (oczywiście na www.firma.pl będzie link do tej podstrony, ale
    użytkownik może wpisać od razu esklep.firma.pl, i wejść bezpośrednio na
    stronę sklepu) - czy muszę rejestrować dodatkową domenę - czy też w ramach
    firma.pl mogę sobie takie aliasy tworzyć do woli samemu?

    Mam nadzieję, że pytania są w miarę jasne, ale z góry przepraszam za moje
    lamerstwo.
    Cóż... człowiek całe życie się uczy :)

    Dziękuję z góry za pomoc i pozdrawiam
    Dugi

  • 2. Data: 2004-04-20 11:40:46
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Dugi <nalee@[ciach]wp.pl> wrote:
    > Jestem zielony w temacie zasad rejestrcji domen internetowych

    To nie jest problem polskiego internetu. Zapytałeś też na pl.internet.pomoc,
    tam dostałeś odpowiedź. Szanuj innych.

    p.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)

  • 3. Data: 2004-04-20 12:13:46
    Od: "Dugi" <nalee@[ciach]wp.pl>

    Użytkownik "Piotr KUCHARSKI" wrote:
    > To nie jest problem polskiego internetu. Zapytałeś też na
    pl.internet.pomoc,
    > tam dostałeś odpowiedź. Szanuj innych.

    Dlaczego się denerwujesz? Nie znam funkcji wszystkich grup dyskusyjnych -
    napisałem na 2 żeby zwiększyć prawdopodobieństwo odpowiedzi, bo mi na niej
    zależy. Trudno się uczyć szczegółowych zasad każdej grupy skoro się chce
    zadać jedno pytanie na pół roku. Myślałem, że wystarczą podstawy netykiety i
    tyle. Przecież tu chodzi o wymianę doświadczeń, a nie o walkę o terytorium
    serwera.
    Uwierz mi szanuję innych, ale napisałem, że jestem zielony, więc szanujmy
    zieleń ;) i się na mnie Piotrze nie wkurzaj, bo nie chciałem nikogo wnerwić.

    Pozdrawiam
    Dugi

  • 4. Data: 2004-04-20 12:45:07
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Dugi <nalee@[ciach]wp.pl> wrote:
    > Dlaczego się denerwujesz?

    Skąd takie przypuszczenie? Dostałeś zwykłe pouczenie, bez emocji.

    > Przecież tu chodzi o wymianę doświadczeń, a nie o walkę o terytorium serwera.

    I dlatego na pl.rec.kuchnia będziesz pytać o dobór oleju do silnika?
    A może jednak przeczytasz najpierw opis grupy, na którą chcesz pisać,
    skoro nie wiesz, jakie tematy są na niej poruszane, bo wpadasz raz na
    pół roku?

  • 5. Data: 2004-04-20 12:53:56
    Od: "Krynix" <k...@w...pl.nie.chce.spamu.com>

    Dugi naskrobal(a) takie cos:
    > dyskusyjnych - napisałem na 2 żeby zwiększyć prawdopodobieństwo
    > odpowiedzi, bo mi na niej zależy.
    Niektorzy pisza na 100, zeby zwiekszyc prawdopodobienstwo dotarcia do ludzi
    swojej reklamy.

    > Myślałem, że wystarczą podstawy netykiety i tyle.
    Ty najwyrazniej jej nie znasz.

    > szanujmy zieleń ;) i się na mnie Piotrze nie wkurzaj, bo nie chciałem
    > nikogo wnerwić.

    Wiec pisz na pl.comp.networking i nikt nie bedzie sie czepial.

    Krynix

  • 6. Data: 2004-04-20 12:54:43
    Od: "Przemyslaw Popielarski" <p...@h...pl>

    Dugi <nalee@[ciach]wp.pl> wrote:
    > Nie znam funkcji wszystkich grup
    > dyskusyjnych - napisałem na 2 żeby zwiększyć prawdopodobieństwo
    > odpowiedzi, bo mi na niej zależy.

    Zadajac to samo pytanie na wiecej grup zwiekszasz prawdopodobienstwo
    trafienia do KF.

    --
    ./ premax
    ./ premax@hot,pl

  • 7. Data: 2004-04-20 14:04:16
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    On Tue, 20 Apr 2004 14:13:46 +0200, "Dugi" <nalee@[ciach]wp.pl> wrote:

    >Dlaczego się denerwujesz? Nie znam funkcji wszystkich grup dyskusyjnych -
    >napisałem na 2 żeby zwiększyć prawdopodobieństwo odpowiedzi, bo mi na niej
    >zależy.

    trzeba zadać na WŁASCIWEJ grupie

    >Trudno się uczyć szczegółowych zasad każdej grupy skoro się chce
    >zadać jedno pytanie na pół roku.

    teraz wyobraź sobie że jest 1000 ludzi zadających tylko raz na pół
    roku pytanie na niewłaściwej grupie, tworzy sie bałagan

    >Myślałem, że wystarczą podstawy netykiety i
    >tyle.

    pisz na temat, to wystarczy

    futszaK
    598339018 888010641
    Po co mi rozum,mam przecież znajomych którzy dobrze radzą
    (C)pewna blondynka AUTENTYCZNIE !!!

  • 8. Data: 2004-04-20 18:04:28
    Od: Michał (traq) Żuchowski <traq_nie@lubie_spamerow_focus.digimer.pl>

    > Cóż... człowiek całe życie się uczy :)

    Moderacjo wróóóóćććć.....

    Michał (traq) Żuchowski

  • 9. Data: 2004-04-20 18:35:06
    Od: "Jakub Żukowski" <j...@N...venomski.com>

    Witam,
    > Moderacjo wróóóóćććć.....
    Ile razy ja to slyszalem. Niby nie bylo balaganu za czasow moderacji ale nie
    za czesto sie nowe wiadomosci ukazywaly... EOT

    Pozdrawiam,

    --
    Jakub 'Venom' Żukowski
    mobile: (+48 501) 065 632

  • 10. Data: 2004-04-21 09:16:17
    Od: "Dugi" <nalee@[ciach]wp.pl>

    Przepraszam za kłopot - już nie zawracam Wam głowy.
    Co złego to nie ja.

    Pozdrawiam
    Dugi