  • 1. Data: 2004-04-20 10:06:34
    Temat: VAT na internet
    Od: Alhabadaburaba <a...@h...de>

    http://www.neostrada.pl/tpsa/run?n=msi_komunikaty_te
    kst&p1=17071

    Usługi dostępu do Internetu będš rozliczane przez Telekomunikację Polskš
    na dwa sposoby. Klienci indywidualni (osoby fizyczne) nieprowadzšcy
    działalności gospodarczej w zakresie dostępu do Internetu oraz
    uczniowie, studenci, szkoły, placówki oświatowe, zakłady kształcenia
    nauczycieli, szkoły wyższe, placówki naukowe Polskiej Akademii Nauk oraz
    państwowe i samorzšdowe instytucje kultury będš zwolnieni z VAT. Oznacza
    to, że za usługi zapłacš tylko ceny netto - w efekcie ostateczna cena
    usługi ulegnie obniżeniu. Natomiast pozostali Klienci, w tym osoby
    fizyczne prowadzšce działalność gospodarczš w zakresie dostępu do
    Internetu oraz podmioty, które nie zostały wymienione powyżej, będš
    płacić za usługi obecnie obowišzujšcš cenę netto, powiększonš o 22%
    podatek VAT.

    O ile dobrze zrozumialem to wszyscy - nawet osoby fizyczne prowadzace
    dzialnosc (nie netowa), czyli majace firme beda mialy 0% vatu. I tylko
    ISP beda mieli 22?
    W ustwaie ponoc bylo napisane (nie czytalem) ze tylko osoby fizyczne nie
    prowadzace zadnej dzialnosci. Czyli cena spadnie dla wszytskich, tak?

  • 2. Data: 2004-04-20 10:41:56
    Temat: Re: VAT na internet
    Od: Marcin 'Qrczak' Kowalczyk <q...@k...org.pl>

    On Tue, 20 Apr 2004 12:06:34 +0200, Alhabadaburaba wrote:

    > W ustwaie ponoc bylo napisane (nie czytalem) ze tylko osoby fizyczne nie
    > prowadzace zadnej dzialnosci. Czyli cena spadnie dla wszytskich, tak?

    Nie, cena wzrośnie, bo konkurencyjni ISP padną (ich koszt wymiany ruchu
    z TPSA wzrośnie), a jak nie ma konkurencji, to nie ma motywacji, żeby
    obniżać ceny.

    Chyba że ktoś w końcu wymyśli, jak zmusić tepsę do wymiany ruchu
    z innymi operatorami na normalnych warunkach.

    --
    __("< Marcin Kowalczyk
    \__/ q...@k...org.pl

  • 3. Data: 2004-04-20 14:52:39
    Od: greg <l...@N...v-lo.krakow.pl>

    Alhabadaburaba wrote:
> [...]
    > nauczycieli, szkoły wyższe, placówki naukowe Polskiej Akademii Nauk oraz
    > państwowe i samorzšdowe instytucje kultury będš zwolnieni z VAT.

    Czy moze ktos wie jak to sie ma do organizacji
    pozarzadowych? Czy organizacje Stowarzyszenia dzialajacego
    na rzecz rozwoju internetu tez ominie podatek VAT?

    z gory dzieki za odpowiedzi

    greg

  • 4. Data: 2004-04-20 18:15:54
    Od: Bartłomiej Duda <b...@b...scene.pl>

    greg <l...@n...v-lo.krakow.pl> wrote:
    kst&p1=17071

    > Czy moze ktos wie jak to sie ma do organizacji
    > pozarzadowych? Czy organizacje Stowarzyszenia dzialajacego
    > na rzecz rozwoju internetu tez ominie podatek VAT?

    Wydaje mi sie ze jesli nie prowadzisz dzialanosci i nie jestes platnikiem vat to masz
    zwolnienie.

    : Stowarzyszenie "LSM.net" - Sieć Komputerowa : http://www,elesem,net :

  • 5. Data: 2004-04-20 18:45:28
    Od: greg <l...@N...v-lo.krakow.pl>

    Bartłomiej Duda wrote:

    > Wydaje mi sie ze jesli nie prowadzisz dzialanosci i nie jestes platnikiem vat to
    masz
    > zwolnienie.

    tia.. wlasnie tak z czystej ciekawosci zadzwonilem do
    blekitnych moze oni cos wiedzia ;-)
    No wiec od poczatku:
    Pani mi stwierdzila ze jesli mam NIP i REGON to MUSZE placic
    VAT 22% - to jest ich podstawowe kryterium. po moim
    stwierdzeniu ze nie mam dzialalnosci gospodarczej i jakim
    prawem niby posiadanie tych dwoch w/w ma stwierdzic czy mam
    placic 22% czy nie..
    poszla do kierownika ;-)
    Decyzja: jesli nie ma dzialalnosci gosp to nie placimy VATu!
    no to tu sie obsmialem! Pytam grzecznie jakim cudem oni beda
    o tym decydowac? rzucac kostka?
    poszla znowu do kierownia.. :-D
    No i decyzja: Sprawa jest za baaardzo skomplikowana :-D i
    zostala zgloszona "wyzej" w celu jej rozwiazania..

    jeden wielki cyrk.. szkoda gadac.. poczekamy zobaczymy..
    moze znajda sie kompetentni co cos powiedza na ten temat.

    oczywiscie cala zabawa w czekanie na "blekitnej" trwala
    doobre kilkadziesiat min.

    pozdrawiam

    greg

  • 6. Data: 2004-04-21 03:52:39
    Od: "humpty" <h...@x...lublin.pl>

    to jest wogole ekstra pomyslane bo "osoby fizyczne" maja nie stawke vat 0%
    tylko zwolnione a "firmy" 22% to znacznie zwieksza koszty wszystkich ISP
    oprocz ma sie rozomiec TPSA, bo nie dosc ze musza placic wiekszy vat za
    lacza to jeszcze sprzedajac go z vatem zwolnionym nie moga go sobie
    odliczyc, naprawde ci co to ustalili to fachowcy wysokiej klasy uwazajacy
    reszte ludzi za idiotow no bo przeciez powinnismy byc szczesliwi, vat nam
    obnizyli, tylko pogratulowac pomyslu na powiekszenie monopolu TPSA i
    zwiekszenie wplywow do budzetu z internetu, wreszcie beda mieli za co kupic
    nowe helikopterki i przyznac sobie jakies pozadniejsze diety

    pozdro humpty

  • 7. Data: 2004-04-21 07:52:00
    Od: Bartłomiej Duda <b...@b...scene.pl>

    humpty <h...@x...lublin.pl> wrote:
> [...]
    > zwiekszenie wplywow do budzetu z internetu, wreszcie beda mieli za co kupic
    > nowe helikopterki i przyznac sobie jakies pozadniejsze diety

    A jak by firma dla klienta indywidualnego, wystawila dwie pozycje. Np. dostep
    do infrastruktury sieciowej z vatem i dostep do internetu bez vatu? np. w
    stosunku 6:4? Czyli moglaby sobie te 60% vatu odliczyc ? Cos jak via tpnet z
    dostepem do insternetu i cirem (22%+7% obecnie).

    Pozdrawima
    --
    : Stowarzyszenie "LSM.net" - Sieć Komputerowa : http://www,elesem,net :

  • 8. Data: 2004-04-21 12:58:07
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    greg <l...@N...v-lo.krakow.pl> napisał(a):

    > Czy moze ktos wie jak to sie ma do organizacji
    > pozarzadowych? Czy organizacje Stowarzyszenia dzialajacego
    > na rzecz rozwoju internetu tez ominie podatek VAT?

    Katalog podany powyżej wynika wprost z załącznika do ustawy - jeśli nie
    jesteś jednym z tych podmiotów płacisz stawkę standardową - czyli 22%
    Pozdrawiam
    MirasZ

  • 9. Data: 2004-04-21 14:07:23
    Temat: Re[2]: VAT na internet
    Od: Michał Kożusznik <m...@m...no.spam.net>

    Hello humpty,

    Wednesday, April 21, 2004, 5:52:39 AM, you wrote:

    h> bo nie dosc ze musza placic wiekszy vat za
    h> lacza to jeszcze sprzedajac go z vatem zwolnionym nie moga go sobie
    h> odliczyc,

    A może mi to ktoś dokładniej wyjasnić?
    Prowadzę działalność gosp dając net na osiedlu. I ani ja ani moja
    księgowa nie widzi różnicy między zw. z VATu a zero VAT. I tak i tak
    VAT nie wpłynie ale...

    Wymyśliłem że zwiększę dla osób fizycznych kwotę netto do
    równowartości obecnej kwoty brutto. A więc płacić będą tyle samo a ja
    odprowadzając tylko podatek 19% jeszcze na tym zyskam (przynajmniej w
    ramach podatku dochodowego).

    *** Media-IT Michał Kożusznik ***
    *** sieci inf - bazy danych - multimedia ***
    *** m...@m...net ***
    *** http://maxym.media-it.nospam.net ***

  • 10. Data: 2004-04-21 14:23:00
    Temat: Re: Re[2]: VAT na internet
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "Michał Kożusznik" <m...@m...no.spam.net> napisał w
    wiadomości news:33912767.20040421160723@media-it.no.spam.net...

    > A może mi to ktoś dokładniej wyjasnić?
    > Prowadzę działalność gosp dając net na osiedlu. I ani ja ani moja
    > księgowa nie widzi różnicy między zw. z VATu a zero VAT. I tak i tak
    > VAT nie wpłynie ale...

    Gratuluję księgowej.. :-/
    Było to już wyjaśniane sto razy, ale powtórzę po raz sto pierwszy, bo widzę
    że nie wszędzie to dotarło.

    Sprzedaż opodatkowana stawką 0 % skutkuje tym, że sprzedaż jest dokonywana
    de facto w kwocie netto. I nic więcej się nie dzieje.

    Sprzedaż zwolniona z VAT oznacza, że dokonujący takiej sprzedaży płatnik NIE
    MOŻE sobie odliczać podatku VAT zapłaconego przy zakupach związanych ze
    sprzedażą zwolnioną. Taki VAT jest po prostu kosztem. Poza oczywistą stratą
    dla sprzedającego, gdyż dokonuje on zakupów drożej dochodzi jeszcze koszmar
    księgowy wyliczania proporcji zakupów związanych ze sprzedażą zwonioną w
    stosunku do całości zakupów. Oczywiście dotyczy to firm prowadzących
    sprzedaż opodatkowaną różnymi stawkami, ale takich jest większość. W dodatku
    interpretacja Ustawy (właściwie powinienem to napisać małą literą) sprawia
    tak ogromne problemy, że na dobrą sprawę nikt jeszcze dziś nie wie jak
    należy wystawić za dziesięć dni faktury.

    Z#