  • 1. Data: 2004-04-20 08:09:54
    Temat: [pozman] ktos nie spi, zeby spac mogl ktos
    Od: "Yaro" <bez_adresu_priva_tnego@bo_sie_spamuje.invalid>

    Witam,

    to, o czym chce napisac z cala pewnoscia nie jest
    problemem polskiego Internetu, wiec prosze to potraktowac
    jako OT, ale chcialbym zapytac, czy u innych operatorow
    tez zdarzaja sie sytuacje takie, jak to co mnie wczoraj
    w nocy spotkalo.

    Otoz, przekladalem router z pomieszczenia do pomieszczenia
    i oczywiscie wypialem kabelek laczacy mnie z operatorem
    (PCSS w Poznaniu, czyli pol-34, czyli pionier, czyli pozman :-).
    Ide ja Ci sobie z tym routerem spokojnie po korytarzu,
    a tu dzwoni komorka. Troche mnie to zdziwilo, bo srodek nocy
    juz minal dawno, numer sie pokazuje, ale nie znam. Mysle
    sobie: "pewnie jakis user nie moze odebrac poczty, a jest
    dla niego wazna i dzwoni". A tu niespodzianka: dzwoni
    pan z NOC-y (network operating center - czy jakos tak; w
    kazdym razie siedza tam caly czas pod telefonem, nawet
    w NOC-y :-) i pyta uprzejmie, czy moze nie robimy czegos
    z nasza siecia, bo mu "wyskoczyl alert" ze jest problem
    z naszym routerem.

    Zatkalo mnie z wrazenia. To ja tu sobie co noc spokojnie
    spie w domu i o routerach nie mysle, a oni tam nic
    nie robia tylko czuwaja i jak cos nawali, to zaraz interweniuja!

    Jak to jest u innych operatorow?

    Pozdrawiam
    Jarek Kaczmarczyk

  • 2. Data: 2004-04-20 08:27:11
    Temat: Re: [pozman] ktos nie spi, zeby spac mogl ktos
    Od: "328.28.00" <n...@s...com>

    Użytkownik Yaro napisał:

    [...]

    czy to cos dziwnego ?

    R,
    --

    e.mail use: http://e-mail.notlong.com

  • 3. Data: 2004-04-20 08:37:21
    Od: Tomasz Śląski <s...@d...kosza.com.pl>

    Yaro wrote:
> [...]
    > w NOC-y :-) i pyta uprzejmie, czy moze nie robimy czegos
    > z nasza siecia, bo mu "wyskoczyl alert" ze jest problem

    W Pozmanie to jak najbardziej normalne. Szkoda, ze nie wszędzie jest to
    norma.

    --
    TOM TS635-RIPE
    Mój adres e-mail w nagłówku, wbrew pozorom, nie jest fałszywy.

  • 4. Data: 2004-04-20 08:55:19
    Od: Wiesiek <h...@m...com>

    On Tue, 20 Apr 2004 10:27:11 +0200, "328.28.00" <n...@s...com> wrote:

    >czy to cos dziwnego ?
    Klienci TPNET na pewno ci odpowiedza: TAK

    Pozostali z pewnoscia ze NIE.

    --
    Wiesiek

  • 5. Data: 2004-04-20 09:37:19
    Od: Marcin Jurczuk <s...@U...stars.eu.org>

    On 2004-04-20, Tomasz Śląski <s...@d...kosza.com.pl> wrote:

    > W Pozmanie to jak najbardziej normalne. Szkoda, ze nie wszędzie jest to
    > norma.
    GTS to samo - ja sobie wyłączam router (wymiana karty procesora) jestem w
    połowie wkładania nowej - operacja precyzyjna a mi tu "bzzz" w kieszeni.
    Pan z GTS stwierdza, że padła sesja BGP i nie odpowiada mój router czy coś
    wiem na ten temat. Oświecam go co robię, dziękuję i wszystko :P
    Normalne.

    --
    Regards M.J.
    :wq

  • 6. Data: 2004-04-20 10:14:49
    Od: "328.28.00" <n...@s...com>

    Użytkownik Wiesiek napisał:

    > Klienci TPNET na pewno ci odpowiedza: TAK
    > Pozostali z pewnoscia ze NIE.

    no tak. ale pewnie sa jak zawsze wyjatki. ;)

    pozdr.
    R,
    --

    e.mail use: http://e-mail.notlong.com

  • 7. Data: 2004-04-20 12:25:30
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Wiesiek <h...@m...com> wrote:

    > Klienci TPNET na pewno ci odpowiedza: TAK
    No co, no co? Przynajmniej można zrestartować spontanicznie router bez powiadamiania
    operatora ;-)

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 8. Data: 2004-04-20 14:07:38
    Od: Tomasz Śląski <s...@d...kosza.com.pl>

    Marcin Jurczuk wrote:

    > GTS to samo - ja sobie wyłączam router (wymiana karty procesora)

    Nie testowałem jeszcze GTS na tą okoliczność, z tym, ze nie mam BGP i mogę
    być mało ważny. Pozywiom, uwidim.

  • 9. Data: 2004-04-20 14:52:45
    Od: Admin TVK Tel-Ka <a...@t...wroc.pl.invalid>

    W artykule <c62lq3$f9l$1@sunflower.man.poznan.pl> Yaro napisał(a):
> [...]
    > jako OT, ale chcialbym zapytac, czy u innych operatorow
    > tez zdarzaja sie sytuacje takie, jak to co mnie wczoraj

    [..]

    Telenergo i Energis to samo.

    TKTelekom też ale z trochę większym opóźnieniem :)

  • 10. Data: 2004-04-20 18:43:32
    Od: Adam Jankowski <a...@u...o2.pl.to>

    Yaro wrote:

    > Jak to jest u innych operatorow?

    jednen z gliwickich ISP tez ma alarmy poustawiane i zaraz dzwoni z pytaniem,
    czy aby wszystko w porzadku.