  • 1. Data: 2011-05-13 13:31:51
    Temat: Wolno wyprzedzać pojazdy hurtem ?
    Od: WW <w...@v...pl>

    Witam

    Czy można wyprzedzać na raz kilka pojazdów jadących w tym samym kierunku
    na zwykłej drodze jednopasmowej ?

    KD używa liczby pojedynczej - pojazd wyprzedzany.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 2. Data: 2011-05-13 13:35:55
    Temat: Re: Wolno wyprzedzać pojazdy hurtem ?
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    Na mój zdrowy rozsądek da sie fizycznie wyprzedzić sie na takiej drodze tylko 1
    pojazd na raz. Więc w kazdej chwili wyprzedzasz tylko jeden pojaz. Potem drugi i
    tak dalej aż wyprzedzisz cała kolumnę. Chyba że wyprzedzasz na tzw 3.
    Ale to tylko mój rozsądek.

  • 3. Data: 2011-05-13 13:38:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "WW" <w...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Czy można wyprzedzać na raz kilka pojazdów jadących w tym samym kierunku
    > na zwykłej drodze jednopasmowej ?

    Oczywiście.
    Przy czym do wyprzedzania każdego z nich należy stosować te same przepisy co
    do pojedynczego wyprzedzania.

  • 4. Data: 2011-05-13 13:38:57
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 13 May 2011 13:31:51 +0200 osobnik zwany WW wystukał:

    > Witam
    >
    > Czy można wyprzedzać na raz kilka pojazdów jadących w tym samym kierunku
    > na zwykłej drodze jednopasmowej ?
    >
    > KD używa liczby pojedynczej - pojazd wyprzedzany.

    pytanie jest źle sformułowane.
    Powinno brzmieć: czy kodeks zabrania wyprzedzania kilku pojazdów naraz?
    A na to chyba potrafisz znaleźć odpowiedź?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2011-05-13 14:01:30
    Od: "mz" <2...@w...pl>

> [...]
    > Powinno brzmieć: czy kodeks zabrania wyprzedzania kilku pojazdów naraz?
    > A na to chyba potrafisz znaleźć odpowiedź?

    Kilku naraz nie wolno wyprzedać. Jak jeden wyprzedza już innego to ty chcesz
    jeszcze go wyprzedzać ?

  • 6. Data: 2011-05-13 14:03:02
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin WW

    > Czy można wyprzedzać na raz kilka pojazdów jadących w tym samym kierunku
    > na zwykłej drodze jednopasmowej ?
    >
    > KD używa liczby pojedynczej - pojazd wyprzedzany.

    Nie ma nakazu powracania na "swój" pas po wyprzedzeniu każdego kolejnego
    pojazdu, ale wyprzedzanie każdego pojazdu to oddzielne wyprzedzanie, bo z
    definicji wprost wynika, że wyprzedzanie to przejeżdżanie obok POJAZDU.
    Nie da się przejechać jednocześnie obok kilku pojazdów:

    Art. 2. 28. wyprzedzanie - przejeżdżanie (przechodzenie) obok pojazdu lub
    uczestnika ruchu poruszającego się w tym samym kierunku;

    Art. 24. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem
    upewnić się w szczególności, czy:

    1. ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez
    utrudnienia komukolwiek ruchu;

    2. kierujący, jadący za nim, nie rozpoczął wyprzedzania;

    3. kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie
    zasygnalizował zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku jazdy
    lub zmiany pasa ruchu.

    A zatem należy oczywiście zastosować wszystko o czym mowa w art. 24 wobec
    każdego kolejnego wyprzedzanego pojazdu.

  • 7. Data: 2011-05-13 14:06:24
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin masti

    > pytanie jest źle sformułowane.
    > Powinno brzmieć: czy kodeks zabrania wyprzedzania kilku pojazdów naraz?
    > A na to chyba potrafisz znaleźć odpowiedź?

    Pytanie jest źle sformułowane, bo nie da się wyprzedzić naraz kilku
    pojazdów:

    Art. 2. 28. wyprzedzanie - przejeżdżanie (przechodzenie) obok pojazdu lub
    uczestnika ruchu poruszającego się w tym samym kierunku;

    To o czym mowa to po prostu wyprzedzanie kolejno kilku pojazdów bez
    zmiany pasa ruchu, odnośnie każdego kolejne pojazdu trzeba zastosować
    przepisy z art. 24 i innych, dotyczących wyprzedzania.

  • 8. Data: 2011-05-13 15:22:55
    Temat: [OT] Re: Wolno wyprzedzać pojazdy hurtem ?
    Od: Ramok <c...@c...com>

    W dniu 13.05.2011 14:03, to napisał(a)/has written:
    > Nie da się przejechać jednocześnie obok kilku pojazdów:
    Da IMHO da się i to bez narażania życia/wymuszania (jak przy
    wyprzedzaniu na "trzeciego"): wyprzedzać środkowym pasem pojazdy na
    skrajnych pasach na drodze o (co najmniej) 3 pasach w jedną stronę... ;)

    /Ramok

  • 9. Data: 2011-05-13 18:05:43
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-05-13 13:31, WW pisze:
    > Witam
    >
    > Czy można wyprzedzać na raz kilka pojazdów jadących w tym samym kierunku
    > na zwykłej drodze jednopasmowej ?

    niedługo zaczną się pytania w stylu "którą stroną drogi jechać"?

  • 10. Data: 2011-05-13 19:14:37
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-05-13 14:06, to pisze:
    > Pytanie jest źle sformułowane, bo nie da się wyprzedzić naraz kilku
    > pojazdów:

    Na 3 pasmowej jezdni jednokierunkowej gdy 2 pojazdy na dwóch pasach jadą
    60km/h a trzeci na trzecim pasie 100km/h to ile pojazdów zostało
    wyprzedzonych jednocześnie ?