    From: "HF5BS" <h...@j...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.telefonia
    Subject: Wybierak WK-610... Jak wykonać zastępnik?
    Date: Sat, 30 Jul 2016 23:56:12 +0200

    http://fbc.pionier.net.pl/details/nn868Rx
    A w szczególności
    http://bc.pollub.pl/dlibra/doccontent?id=7363
    Punkt 2.1...

    Chodzi mi o to, czy zapodane tam odmiany różnią się jakoś zasadniczo
    wykonaniem, czy jedynie sposobem prowadzenia wielokrocia? (1)
    Zainspirowałem się tym wybierakiem, żeby wykonać na jego podstawie,
    odpowiadający mu układ oparty o przekaźniki, fizyczne. O prądy i napięcia na
    razie się nie martwię, zajmę się tym później.
    Chodzi mi o to, aby wykonany zamiennik, kosztem nawet "dużej stratności",
    dało się fizycznie podpiąć w miejsce oryginalnego WK-610, każdej z odmian,
    tak, aby na łącznicy nie trzeba było dokonywać innych przeróbek, poza
    koniecznymi przełączeniami, dokonywanymi na samym zamienniku.
    Przy okazji mam pytanie - ile waży WK-610? Czy jest gdzieś do nabycia i ile
    kosztuje? Myślę napisać do ZWUTu (2), czy kto to jest jego "zstępnym" z
    pytaniami mającymi uszczegółowić obraz tematu, ale czy odpowiedzą? Ew. do
    Orange, jako "zstępnego" TPSA, czy im się co starego w magazynach nie szlaja
    i by nie spylili za grosze, albo za studenckie "dziękujemy"...?

    Jeśli ktoś ma fotki, lub zna, jak podlinkować, interesowało by mnie zapoznać
    się z możliwie dobrej, no, jak najleposzej jakości fotografiami, z przodu i
    Z TYŁU, może być na priv, jeśli materiał zastrzeżony.

    (1) Spotkałem sie z odmianą mającą siódmy drążek, służący OIMW, do
    mechanicznego zakleszczania połączenia, celem oszczędzenia prądu
    zasilającego centralę - taki ruch pozwalał odłączyć zasilacie cewki mostka
    (prąd całkiem niemały) i połączenie nadal było przytrzymane. Po rozłączeniu
    oczywiście wszystko było robione tak, że spadało, gotowe do realizacji
    następnego połaczenia. Podpytywałem kilku łącznościowców, ale nie potrafili
    mi nic szerzej powiedzieć, ja sam raz widziałem taki wybierak i raz
    znalazłem opis. Tylko po razie.

    (2) Oparte na tym wybieraku łącznice, K65 i K66 (numerek stosownie do roku
    opracowania) produkowano w podwarszawskiej Kobyłce. Na K66 miała być
    pierwotnie oparta sieć central ACMM (Automatyczna Centrala MiędzyMiastowa),
    ostatecznie oparta o w pełni dwutorową łącznicę Pentaconta-GCI, dla
    pierwszych czterech miast, jak Warszawa, Gdańsk, Kraków i Poznań, potem
    rozszerzona o takoweż łącznice we Wrocławiu, Lublinie (tam była jedyna w .pl
    ACMM z modułem telefonistek), Rzeszowie, Kielcach, miała być, ale nie
    zrealizowano, w Wałbrzychu. W pozostałych miastach sieci były inne systemy.

    Jeśli nie uda mi się zapoznać szerzej z WK610, to sam sobie opracuję swój
    wybierak, udający "crossbara". Albo i nie opracuję, o to się Koledzy nie
    martwcie.

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski

    PS. Z niewiadomego mi powodu, zniknęła mi z listy grupa p.m.t, zauważyłem
    dopiero, jak chciałem wysłać tego krosa i mi się zaparło... Wpisałem znów i
    już jest dobrze.