  • 61. Data: 2013-05-21 10:52:48
    Temat: Re: Wybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego przypadku ludzkiego :)
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...op.pl>

    W dniu 21.05.2013 o 09:12 boryspower <b...@g...com> pisze:
    > "prosta obsługa baz danych" = importuję bibliotekę, robię
    > db_obj.connect(...) i działa ;)
    >
    > W ciągu ostatnich dni, po kilku eksperymentach z dwoma finalistami
    > (FPC/Lazarusem i Javą) stwierdziłem, że postaram się przysiąść mocniej
    > nad Javą... Jak oceniacie mój wybór? :)

    Beznadziejny.

    (Tylko z przekory. Na StackOverflow takie pytanie po 5 minutach miałoby 8
    downvote'ów i zostałoby zamknięte z powodu "Not constructive" :))

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 62. Data: 2013-05-21 11:06:10
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...op.pl>

    W dniu 16.05.2013 o 10:14 boryspower <b...@g...com> pisze:
    > Hmm... Delphi wygląda/zapowiada się interesująco... tylko jedną z rzeczy
    > o których zapomniałem wspomnieć jest, że przydałaby się technologia nie
    > wymagająca dużych nakładów finansowych... takie Delphi to jednak 4200
    > EURO...

    Porównaj sobie Delphi Starter z Visual Studio Express. Tak w skrócie: VS
    EE jest całkowicie darmowe (włącznie z zastosowaniami komercyjnymi), nie
    ma żadnych ograniczeń w kwestii doinstalowywania dodatkowych pakietów (nie
    da się tylko instalować rozszerzeń do środowiska), współpracuje z Team
    Foundation Server Express Edition (profesjonalny serwer kontroli wersji za
    darmo do 5 użytkowników), współpracuje z MS SQL Express (bazy do 2 GB), ma
    takie opcje jak na przykład debuggowanie shaderów karty graficznej,
    edit'n'continue (edycja kodu źródłowego w trakcie pracy programu) i jest
    mocno stabilne (VS 2012 za mojej pamięci jeszcze nie udało mi się położyć
    - z kompilatorem włącznie).

    Z uwagi na denną politykę marketingową Delphi w tej chwili jest
    środowiskiem, które powolutku jest spychane na margines - vide np.
    http://www.tiobe.com/index.php/content/paperinfo/tpc
    i/index.html . W mojej
    obecnej firmie nie ma już żadnych nowych aplikacji w Delphi, a stare są
    tylko utrzymywane i planuje się ich przepisanie na C++/C#. IMO nie warto
    już się pchać w tę technologię (przynajmniej dopóki Embarcadero nie zadba
    o nowych programistów - hobbystów, studentów itp.)

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 63. Data: 2013-05-21 11:09:54
    Od: boryspower <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 maja 2013 10:52:48 UTC+2 użytkownik Wojciech Spook Sura napisał:

    > Beznadziejny.
    >

    > (Tylko z przekory. Na StackOverflow takie pytanie po 5 minutach miałoby 8
    >
    > downvote'ów i zostałoby zamknięte z powodu "Not constructive" :))
    >

    > Pozdrawiam -- Spook.

    Jeśli chodzi Ci o to, że Javy i Javowców jest jak mrówków (co ma też swoje zalety),
    to przecież nie powinienem się kierować tym, co innych (obserwatorów) zadowoli, lub
    co będzie "poprawne politycznie" i "dobrze postrzegane", tylko powinienem się
    kierować swoimi kryteriami, tak by mi było dobrze... prawda? :)

    ...chyba, że miałeś coś innego na myśli :)

    --
    Przemek

  • 64. Data: 2013-05-21 11:14:05
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...op.pl>

    W dniu 21.05.2013 o 11:09 boryspower <b...@g...com> pisze:
    > ...chyba, że miałeś coś innego na myśli :)

    Miałem na myśli to, że Twoje pytanie można streścić tak: "Czy lepiej uczyć
    się obsługi młotka, kombinerek, czy śrubokrętu? Narzędzie musi mieć
    czerwony uchwyt i musi mieścić się w mojej skrzynce na narzędzia".

    Jeśli chcesz kierować się tylko rynkiem pracy, to Java, C# (chyba głównie
    ASP.NET) i C++. W przeciwnym wypadku trzeba pamiętać, że to narzędzia
    dobiera się do problemu, a nie problem do narzędzi. Na przykład
    oprogramowywanie baz danych z interfacem użytkownika w C++ to mordęga w
    porównaniu z C#/Delphi. Pisanie niskopoziomowego przetwarzania danych albo
    oprogramowania do systemów osadzonych (np. BTSy) w Delphi albo Javie jest
    bezsensowne, jeśli porównamy je z C++. Rozwiązywanie skomplikowanych
    problemów matematycznych w C++ jest stratą czasu, jeśli masz Matlaba - i
    tak dalej.

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 65. Data: 2013-05-21 11:17:37
    Od: boryspower <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 maja 2013 11:14:05 UTC+2 użytkownik Wojciech Spook Sura napisał:

> [...]
    >
    > się obsługi młotka, kombinerek, czy śrubokrętu? Narzędzie musi mieć
    >
    > czerwony uchwyt i musi mieścić się w mojej skrzynce na narzędzia".

    Moje wymagania sprowadzały się w sumie do tworzenia aplikacji bazodanowych z GUI z
    obsługą modelu klient-serwer.

    --
    Przemek

  • 66. Data: 2013-05-21 11:42:17
    Od: wloochacz <w...@n...spam.gmail.com>

    W dniu 2013-05-21 11:17, boryspower pisze:

    > Moje wymagania sprowadzały się w sumie do tworzenia aplikacji bazodanowych z GUI z
    obsługą modelu klient-serwer.

    Zatem Delphi i to zdecydowanie.

    --
    wloochacz

  • 67. Data: 2013-05-21 11:49:31
    Od: boryspower <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 maja 2013 11:42:17 UTC+2 użytkownik wloochacz napisał:
    z obsługą modelu klient-serwer.

    > Zatem Delphi i to zdecydowanie.
    >
    > --
    >
    > wloochacz

    Myślałem o Delphi... ale Lazarus to prawie to samo, a bardziej otwarte i darmowe więc
    wstępnie na Lazarusa się przymierzałem... ale doszedłem do wniosku, że jeśli chcę coś
    tworzyć asap to szybciej mi pójdzie z Javą, bo ją lepiej znam... Muszę jakoś
    przeboleć te JARy i braki EXEków ;)

  • 68. Data: 2013-05-21 12:19:14
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...op.pl>

    W dniu 21.05.2013 o 11:17 boryspower <b...@g...com> pisze:
    > Moje wymagania sprowadzały się w sumie do tworzenia aplikacji
    > bazodanowych z GUI z obsługą modelu klient-serwer.

    Zatem C# zdecydowanie.

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 69. Data: 2013-05-21 12:21:25
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...op.pl>

    W dniu 21.05.2013 o 11:49 boryspower <b...@g...com> pisze:
> [...]
    > wniosku, że jeśli chcę coś tworzyć asap to szybciej mi pójdzie z Javą,
    > bo ją lepiej znam... Muszę jakoś przeboleć te JARy i braki EXEków ;)

    No to aż się prosi C# tutaj. Jest podobny do Javy (przenosiłem kod mojego
    modułu z C++ do Javy - 40k linijek w tydzień, potem z Javy do C# w niecały
    dzień) i masz EXEki. Pod Linuksem masz (Mono), więc jedyne co musisz
    znaleźć, to jakiś wieloplatformowy framework GUI (tylko czy naprawdę
    potrzebujesz wieloplatformowości, czy masz takie widzimisię? Użytkowników
    *nix w porównaniu do Windows jest bardzo mało).

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 70. Data: 2013-05-21 12:21:31
    Od: wloochacz <w...@n...spam.gmail.com>

    W dniu 2013-05-21 11:49, boryspower pisze:
    z obsługą modelu klient-serwer.

    > Myślałem o Delphi... ale Lazarus to prawie to samo,
    Nie jest tym samym i w pip daleko mu do "prawie to samo".
    To, że idea jest podobna, to nic nie znaczy.

    > a bardziej otwarte i darmowe więc wstępnie na Lazarusa się przymierzałem...
    Bardziej otwarte?
    Otwarte w jakim sensie?
    Darmowe? OK i na tym kończą się jego zalety.

    Lazarus ma tylko jedną przewagę nad Delphi - jest za darmo.
    Ale to co jest za darmo, wcale nie jest lepsze.
    Jest naprawdę potężna przepaść pomiędzy Lazarusem a Delphi; Lazarus na
    papierze wygląda podobnie do Delphi, ale w rzeczywistości nic nie jest
    podobne.
    Lazarus może jest podobny do Delphi, ale do tego sprzed 10 lat - ja nie
    chcę zajmować się takim starociem, w tym się prawie pisać nie da ;-)

    > ale doszedłem do wniosku, że jeśli chcę coś tworzyć asap to szybciej mi pójdzie z
    Javą, bo ją lepiej znam... Muszę jakoś przeboleć te JARy i braki EXEków ;)
    OK, ale to co będziesz robił w Javie w tydzień, w Delphi zrobisz w jeden
    dzień. Oczywiście w kontekście oprogramowania typu
    bazy-danych-klient-serwer.

    --
    wloochacz