  • 1. Data: 2010-08-14 20:36:53
    Temat: Wykłady ze sprzętu komputerowego
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Czy waszym zdaniem na wyższych uczelniach powinny był zajęcia poświęcone
    sprzętowi komputerowemu? Na jakim poziomie?

  • 2. Data: 2010-08-14 21:03:27
    Temat: Re: Wykłady ze sprzętu komputerowego
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 14.08.2010 22:36, MC pisze:
    > Czy waszym zdaniem na wyższych uczelniach powinny był zajęcia poświęcone
    > sprzętowi komputerowemu? Na jakim poziomie?

    Generalnie temat raczej nie na tę grupę. Ale bardzo krótko
    odpowiem: nie. Na kierunkach elektronicznych i informatycz-
    nych są podstawy elektroniki i to wystarczy. Na innych był-
    by to zbędny balast. A studia techniczne nie są szybkim
    kursem dla pasjonatów sprzętu komputerowego czy pracowników
    serwisów.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 3. Data: 2010-08-14 21:21:56
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Użytkownik Radosław Sokół napisał:

> [...]
    > by to zbędny balast. A studia techniczne nie są szybkim
    > kursem dla pasjonatów sprzętu komputerowego czy pracowników

    A może właśnie dla "nietechnicznych" powinno być np 10h w roku?
    Żeby potem nie "głaskali myszy bo szybciej komputer chodzi"?
    Coś co powinno być (w gimnazjum?) żeby i oni zobaczyli/zrozumieli, że to
    (może nie najprostsze ale jednak) zwykłe NARZĘDZIE?

    (takie refleksje wieczorne :)

    W.P.

  • 4. Data: 2010-08-14 21:32:08
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 14.08.2010 23:21, W.P. pisze:
> [...]
    > Coś co powinno być (w gimnazjum?) żeby i oni zobaczyli/zrozumieli, że to
    > (może nie najprostsze ale jednak) zwykłe NARZĘDZIE?

    Ale to w takim razie piszesz o technologiach informatycznych
    i informacyjnych, a nie zajęciach "ze *sprzętu* komputerowego".
    Używania komputerów warto uczyć wszystkich. Budowę i sposób
    działania zainteresowani poznają sami jak tylko pojmą pod-
    stawy elektroniki cyfrowej.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 5. Data: 2010-08-14 21:57:07
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    > Ale to w takim razie piszesz o technologiach informatycznych
    > i informacyjnych,
    <adwokat diabła ON>:
    Nie, po co np artyście wiedza o bazach danych, itp.
    Natomiast na "
    a nie zajęciach "ze *sprzętu* komputerowego".
    mogliby np dowiedzieć czego oczekiwać po dysku podłączonym po USB a czym
    po FireWire i dlaczego do tego ostatniego nie podpinamy myszki.... :)

    Jak rozróżnić złącza. Czy to już budowa czy jeszcze użytkowanie?

    > Używania komputerów warto uczyć wszystkich. Budowę i sposób
    > działania zainteresowani poznają sami jak tylko pojmą pod-
    > stawy elektroniki cyfrowej.

    Techniczni tak. A co z resztą?

    Faktem jest, że (o ile wiem) NIE MA jakiejś pozycji dostępniej z PODSTAW
    budowy komputera. Z punktu widzenia użytkownika.
    Coś w klimacie:

    komputer składa się z: klawiatury, myszy, monitora oraz komputera
    właściwego...
    komputer właściwy składa się z.....

    I (chyba zapomniany fakt) że system operacyjny jest "PRZEKŁADKĄ" między
    tym co nas interesuje naprawdę (aplikacja) a "komputerem właściwym".

    Kilka (naście?) razy widziałem jak ludzie czegoś takiego szukali (często
    dla starszej osoby) i nie było odzewu... :(

    W.P.

  • 6. Data: 2010-08-14 22:48:25
    Od: PrzemekM <p...@g...com>

    W dniu 2010-08-14 23:03, Radosław Sokół pisze:

> [...]
    > by to zbędny balast. A studia techniczne nie są szybkim
    > kursem dla pasjonatów sprzętu komputerowego czy pracowników

    Ale może jakieś trzy słowa o serwerach, raidach... Może o tym jak działa
    procek... Może coś o schedulerze, to też coś od sprzętu w sumie... Tryby
    pracy procesora...
    Tak tylko głośno myślę. Późno już. Myślę o kierunkach informatycznych.
    Przemek

  • 7. Data: 2010-08-15 06:22:43
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "W.P." <l...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > komputer składa się z: klawiatury, myszy, monitora oraz komputera
    > właściwego...
    > komputer właściwy składa się z.....

    Kiedyś miałem to na informatyce. Czyżby się zmienił program?

  • 8. Data: 2010-08-15 06:32:43
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

    > Generalnie temat raczej nie na tę grupę.

    Generalnie gdyby studenci i absolwenci wiedzieli więcej o sprzęcie to pytan
    na tej grupie byłoby o wiele mniej.

    > Ale bardzo krótko
    > odpowiem: nie. Na kierunkach elektronicznych i informatycz-
    > nych są podstawy elektroniki i to wystarczy.

    Co prawda procesor składa się z tranzystorów niemniej jednak znajomość
    działania tego drugiego niezbyt się przydaje do wyjaśnienia pracy
    pierwszego. Podobnie jest z laserem i napędami optycznymi, dipolem
    magnetycznym i dyskiem twardym itp, itd.

    > Na innych był-
    > by to zbędny balast.

    Ale czy programowaniu nie można zarzucić, ze jest także zbędnym balastem dla
    wielu specjalności?

    > A studia techniczne nie są szybkim
    > kursem dla pasjonatów sprzętu komputerowego czy pracowników
    > serwisów.

    Podczas zakupu sprzętu przez rozmaite firmy w grę wchodzą często znaczne
    sumy. Czy ich wydawanie mamy pozostawić amatorom? To jeden z wielu
    przykładów, gdzie profesjonalna znajomość sprzętu mogłaby się przydać.

  • 9. Data: 2010-08-15 06:38:02
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "PrzemekM" <p...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > pracy procesora...
    > Tak tylko głośno myślę. Późno już. Myślę o kierunkach informatycznych.

    Mnie też chodzi o wiedzę raczej na profesjonalnym poziomie.

  • 10. Data: 2010-08-15 07:14:12
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "MC" <m...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > Podczas zakupu sprzętu przez rozmaite firmy w grę wchodzą często znaczne sumy.
    > Czy ich wydawanie mamy pozostawić amatorom? To jeden z wielu przykładów, gdzie
    > profesjonalna znajomość sprzętu mogłaby się przydać.

    Gdyby chodziło o znaczne sumy to wytyczne byłyby określone przez osobę znającego
    dobrze sprzęt. Zresztą informatyk to zbyt ogólne określenie.