  • 1. Data: 2018-08-21 14:45:28
    Temat: Wymiana grafiki w starszym komputerze
    Od: c...@g...com

    Pasuje dzieciakowi wymienić kartę graficzną na nowszą.
    Dodatkowo w planach za jakieś dwa-trzy lata wymiana kompa - na razie brakuje
    pieniędzy.

    Teraz jest starszy komputer poleasingowy:
    procesor i5 750
    karta NVIDIA GeForce GTS 250
    płyta Gigabyte Technology Co., Ltd. P55M-UD2
    16GB RAM
    Win 10
    zasilacz jakiś dobry (nie pamiętam modelu) o mocy 700 lub 750W.

    Rozmowy się toczą wokół 1050Ti, ewentualnie można trochę poczekać, dozbierać i kupić
    1060/6GB.
    Czy jest sens kupować 1060 z założeniem, że zostanie później ewentualnie przełożona
    do nowego komputera?
    Czy może będzie chodzić podobnie jak 1050 Ti ze względu na słaby komputer, więc nie
    ma sensu pchać się w 1060?

    Mowa o nowej karcie graficznej, kupowanej w sklepie.

    Ewentualnie może coś innego w kwocie ok. 1000 zł., możliwie dobrego, córce do gier?
    Ostatni nabytek to Layers of Fear - teraz nie da się grać, zmienia obraz co sekundę.
    Jeśli trzeba, to zakup może poczekać do uzbierania kwoty ok. 1400 zł, raczej nie
    więcej. Ale to musi być zakup sensowny - czyli aby za połowę więcej pieniędzy karta
    też była połowę mocniejsza, a nie tylko o kilka procent.

    Pozdrawiam.
    Michał.

  • 2. Data: 2018-08-21 16:02:42
    Temat: Re: Wymiana grafiki w starszym komputerze
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Czy może będzie chodzić podobnie jak 1050 Ti ze względu na słaby komputer,
    > więc nie ma sensu pchać się w 1060?

    Mniej lub bardziej zależy od gry, ale generalnie różnica na korzyść 1060
    będzie zawsze.

    Na Twoim miejscu doczytałbym jednak, czy owa poleasingowa płyta obsłuży
    nowsze karty graficzne - swego czasu trafiłem na poleasingowy komputer z i5
    2400 na płycie z chipsetem H61 na którym nie ruszała karta żadna nowsza, niż
    GTX 650...

  • 3. Data: 2018-08-22 08:33:48
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2018-08-21 o 14:45, c...@g...com pisze:
    > Pasuje dzieciakowi wymienić kartę graficzną na nowszą.
    > Rozmowy się toczą wokół 1050Ti, ewentualnie można trochę poczekać, dozbierać i
    kupić 1060/6GB.

    Zdecydowanie 1060, pochodzi zdecydowanie dłużej a o procesor się nie
    martw bo to głównie karta graficzna obrabia teraz gry a nie procek.

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

  • 4. Data: 2018-08-22 09:01:38
    Od: c...@g...com

    W dniu wtorek, 21 sierpnia 2018 16:02:48 UTC+2 użytkownik zhbick napisał:
> [...]
    > 2400 na płycie z chipsetem H61 na którym nie ruszała karta żadna nowsza, niż

    Dziękuję za zainteresowanie tematem.

    Niestety, muszę dalej prosić o ewentualną pomoc - nawet nie wiem, jak sprawdzić
    kompatybilność płyty z kartą graficzną.
    Specyfikacja płyty:
    https://www.gigabyte.com/Motherboard/GA-P55M-UD2-rev
    -11#sp

    Da się coś z tego wyczytać, czy na tej płycie pójdzie GTX 1060?

    Pozdrawiam.
    Michał.

  • 5. Data: 2018-08-22 09:28:47
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    -11#sp

    > Da się coś z tego wyczytać, czy na tej płycie pójdzie GTX 1060?

    Będzie działać:
    http://forum.pclab.pl/topic/1179974-problem-z-gtx-10
    60/

    Oczywiście, w celu uniknięcia problemów takich, jak w powyższym wątku,
    zdecydowałbym się na świeżą instalację systemu.

  • 6. Data: 2018-08-22 12:03:25
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-08-22 o 08:33, Chris pisze:
    > Zdecydowanie 1060, pochodzi zdecydowanie dłużej a o procesor się nie
    > martw bo to głównie karta graficzna obrabia teraz gry a nie procek.

    Niby tak ale ja podmieniłem synowi na wakacje :-) i5 Skylake 6500
    (chyba) na G4400 to się młody skapował i lamentował że nie może grać na
    GTX960
    Oczywiście dysk SSD i 8 GB RAM.

    Ten G4400 Skylake jest chyba porównywalny wydajnościowo z ze starymi i5
    w polizingach.
    Też się zdziwiłem ale jednak CPU różnicę robi.

    Być może to przez granie w sieci, komunikatory i te wszystkie steamy w tle.

  • 7. Data: 2018-08-22 12:53:21
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    pl...

    > Niby tak ale ja podmieniłem synowi na wakacje :-) i5 Skylake 6500 (chyba)
    > na G4400 to się młody skapował i lamentował że nie może grać na GTX960

    Odinstalowanie nVidia GeForce Experience potrafi zdziałać cuda :)

    Dla przykładu Wiedźmin 3 na GTX 1060 z procesorem i5 drugiej generacji
    (SandyBridge) bez tego g*wna trzymał się w przedziale 50-60 FPS a po jego
    zainstalowaniu (samoczynnie, wraz z aktualizacją sterowników) liczba klatek
    spadła o połowę...