  • 1. Data: 2010-05-08 08:21:29
    Temat: Wymiana płyty głównej
    Od: "tp" <t...@p...fm>

    Witam,

    Nurtuje mnie takie pytanie: czy po wymianie całej płyty głównej w lapku,
    nowa płyta może mieć taki sam nr seryjny jak stara?

    Pozdrawiam
    tp

  • 2. Data: 2010-05-08 08:48:21
    Temat: Re: Wymiana płyty głównej
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Nie.

  • 3. Data: 2010-05-08 09:25:15
    Od: "tp" <t...@p...fm>

    Użytkownik "Jacek" <a...@o...pl> napisał

    > Nie.

    Nawet w jakimś autoryzowanym serwisie jak HP?

    Pozdrawiam
    tp

  • 4. Data: 2010-05-08 09:59:14
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "tp" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Jacek" <a...@o...pl> napisał

    > Nawet w jakimś autoryzowanym serwisie jak HP?

    tak

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2010-05-08 10:02:34
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    > Nurtuje mnie takie pytanie: czy po wymianie całej płyty głównej w lapku,
    > nowa płyta może mieć taki sam nr seryjny jak stara?

    Jesli komus bardzo zalezy, to przelutuje scalak w ktorym siedza zaszyte
    takie informacje (zgaduje, ze jest to jakis malenki eeprom) - ew.
    przeprogramuje jego zawartosc. Gorzej z oznaczeniami na samej plycie.

    --
    KILu

  • 6. Data: 2010-05-08 12:17:14
    Od: "tp" <t...@p...fm>

    Użytkownik "KILu" <b...@w...pl> napisał

    > Jesli komus bardzo zalezy, to przelutuje scalak w ktorym siedza zaszyte
    > takie informacje (zgaduje, ze jest to jakis malenki eeprom) - ew.
    > przeprogramuje jego zawartosc. Gorzej z oznaczeniami na samej plycie.

    a właśnie, bo ja mówię o tym co pokazuje mi Everest. Niestety do płyty
    fizycznie się nie dostanę. A zakładam też, że numer seryjny ktory jest na
    spodzie lapka = numer płyty głównej, bo nie ma przecież osobnego układu
    podłączanego do płyty, który można przełożyć.

    Teraz mam taką tezę: jeśli w lapku wymienono w serwisie HP płytę główną na
    inną, nową, to numery seryjne powinny być inne, w innym wypadku wcale nie
    wymieniono płyty głównej.

    Pozdrawiam
    tp

  • 7. Data: 2010-05-08 12:45:12
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    tp wrote:
> [...]
    > główną na inną, nową, to numery seryjne powinny być inne, w innym
    > wypadku wcale nie wymieniono płyty głównej.

    O ile faktycznie kazda plyta glowna ma unikalny numer seryjny co w epoce
    chinskiej taniej tandety wcale nie jest takie pewne
    (tym bardziej ze to przeciez HP).
    Pamietam kilka lat temu byla afera bo jakis producent kart sieciowych
    wypuscil partie kart o takim samym adresie MAC :) wiec gdyby s/n plyt
    glownych roznily
    sie tylko na nalepce obudowy to wcale bym sie nie zdziwil bo imho
    uzytkownikowi s/n plyty glownej jest do niewielu rzeczy potrzebny ..

  • 8. Data: 2010-05-08 17:35:25
    Od: "tp" <t...@p...fm>

    Użytkownik "Przemek" <p...@d...pl> napisał

    > (tym bardziej ze to przeciez HP).

    no właśnie, zakładam też, ze ne seryjny lapka to nr seryjny płyty. W końcu
    tylko ona jest szkieletem, do którego podpina się resztę.

    Pozdrawiam
    tp

  • 9. Data: 2010-05-08 17:41:07
    Od: MarcinCz <t...@g...pl_wytnij_to>

    Dnia Sat, 8 May 2010 10:21:29 +0200, tp napisał(a):

> [...]
    >
    > Nurtuje mnie takie pytanie: czy po wymianie całej płyty głównej w lapku,
    > nowa płyta może mieć taki sam nr seryjny jak stara?

    Może. Niektóre płyty główne HP w BIOSIE mają możliwość wpisania numeru
    seryjnego. Jest to ważne przy np. w niektórych przedsiębiorstwach przy
    gospodarce środkami trwałymi.
    --
    Marcin

  • 10. Data: 2010-05-08 23:50:18
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    > Witam,
    >
    > Nurtuje mnie takie pytanie: czy po wymianie całej płyty głównej w lapku,
    > nowa płyta może mieć taki sam nr seryjny jak stara?

    A mozna wiedziec, czemu zalezy ci na takiej zamianie?
    Wbrew temu, co mowia koledzy, jestem przekonany, ze da sie to zrobic
    (odpowiedni soft, ktory pasuje do bardzo wielu plyt mozna znalezc np. na
    Hiren's boot CD), ale do tego trzeba miec nieco wiedzy.
    Informacje odczytywane przez programy typu Everest sa umieszczane w
    zapisywalnym SMBIOSie...
    Zacznij od wikipedii
    http://en.wikipedia.org/wiki/SMBIOS
    a potem po wiecej do googli...

    Ja uzywam tego do znakowania wlasnych komputerow, ktore normalnie nie sa
    znakowane oraz do upraszczania automatycznej instalacji.

    Tylko nurtuje mnie - po co ci zmieniac nr seryjny... Bo czesto serwis nie
    polega na informacjach elektronicznych, tylko na naklejce :D

    Pozdrawiam
    Michal