  • 1. Data: 2009-12-20 10:21:10
    Temat: Wymiana plyty na taka sama a licencja
    Od: "Andre NH" <a...@A...pro.onet.pl>

    Witam,

    Jeśli w komputerze z zainstalowanym systemem Windows zostanie wymieniona
    płyta głowna na identycznie taką samą, ten sam model, to czy system zacznie
    się ładować bez wykazania jakichkolwiek błędów?

    Uszkodził mi się jeden slot PCI-E na płycie i chciałbym ją oddać w ramach
    gwarancji do serwisu. Wówczas, aby uniknąć reinstalacji systemu, zastąpiłbym
    ją płytą identyczną, o tym samym numerze modelu, tej samej marki.

    Czy system się uruchomi poprawnie?

    Czy z uzyskaniem licencji na system nie będzie problemu?

    Andre

  • 2. Data: 2009-12-20 10:30:08
    Temat: Re: Wymiana plyty na taka sama a licencja
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Andre NH" <a...@A...pro.onet.pl> napisał w wiadomości grup
    > Czy system się uruchomi poprawnie?
    >
    > Czy z uzyskaniem licencji na system nie będzie problemu?

    Uruchomi się, ale będzie potrzebne ponowne aktywowanie systemu.

  • 3. Data: 2009-12-20 10:43:16
    Od: Tom <t...@o...pl>

> [...]
    > marki.
    >
    > Czy system się uruchomi poprawnie?
    >
    > Czy z uzyskaniem licencji na system nie będzie problemu?

    nie musisz kupowac takiej samej.

  • 4. Data: 2009-12-20 11:16:56
    Od: "Andre NH" <a...@A...pro.onet.pl>

    > nie musisz kupowac takiej samej.

    Z doświadczenia wiem, że mogą wystąpić problemy z uruchomieniem systemu.
    A co z licencją? Ma ktoś jakieś doświadczenie?

    Andre

  • 5. Data: 2009-12-20 11:20:51
    Od: "Andre NH" <a...@A...pro.onet.pl>

    > Uruchomi się, ale będzie potrzebne ponowne aktywowanie systemu.

    Ok, czy może wystąpić jakiś problem z tym związany?
    Jaki jest numer do Microsoft pod który należy dzwonić w tej sprawie?

    Andre

  • 6. Data: 2009-12-20 11:56:50
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 20.12.2009 Andre NH <a...@A...pro.onet.pl> napisał/a:

    > Z doświadczenia wiem, że mogą wystąpić problemy z uruchomieniem systemu.
    > A co z licencją? Ma ktoś jakieś doświadczenie?

    nie ma problemu, jak nie idzie automat, to telefon, - wymiana mb - ok, proszę
    podać cyferki ...

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 7. Data: 2009-12-20 12:17:41
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Andre NH" napisał:

    > A co z licencją? Ma ktoś jakieś doświadczenie?

    Jeśli od poprzedniej aktywacji upłynął wystarczająco długi okres czasu (nie
    wiem ile, różnie podają, ja wymieniłem płytę po ponad 2 latach) to następna
    przebiegnie automagicznie. W innym przypadku pogadasz z automatem pod
    wyświetlonym przez system numerem telefonu - wymienicie się cyferkami i
    rozstaniecie w poczuciu dobrze spełnionego obowiązku. Nigdy nie miałem
    potrzeby tłumaczenia się przed białkiem, pomimo iż czasami wskutek pomyłki
    trzeba było ponownie aktywować system następnego dnia na zupełnie innej
    maszynie.

    JoteR

  • 8. Data: 2009-12-20 12:53:28
    Od: "Andre NH" <a...@A...pro.onet.pl>

> [...]
    > trzeba było ponownie aktywować system następnego dnia na zupełnie innej

    W moim przypadku jest to okres 35 miesięcy. Czyli aktywacja powinna się
    dokonać automatycznie? Ok.

    Andre

  • 9. Data: 2009-12-20 13:35:59
    Od: "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami>

    Órzytkownik "Andre NH" napisał:
    > Z doświadczenia wiem, że mogą wystąpić problemy z uruchomieniem systemu. A
    > co z licencją? Ma ktoś jakieś doświadczenie?

    co do licencji to zależy jaką masz licencję?:O)
    natomiast XP tak ma że się nie odpala po każdej poważniejszej zmianie
    szprzętowej, miałem przypadek że przy identycznej płycie się nie odpalał,
    ale może się odpalić, to czysta loteria:O)
    najlepszy system w temacie to był Win98, wyciągałeś dysk z jednego kompa i
    wkładałeś do zupełnie inego a on sprawdzał sprzęt, instalował potrzebne
    sterowniki i się odpalał!!!:O)
    XP pod tym względem to niedorupka:O(

  • 10. Data: 2009-12-20 13:37:26
    Od: "PK" <p...@e...pl>

    > ale może się odpalić, to czysta loteria:O)
    > XP pod tym względem to niedorupka:O(

    Wlasnie zmienilem płyte z AMD soket A na IntelP4
    Myslalem ze bedzie trzeba instalowac...
    pogrzebalo. powarczalo i TADAM!
    Slicznie zrobiony ten XP a nie zadna tam niedoróbka ;)))