  • 1. Data: 2013-04-03 23:29:18
    Temat: Wypełnienie sprzęgła - wysoka lepkość potrzebna
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Mam pytanie, jak nazywa się, albo co to jest (żeby dało się wygooglać w
    jakikolwiek sposób).
    Smar/ciecz/cokolwiek, czym wypełniane są sprzęgła/piasty w celu
    spowolnienia ruchu (najczęściej obrotowego).
    Nie wiem czy wystarczająco opisałem, więc może trochę przykładów:
    - kieszeń kaseciaka otwiera się spokojnie, bez uderzeń - jedna z piast
    jest zasmarowana (ma odpowiednią konstrukcję też) właśnie takim zajzajerem.
    - deska sedesowa - to samo, nie opada jak zwariowana, tylko się po woli
    opuszcza, ten sam patent.

    Podpowiedzcie proszę cokolwiek - jak to cholerstwo namierzyć.
    Ciesz ma bardzo dużą gęstość (nie ciężar właściwy ;) ) i na dodatek
    sakramencką lepkość - jak sądzę. Szukanie po omacku kieruje mnie na
    wszystko, tylko nie to co potrzebuję.
    A może ktoś stosuje i wie co to jest? Gdzie to zanabyć?

    Irek.N.

  • 2. Data: 2013-04-04 07:24:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 03 Apr 2013 23:29:18 +0200, Irek N. napisał(a):
> [...]
    > Podpowiedzcie proszę cokolwiek - jak to cholerstwo namierzyć.
    > Ciesz ma bardzo dużą gęstość (nie ciężar właściwy ;) ) i na dodatek

    Ale to to samo. Popularna "gestosc" to fachowo lepkosc.

    > Szukanie po omacku kieruje mnie na
    > wszystko, tylko nie to co potrzebuję.
    > A może ktoś stosuje i wie co to jest? Gdzie to zanabyć?

    high viscous/viscosity ?

    Albo po prostu smar ... silikonowy ? Wazelina tez niezla :-)

    J.

  • 3. Data: 2013-04-04 07:32:21
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-04-03 23:29, Irek N. pisze:
    > Mam pytanie, jak nazywa się, albo co to jest (żeby dało się wygooglać w
    > jakikolwiek sposób).
    > Smar/ciecz/cokolwiek, czym wypełniane są sprzęgła/piasty w celu
    > spowolnienia ruchu (najczęściej obrotowego).

    A konkretniej to co kombinujesz ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2013-04-04 07:53:27
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
    Mam pytanie, jak nazywa się, albo co to jest (żeby dało się wygooglać w
    jakikolwiek sposób).
    Smar/ciecz/cokolwiek, czym wypełniane są sprzęgła/piasty w celu
    spowolnienia ruchu (najczęściej obrotowego).

    Olej silikonowy do dyferencjałów modelarskich masz do wyboru lepkości aż do
    gęstego miodu (>100 tys. "cps").

    Łukasz

  • 5. Data: 2013-04-04 10:36:29
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Thursday, 4 April 2013 06:53:27 UTC+1, Ukaniu wrote:

    > gęstego miodu (>100 tys. "cps").

    Czyli tysiąc puazów. To już chyba tyle co jeden gad :-)

  • 6. Data: 2013-04-04 14:58:46
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Irek N."
    - kieszeń kaseciaka otwiera się spokojnie, bez uderzeń - jedna z piast

    Może w instrukcji serwisowej będzie napisane?

    Robert

  • 7. Data: 2013-04-04 17:59:27
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

[...]

    A nie osiagniesz tego na zwykłym oleju przeciskanym przez mały otwór? Jak
    tak myślę, to i powietrze mogło by być. O ile pamiętam, to samozamykacze
    były wypełnione olejem.
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 8. Data: 2013-04-04 20:48:45
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Ale to to samo. Popularna "gestosc" to fachowo lepkosc.

    Jarek, masz rację, toć to to samo jest :)

    > high viscous/viscosity ?
    >
    > Albo po prostu smar ... silikonowy ? Wazelina tez niezla :-)

    Nie, smary, wazeliny to nie to. To ma nie smarować, wręcz przeciwnie -
    zacierać :)

    Irek.N.

  • 9. Data: 2013-04-04 20:49:32
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > A konkretniej to co kombinujesz ?

    No przecież wiesz, że zawsze coś :)
    Tutaj temat gorszy, bo wiadro miesięcznie będzie potrzebne, może dwa.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 10. Data: 2013-04-04 20:51:44
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Olej silikonowy do dyferencjałów modelarskich masz do wyboru lepkości
    > aż do gęstego miodu (>100 tys. "cps").

    Wszelkie oleje,silikony to nie ta substancja. Może i lepkość by stykła,
    ale to cholerstwo jeszcze się ma kleić do wszystkiego.
    Próby z silkonami nie mają sensu - najbliższy budowlany nadal jest za
    ... hmm... mało lepki :)
    No i ilości - w modelarstwie to zupełnie inne są, cena za wiadro
    takowego z butów by mnie pewnie wyrwała :(

    Miłego.
    Irek.N.