  • 41. Data: 2011-07-04 13:14:17
    Temat: Re: Wyprzedził na skrzyżowaniu, czy przed ?
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    1393
    http://kodeks-drogowy.org/ruch-drogowy/ruch-pojazdow
    /wyprzedzanie

    Clara non sunt interpretanda

  • 42. Data: 2011-07-04 23:24:49
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-07-04, Mirek Ptak <n...@n...pl> wrote:

    > OIDP to tylko wtedy, kiedy nie ma znaków poziomych.

    Takiego (szczegółowego) przypadku w przepisach nie ma, więc (IMO) trzeba się
    zastosować do przepisu ogólniejszego - czyli nie wolno. Jak są znaki
    poziome to już zależy od tych znaków.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 43. Data: 2011-07-05 08:15:20
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 04 Jul 2011 23:24:49 +0200, Krzysiek Kielczewski
    <k...@g...com> wrote:

    >Takiego (szczegółowego) przypadku w przepisach nie ma, więc (IMO) trzeba się
    >zastosować do przepisu ogólniejszego - czyli nie wolno. Jak są znaki
    >poziome to już zależy od tych znaków.

    nadinterpretujesz.
    Nie wolno wyprzedzać na zakręcie oznaczonym znakiem ostrzegawczym:

    Art. 24
    7. Zabrania się wyprzedzania pojazdu silnikowego jadącego po jezdni:
    2) na zakręcie oznaczonym znakami ostrzegawczymi

    Przed zakrętem nie ma zakazu, a przecież znak stoi (na drodze gdzie
    dop. prędkość przekracza 60km/h) co najmniej 150m przed zakrętem, więc
    spokojnie można zdążyć wyprzedzić znacznie wolniej jadący pojazd.