  • 1. Data: 2011-07-02 00:16:08
    Temat: Wyprzedził na skrzyżowaniu, czy przed ?
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    http://www.youtube.com/watch?v=H9S0lOBTnoE

    IMHO mandat należał się tylko za ciągłą ... Jak oceniacie ?

    --
    Jak ja kurwa nienawidzę PH (DH) z parametrem PAR niższym niż 50 %
    KURWA !!!

  • 2. Data: 2011-07-02 00:30:44
    Temat: Re: Wyprzedził na skrzyżowaniu, czy przed ?
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    > http://www.youtube.com/watch?v=H9S0lOBTnoE
    >
    > IMHO mandat należał się tylko za ciągłą ... Jak oceniacie ?

    Wcześniej wyprzedzał na innym skrzyżowaniu (ale z gruntową, choć nie widać
    wyraźnie), manewr na podwójnej ciągłej kończył, nie zaczynał. Moim zdaniem
    cipa, że przyjął mandat, zwłaszcza mając nagranie.

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 3. Data: 2011-07-02 00:38:05
    Od: Jarosław Postawa <d...@a...pl>

    > http://www.youtube.com/watch?v=H9S0lOBTnoE
    >
    > IMHO mandat należał się tylko za ciągłą ... Jak oceniacie ?

    Wyprzedził przed, ale na styk. Za samą linię mandat by się nie należał,
    bo zaczął na przerywanej. Problem w tym, ze był tam znak ostrzegający o
    skrzyżowaniu i spokojnie mógł zjechać, więc moim zdaniem słusznie mu
    przywalili. On zresztą też się z tym zgodził, bo będąc pewnym swojego i
    mając nagranie z kamerki szedłby do sądu. No ale nie w takiej sytuacji...

  • 4. Data: 2011-07-02 00:47:18
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-07-02 00:30, Yogi(n) pisze:

> [...]
    > nie widać wyraźnie), manewr na podwójnej ciągłej kończył, nie
    > zaczynał. Moim zdaniem cipa, że przyjął mandat, zwłaszcza mając

    To też napisałem w komentarzu , ale zastanawiam się (nie chce mi
    się teraz do PoRDu zaglądać) czy znak o skrzyżowaniu nie stanowi
    nomen omen zakazu wyprzedzania ... Wiem, że zakazane jest
    wyprzedzanie na skrzyżowaniu, ale ...

    Tak samo (przyznaję się - nie wiem) nie wiem czy można
    wyprzedzać przed niebezpiecznym zakrętem, znaczy się pomiędzy
    ostrzegawczym o nim a samym zakrętem. Coś mi kolebocze głupio
    we łbie, że te ostrzegawcze stanowią już same w sobie zakaz.

  • 5. Data: 2011-07-02 01:24:54
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-07-02 00:16:08 +0200, "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> said:

    > http://www.youtube.com/watch?v=H9S0lOBTnoE
    >
    > IMHO mandat należał się tylko za ciągłą ... Jak oceniacie ?

    Za ciągłą nie.
    Za skrzyżowanie - tak.

    A ten czerwomy nie rzucił ci się w oczy?

    --
    Bydlę

  • 6. Data: 2011-07-02 01:56:58
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-07-01, Rafał "SP" Gil <u...@m...pl> wrote:
    > http://www.youtube.com/watch?v=H9S0lOBTnoE
    >
    > IMHO mandat należał się tylko za ciągłą ... Jak oceniacie ?

    Nie tylko.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 7. Data: 2011-07-02 01:58:13
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-07-01, Jarosław Postawa <d...@a...pl> wrote:

    > Wyprzedził przed, ale na styk.

    Skończył na skrzyżowaniu.

    > Za samą linię mandat by się nie należał,
    > bo zaczął na przerywanej.

    Cały manewr musi się zmieścić na przerywanej.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 8. Data: 2011-07-02 02:44:41
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    > Cały manewr musi się zmieścić na przerywanej.

    Nie zawsze się tak da, i jest tego mnóstwo przykładów w polsce.

  • 9. Data: 2011-07-02 09:05:11
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Cały manewr musi się zmieścić na przerywanej.
    Mylisz się :)
    Nie możesz rozpocząć manewru wyprzedzania na ciągłej (tak pojedynczej, jak i
    podwójnej).
    Zakończyć ten manewr na ciągłej możesz, a czasem musisz (chyba nie będziesz
    jechał lewym pasem jezdni, aż się skończy ciągła by wrócić na swój pas ?
    :) )
    Pozdrawiam !
    WOJO

  • 10. Data: 2011-07-02 09:18:18
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > IMHO mandat należał się tylko za ciągłą ... Jak oceniacie ?
    Osobiście mając takie nagranie pofatygowałbym się do "wyższej instancji".
    Manewr wyprzedzania ewidentnie rozpoczęty po minięciu znaku A-6b. Tutaj
    specjanie nie ma co dyskutować. Widząc ten znak na drodze o podwyższonej
    prędkości maksymalnej,
    kierowca powinien się spodziewać skrzyżowania w odległości co najmniej 150 m
    od znaku. Miał czas i miejsce na prawym pasie, by nie wyprzedzać i kończyć
    manewru w obrębie skrzyżowania.
    Jednak taka "przyjemność" powinna się zakończyć co najwyżej 300 zł mandatem
    i 3 pkt. karnymi.
    Pozdrawiam !
    WOJO