  • 1. Data: 2009-06-06 19:01:28
    Temat: Wystawa w Muzeum Techniki
    Od: A.L. <a...@a...com>

    Wystawa w Muzeum Techniko w Warszawie: Niespelnione Nadzieje Polskich
    Informatykow.

    Obszerny katalog.

    Moje komentarze do katalogu:

    No dobra, a gdzie na tych diagramach jest komputer UMC-1 i pozniejszy
    tranzystorowy UMC-10 i bazujaca na UMC-10 seria maszyn do obliczen
    geodezyjnych GEO?... Nikt nie slyszal, widac. Maszyny serii UMC mialy
    jako pierwsze w swiecie architekture "miroporogramowana poziomo",
    ktora na Zachodzie odkryto wiele lat pozniej, w koncepcji
    superkomputerow o architekturze VLIW (Very Long Instruction Word).
    Poza tym, zespol UMC dokonal nowatorskich wynalazkow w dziedzinei
    magnetycznych pameici bebnowych

    A w dziedzinie "mikrokomputery" gdzie jest mikrokomputer Meritum ktory
    byl dosyc dokaldnym odpowiednikiem amerykanskiego TRS-80, ktory to
    TRS-80 (a nie Pecet) zapoczatkowal w USA rewolucje komputerow
    personalnych? Meritum mialo bios Basic Level II autorstwa Gila Gatesa
    ktory to bios byl w komputerach TRS-80, i o ile mi wiadomo, BIOS w
    Meritum byl licencjonowany

    Dlaczego nei napisano wiecej o maszynach ANOPS? Byly to jedyne maszyny
    produkcji polskiej eksportowane do USA, Kanady i Europy zachodniej, a
    jak mi ktos donios, gdzies w Kanadzie jest jakeis miejsce gdzie ANOPSa
    do dzis uzywaja

  • 2. Data: 2009-06-06 20:20:59
    Temat: Re: Wystawa w Muzeum Techniki
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 06 Jun 2009 14:01:28 -0500, A.L. <a...@a...com> wrote:

> [...]
    >produkcji polskiej eksportowane do USA, Kanady i Europy zachodniej, a
    >jak mi ktos donios, gdzies w Kanadzie jest jakeis miejsce gdzie ANOPSa

    Scisle rzecz biorac, o maszynach ANOPS nei napisano w ogole.

    A.L.

  • 3. Data: 2009-06-06 20:22:08
    Od: A.L. <a...@a...com>

> [...]

    >tranzystorowy UMC-10 i bazujaca na UMC-10 seria maszyn do obliczen
    >geodezyjnych GEO?... Nikt nie slyszal, widac.

    Jak rozneiz nigdzie nei napisano ze maszyna UMC-1 powstala na
    Politechnice Warszawskiej a ELWRO dostalo dolumentacje do produkcji

    A.L.

  • 4. Data: 2009-06-06 21:14:54
    Od: Jeremiasz Kafelski <j...@j...pl>

    A. L. wrote:

    ANOPSa

    > Scisle rzecz biorac, o maszynach ANOPS nei napisano w ogole.

    O anopsach sam nie slyszalem. Meritum na pewno bylo bo sam widzialem
    egzemplarz. Niestety widzialem tez Odrę i dziurkarki, na których sam
    pisałem. I zrobiłe mi się smutno.

  • 5. Data: 2009-06-08 08:31:02
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    A.L. wrote:
    > Wystawa w Muzeum Techniko w Warszawie: Niespelnione Nadzieje Polskich
    > Informatykow.
    >
    > Obszerny katalog.
    >
    > Moje komentarze do katalogu:
    [...]

    Jeśli masz jakieś źródła, to podrzuć do Muzeum. Równolegle możesz
    podrzucić temat gazetom, żeby muzealnicy mieli motywację. Szkoda, żeby
    się twoja wiedza w temacie rozpłynęła tylko tutaj, a ciekawe rzeczy
    w tym temacie piszesz. Piszę zupełnie serio.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 6. Data: 2009-06-08 12:22:38
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 08 Jun 2009 10:31:02 +0200, Pawe? Kierski <n...@p...net>
    wrote:

> [...]
    >się twoja wiedza w temacie rozpłynęła tylko tutaj, a ciekawe rzeczy
    >w tym temacie piszesz. Piszę zupełnie serio.

    Niestety, oprocz pamieci wlasnej, innych zrodel nie posiadam. A jezeli
    posiadam, to sa ond 5 tysiecy kilometrow od miejsca gdzie obecnei
    jestem.

    Poza tym, nei wiem komu mialbym podrzucic i kto bylby
    zainteresowany...

    A.L.

  • 7. Data: 2009-06-08 13:55:49
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    A.L. wrote:
    [...]
    > Niestety, oprocz pamieci wlasnej, innych zrodel nie posiadam. A jezeli
    > posiadam, to sa ond 5 tysiecy kilometrow od miejsca gdzie obecnei
    > jestem.

    Szkoda - trudno, żebyś się "wystawił" jako "żywy eksponat" 8-)

    > Poza tym, nei wiem komu mialbym podrzucic i kto bylby
    > zainteresowany...

    Dyrekcji Muzeum Techniki? Trzem dużym dziennikom ogólnopolskim? To
    akurat nie problem.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 8. Data: 2009-06-08 15:22:18
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Paweł Kierski" <n...@p...net> napisał w wiadomości grup
    > Szkoda - trudno, żebyś się "wystawił" jako "żywy eksponat" 8-)

    E, tam, ja mam Meritum - nawet powinno działać (tylko znaleźć modulator,
    jakiś taki samizdat miałem). Mam nawet zapasowy procesor do tegoż. Oraz
    ekstra manual.

    A jak kogoś ciekawi - to w Meritum najfajniejsza była PCB - jednostronny
    druk i kabelki z drugiej. Cudo.

    slawek

  • 9. Data: 2009-06-09 21:08:35
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 08 Jun 2009 15:55:49 +0200, Pawe? Kierski <n...@p...net>
    wrote:

    >A.L. wrote:
    >[...]
    >
    > Szkoda - trudno, żebyś się "wystawił" jako "żywy eksponat" 8-)

    Ale mozna wystawic moja ksiazke (moja + kolega) "Programowanie
    Mikrokomputerow w Jezyku Basic", wydawnictwo Sigma, rok bodajzre 1982.
    Jest tam fotografia Meritum i krotki opis.

    Na ksziake byl taki popyt ze nielegalna kopia manuskryptu (zanim
    ksiazka zostala wydana) kosztowala na "perskim" wiecej niz dostalem
    jako honorarium. Byla wznawiana ze 4 razy

    Ksiazka zostala zatrzymana pzrez cenzure: "wicie, rozumicie, tak
    zachwalacie te mikroprocesory, a to przeciez technologia amerykanska,
    nie mozecie cos o technologii radzieckiej?" ale ktos pomogl przepchnac

    A.L.