  • 1. Data: 2009-04-23 13:06:30
    Temat: Wyświetlacz zewnętrzny
    Od: Tomasz Gęguś <T...@p...onet.pl>

    Szukam wyświetlacza zewnętrznego, którym moge sterowac z poziomu konsoli.
    Najlepiej jeśli by to działało po SSH, albo jakoś podobnie.
    Może być to LED ale i może byc papier elektroniczny. Wystarczyło by mi 16
    punktów w pionie.

    --
    Nie upodabniajajcie się do tego świata, ale przemieniajcie się poprzez
    odnowę myśli. św. Paweł Apostoł

  • 2. Data: 2009-04-23 19:12:54
    Temat: Re: Wyświetlacz zewnętrzny
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    BOFH excuse 13:
    we're waiting for Tomasz Gęguś to fix that problem :
> [...]
    > Najlepiej jeśli by to działało po SSH, albo jakoś podobnie.
    > Może być to LED ale i może byc papier elektroniczny. Wystarczyło by mi 16

    Nie napisałeś jak chciałbyś go podłączać...
    Wrzuć w googla "lcd usb" i zobacz sobie to:
    < http://jair.lab.fi.uva.es/~migojed/auxdisplay.htm >

    Sławek
    --
    ________
    _/ __/ __/ Heute die *plonk*. Morgen der *cybax*! -- Dawid Kuroczko

  • 3. Data: 2009-04-23 19:40:59
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Tomasz Gęguś pisze:
> [...]
    > Najlepiej jeśli by to działało po SSH, albo jakoś podobnie.
    > Może być to LED ale i może byc papier elektroniczny. Wystarczyło by mi 16

    Jak ograniczysz wymagania do wyświetlacza tekstowego, to możesz kupić w
    sklepach z kasami fiskalnymi wyświetlacz wolnostojący podłączany przez
    rs-232 albo usb. A jak koniecznie potrzebujesz grafikę, to najprościej
    będzie jak sam coś wyrzeźbisz. W jądrze linuksa jest gotowy driver do
    sterowania KS0108 przez LPT.

  • 4. Data: 2009-04-23 19:42:07
    Od: Tomasz Gęguś <T...@p...onet.pl>

    Sławomir Szczyrba napisał:

> [...]
    > we're waiting for Tomasz Gęguś to fix that problem :
    >>
    > Nie napisałeś jak chciałbyś go podłączać...
    > Wrzuć w googla "lcd usb" i zobacz sobie to:

    Właściwie napisałem do routera. Nie każdy ma USB.
    Ale nie ma to wielkiego znaczenia. Problem jest raczej kabla. Mam tylko
    skrętkę 8 żyłową.

    --
    Wszystko, co można dostać za pieniądze, jest tanie. E. M. Remarque

  • 5. Data: 2009-04-23 19:43:15
    Od: Tomasz Gęguś <T...@p...onet.pl>

    > Wrzuć w googla "lcd usb" i zobacz sobie to:
    > < http://jair.lab.fi.uva.es/~migojed/auxdisplay.htm >

    Ale to nie jest zewnętrzne. Trzeba by to jeszcze oprogramować. Ja szukam
    gotowca. Podłączam i wypisuje sobie e-maila na budynku.

    --
    Czasem trzeba zamilknąć, żeby zostać wysłuchanym. Stanisław Jerzy Lec

  • 6. Data: 2009-04-24 19:24:58
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Quo vadis Tomasz Gęguś ?
    > Ale to nie jest zewnętrzne. Trzeba by to jeszcze oprogramować.

    Jest gotowiec w jądrze. AFAIR jest widoczne jako framebuffer.
    Czego Ci jeszcze trzeba?

    Sławek
    --
    ________
    _/ __/ __/ This sig will self-destruct in five seconds...

  • 7. Data: 2009-04-25 12:44:13
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    Tomasz Gęguś pisze:
    > Szukam wyświetlacza zewnętrznego, którym moge sterowac z poziomu konsoli.
    > Najlepiej jeśli by to działało po SSH, albo jakoś podobnie.

    Z wyswietlaczem obslugujacym SSH moze byc problem :) Swoja droga jesli
    dane sa tak tajne, ze trzeba je w sposob bezpieczny wysylac do
    wyswietlacza to po co je wyswietlac, czy tez wyswietlacz bedzie
    zamkniety w sejfie?;)
    A jesli zrezygnujesz z SSH to w sieci jest pelno projektow wyswietlaczy
    podlaczonych np. po RS485, dzieki czemu wykorzystasz tylko 4 przewody ze
    skretki (liczac z zasilaniem) i bedziesz mogl umiescic wyswietlacz do
    2km od ukladu sterujacego.

  • 8. Data: 2009-04-25 16:20:52
    Od: Tomasz Gęguś <T...@p...onet.pl>

    Zbych napisał:

> [...]
    > rs-232 albo usb. A jak koniecznie potrzebujesz grafikę, to najprościej
    > będzie jak sam coś wyrzeźbisz. W jądrze linuksa jest gotowy driver do

    Ale to musialbym miec jakis komputer dzialajacy non-stop?
    Po za tym to ma byc ogromne na sciane.
    --
    Pocałunek wymyślili mężczyźni, aby kobiecie nareszcie zamknąć usta

  • 9. Data: 2009-04-25 16:21:11
    Od: Tomasz Gęguś <T...@p...onet.pl>

    Sławomir Szczyrba napisał:

    > Quo vadis Tomasz Gęguś ?
    >>
    > Jest gotowiec w jądrze. AFAIR jest widoczne jako framebuffer.
    > Czego Ci jeszcze trzeba?

    Hardweru

    --
    Dla rządu przed wyborami drogi jest wyborca. Po wyborach drożeje wszystko
    inne. Jean Rigaux

  • 10. Data: 2009-04-25 16:23:54
    Od: Tomasz Gęguś <T...@p...onet.pl>

    T.M.F. napisał:

> [...]
    > dane sa tak tajne, ze trzeba je w sposob bezpieczny wysylac do
    > wyswietlacza to po co je wyswietlac, czy tez wyswietlacz bedzie

    Zastanow sie przez moment co napisales ;)
    Chcesz miec podpiety wyswietlacz do sieci i nie szyfrowac transmisji?
    To moze od razu podaj tu adres urzadzenia i jak sie pisze pozdrowienia dla
    cioci?

> [...]
    > podlaczonych np. po RS485, dzieki czemu wykorzystasz tylko 4 przewody ze
    > skretki (liczac z zasilaniem) i bedziesz mogl umiescic wyswietlacz do

    A jest jakis gotowy do kupienia? Zauwaz, ze komputer moze sie laczyc od
    czasu do czasu. W koncu urzadzenie moze miec swoja pamiec. Ale chodzi o to
    by zmiana tresci byla z poziomu konsoli a nie windows.

    --
    Tylko życie poświęcone innym warte jest przeżycia. Albert Einstein