  • 1. Data: 2010-01-03 21:34:15
    Temat: Wysyłanie maili z lini komend - jak ?.
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    Przeczytałem ostatnio coś takiego:
    http://algorytmy.pl/?id=472

    "[...] Chcesz wysłać e-mail z poziomu lini komend, bez stosowania
    zaawansowanych programów do wysyłki poczty. [...]".

    Czy ktos nie orientuje się czasami jak wysłac mail'a przy pomocy
    windowsowskiego menu Uruchom ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 2. Data: 2010-01-03 21:38:19
    Temat: Re: Wysyłanie maili z lini komend - jak ?.
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

  • 3. Data: 2010-01-03 21:49:48
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > telnet twoj-serwer-smtp 578

    A jakiś turtorial jak to zrobić można ?.

    I co to za serwer, ftp - czy jakis inny ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 4. Data: 2010-01-03 21:54:55
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Endriu pisze:

    > A jakiś turtorial jak to zrobić można ?.
    >
    > I co to za serwer, ftp - czy jakis inny ?.

    To adres/nazwa serwera SMTP.

    --
    Filip.

  • 5. Data: 2010-01-03 21:58:06
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > To adres/nazwa serwera SMTP.

    No a skąd ja taki serwer wezmę ?. Trzeba go samemu sobie postawić?. Czy może
    to wygląda jak zakładanie konta na interii (onecie itd...) gdzie każdy
    dostaje swoją przestrzeń FTP ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 6. Data: 2010-01-03 21:59:33
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > No a skąd ja taki serwer wezmę ?. Trzeba go samemu sobie postawić?. Czy
    > może to wygląda jak zakładanie konta na interii (onecie itd...) gdzie
    > każdy dostaje swoją przestrzeń FTP ?.

    ... bo o Telnecie już doczytałem ....
    http://platon.man.lublin.pl/howto/telnet.html

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 7. Data: 2010-01-03 22:14:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Endriu napisał:

    > ... bo o Telnecie już doczytałem ....
    > http://platon.man.lublin.pl/howto/telnet.html

    RFC-821

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2010-01-03 22:22:39
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > A jakiś turtorial jak to zrobić można ?.

    O coś tu znalazłem:

    Testowanie połączenia z serwerem SMTP przy użyciu programu Telnet
    http://tiny.pl/j5xs

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 9. Data: 2010-01-03 22:30:28
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Endriu pisze:

    > No a skąd ja taki serwer wezmę ?. Trzeba go samemu sobie postawić?. Czy może
    > to wygląda jak zakładanie konta na interii (onecie itd...) gdzie każdy
    > dostaje swoją przestrzeń FTP ?.

    Serwer SMTP to serwer poczty wychodzącej. Jak sama nazwa wskazuje służy
    do wysyłania poczty. Do jej ściągania używany jest serwer pop3
    (najczęściej). Ich adresy wpisujesz w ustawieniach programu pocztowego,
    wraz z innymi danymi (numer portu, login, hasło).

    Do każdego z nich możesz też podłączyć się przez telnet. Zwyczajnie
    inicjujesz połączenie. Musisz tylko pamiętać o tym, aby połączyć się na
    odpowiednim porcie.

    Jak już się dostaniesz do serwera za pomocą odpowiednich poleceń możesz
    wysyłać (serwer smtp) i sprawdzać (pop3) swoją pocztę. Jakie to
    polecenie? Nie pytaj mnie. Bawiłem się tym ostatnio jakieś dobre trzy
    lata temu. Mogę jednak zapewnić, że działało w 100%. Bez problemu
    znajdziesz to w Googlach. :)

    Jako ciekawostkę mogę podać fakt, że lata temu można było w ten sposób
    łatwo spreparować fałszywego maila. To były jeszcze te czasy, kiedy
    przeciętny serwer nie wymagał autoryzacji, a przy okazji można było
    podać dowolny adres nadawcy. ;)

  • 10. Data: 2010-01-04 08:30:01
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

> [...]
    > polecenie? Nie pytaj mnie. Bawiłem się tym ostatnio jakieś dobre trzy
    > lata temu. Mogę jednak zapewnić, że działało w 100%. Bez problemu

    A czy SSL nie będzie robiło jakiś problemów telnetowi ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/