  • 1. Data: 2010-01-04 06:30:13
    Temat: Termotransfer i "cynowanie" po radziecku
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello all,

    http://easyelectronics.ru/izgotovlenie-pechatnyx-pla
    t-videourok-nomer-dva.html

    Już pal licho to "cynowanie" stopem Rosego (chyba nielegalne w
    Polsce?) - ale użycie papieru po naklejkach jako podkładu do
    termotransferu bez moczenia mnie na kolana rzuciło.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 2. Data: 2010-01-04 07:50:30
    Temat: Re: Termotransfer i "cynowanie" po radziecku
    Od: niebieski <t...@n...pl>

    On Mon, 4 Jan 2010 07:30:13 +0100
    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    > Już pal licho to "cynowanie" stopem Rosego (chyba nielegalne w
    > Polsce?) -

    Nielegalne ???

    --
    niebieski

  • 3. Data: 2010-01-04 08:14:39
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
> [...]
    > Polsce?) - ale użycie papieru po naklejkach jako podkładu do
    > termotransferu bez moczenia mnie na kolana rzuciło.

    Stosuję taki papier od pewnego czasu. Najlepiej jak będzie to papier
    podkładowy z dużej naklejki A4. Przy małych etykietkach nacięcia są na
    tyle głębokie, że po odbiciu tonera na płytkę wyraźnie na ścieżkach
    widać linie nacięć i w tym miejscu lubi podtrawiać. Fajne jest to, że po
    przejściu przez laminator nie muszę nawet papieru odrywać, sam odpada.
    Druga sprawa, to laminator musi mieć bardzo wolny posuw inaczej płytka
    jest wyraźnie niedogrzana i mimo, że cały toner przechodzi na laminat,
    to jest on dość delikatny.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 4. Data: 2010-01-04 09:13:28
    Od: Andrzej Kmicic <d...@p...onet.pl>

    Grzegorz Kurczyk pisze:

> [...]
    > Druga sprawa, to laminator musi mieć bardzo wolny posuw inaczej płytka
    > jest wyraźnie niedogrzana i mimo, że cały toner przechodzi na laminat,

    Może po zdjęciu papieru dogrzać płytke aby toner sie dobrze wtopił. A że
    dobrze schodzi to zapewne "wina" powierzchni specjalnej papieru w końcu
    ma sie dobrze odklejać. Moim zdaniem to przełom (a czemu kolego sie nie
    pochwaliłeś wcześniej i trzeba się dowiadywać od Rosjan ?).

    Jednak ci Rosjanie umieją dobrze kombinować. Jak my, no cóż tez
    Słowianie :-).

    Przy okazji w komentarzach znalazłem dodatek do FF ściągający filmy You
    Tube na dysk,

    https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/2584

    dziś sprawdzę bo moje łącze jest kiepskie aby kilka razy obejrzeć film.

    pozdr
    AK

  • 5. Data: 2010-01-04 09:31:10
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > Druga sprawa, to laminator musi mieć bardzo wolny posuw inaczej płytka
    > jest wyraźnie niedogrzana i mimo, że cały toner przechodzi na laminat, to

    Jesli to o czym piszecie to papier silikonowany podkladowy jaki
    stosuje sie we wszystkich materialach samoprzylepnych to mam
    takowy w rolach o szerokosci 106cm i dlugosci <> 50-100m.

    Jakby ktos chcial to sprzedam po 1zl/ + VAT / rolka ;)

    U mnie to odpad...

  • 6. Data: 2010-01-04 09:48:55
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 4 Sty, 07:30, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    > Już pal licho to "cynowanie" stopem Rosego (chyba nielegalne w
    > Polsce?) - ale użycie papieru po naklejkach jako podkładu do
    > termotransferu bez moczenia mnie na kolana rzuciło.

    O papierze po naklejkach czytałem tu już nieraz i szczerze mówiąc ten
    filmik mnie urzekł, chyba się za takim rozejrzę :-)

    Co do słabości transferu, o której ktoś wyżej pisze - może sposobem na
    to byłoby wygrzanie płytki po zerwaniu papieru? Takie maleństwo
    możnaby po prostu położyć na kilka minut na wierzchu laminatora (ze
    zdjętą obudową, co w praktyce jest chyba przy termotransferze normą),
    większe możnaby potraktować elektryczną opalarką.

    A cynowanie - dla mnie rewelacja. Sam używam pasty lutowniczej typu
    "Rosol", ale ten sposób mi się podoba o wiele bardziej. Gdzie/za ile
    można u nas kupić taki stop Rosego? I dlaczego miałoby to być
    nielegalne?

    J.

  • 7. Data: 2010-01-04 09:51:39
    Od: niebieski <t...@n...pl>

    .

> [...]
    >
    > https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/2584
    >
    > dziś sprawdzę bo moje łącze jest kiepskie aby kilka razy obejrzeć film.

    Ja używam dodatek Downloadhelper. Polecam.
    --
    niebieski

  • 8. Data: 2010-01-04 10:28:29
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@a...control.slupsk.pl>

    Użytkownik Andrzej Kmicic napisał:

> [...]
    > ma sie dobrze odklejać. Moim zdaniem to przełom (a czemu kolego sie nie
    > pochwaliłeś wcześniej i trzeba się dowiadywać od Rosjan ?).

    Dogrzanie raczej niewiele da. Toner sam się w miedź nie "wtopi". Trzeba
    grzać i zdrowo dociskać. A co do chwalenia się, to chyba na grupie padł
    ten pomysł już jakiś czas temu. Ja tylko spróbowałem. Nie czuję się w
    każdym razie odkrywcą. Do tej metody potrzebny jest laminator. Metoda
    żelazkowa się nie sprawdza.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 9. Data: 2010-01-04 10:44:35
    Od: "Radiofan" <r...@r...pl>

    > Hello all,
    >
    > http://easyelectronics.ru/izgotovlenie-pechatnyx-pla
    t-videourok-nomer-dva.html

    "Spityt! Tampon! Spiryt! Spiryt! Ogórca!"

    > Już pal licho to "cynowanie" stopem Rosego (chyba nielegalne w
    > Polsce?)

    "NIE legalne! NIE legalne!" Piratom radiowym zdecydowane NIE!"

    Przed wejściem do tego portalu powinno być ostrzeżenie:
    "Długa i częsta ekspozycja na działanie elektroda.pl może powodować udary
    mózgu oraz choroby umysłowe."

  • 10. Data: 2010-01-04 10:52:08
    Od: Andrzej Kamieniecki <_...@t...com.pl>

    Jarek P. napisał(a):