eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Wyziewy z tłumika
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 8

  • 1. Data: 2010-10-13 10:44:08
    Temat: Wyziewy z tłumika
    Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>

    Witam.
    Dzisiaj jadąc w korku, zastanawiałem się nad wyziewami z tłumików różnych
    samochodów.
    Dlaczego w niektórych nic nie widać z tłumika, niektóre delikatnie dymią na
    biało a
    niektóre (np Jeep V8) dymią jakby im się paliło?
    Rozumiem że to para, gdyż rano jest mocno zimno już, tak?

    Pozdrawiam - Darek.



  • 2. Data: 2010-10-13 10:59:58
    Temat: Re: Wyziewy z tłumika
    Od: btn <w...@b...pl>

    W dniu 2010-10-13 10:44, news-gazeta pisze:
    > Witam.
    > Dzisiaj jadąc w korku, zastanawiałem się nad wyziewami z tłumików
    > różnych samochodów.
    > Dlaczego w niektórych nic nie widać z tłumika, niektóre delikatnie dymią
    > na biało a
    > niektóre (np Jeep V8) dymią jakby im się paliło?
    > Rozumiem że to para, gdyż rano jest mocno zimno już, tak?
    >
    > Pozdrawiam - Darek.
    >
    >

    Może się mylę ale zalezy to od mieszanki


  • 3. Data: 2010-10-13 11:14:10
    Temat: Re: Wyziewy z tłumika
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    śro, 13 paź 2010 o 10:44 GMT, news-gazeta napisał(a):

    > Witam.
    > Dzisiaj jadąc w korku, zastanawiałem się nad wyziewami z tłumików różnych
    > samochodów.
    > Dlaczego w niektórych nic nie widać z tłumika, niektóre delikatnie dymią na
    > biało a
    > niektóre (np Jeep V8) dymią jakby im się paliło?
    > Rozumiem że to para, gdyż rano jest mocno zimno już, tak?

    Jak jest zimno, to nierozgrzany silnik zazwyczaj zostawia ogromne kleby
    pary, a rozgrzany albo mniejsze, albo wcalem, wiec to podstawyowy powod
    roznicy ze jeden tak, a inny nie. Inna sprawa czy dziala na gazie, spalanie
    gazu wytwarza wieksze ilosci wody/pary i to tez ma wplyw

    Co do V8, to moje V8, nie jeeep ale MB, nawet wieczorami latem przy 10-15st
    wytwarzalo pare...

    Pozdrawiam
    Brzezi


  • 4. Data: 2010-10-13 11:14:31
    Temat: Re: Wyziewy z tłumika
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 13 Oct 2010 10:44:08 +0200, news-gazeta napisał(a):

    > Dlaczego w niektórych nic nie widać z tłumika, niektóre delikatnie dymią na
    > biało a
    > niektóre (np Jeep V8) dymią jakby im się paliło?
    > Rozumiem że to para, gdyż rano jest mocno zimno już, tak?

    Po pierwsze to zależy kiedy odpalił silnik. Zimny układ wydechowy powoduje
    skraplanie pary jeszcze w układzie i wtedy kapie z niego woda, letni
    powoduje skraplanie zaraz po jego opuszczeniu (biały "dymek"), z gorącego
    skrapla się dalej, więc nic nie widać (chyba, że jest bardzo zimno i wtedy
    się jednak skrapla)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
    wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
    tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.


  • 5. Data: 2010-10-13 11:20:47
    Temat: Re: Wyziewy z tłumika
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-10-13 11:14, Waldek Godel pisze:
    > Dnia Wed, 13 Oct 2010 10:44:08 +0200, news-gazeta napisał(a):
    >
    >> Dlaczego w niektórych nic nie widać z tłumika, niektóre delikatnie dymią na
    >> biało a
    >> niektóre (np Jeep V8) dymią jakby im się paliło?
    >> Rozumiem że to para, gdyż rano jest mocno zimno już, tak?
    >
    > Po pierwsze to zależy kiedy odpalił silnik. Zimny układ wydechowy powoduje
    > skraplanie pary jeszcze w układzie i wtedy kapie z niego woda, letni
    > powoduje skraplanie zaraz po jego opuszczeniu (biały "dymek"), z gorącego
    > skrapla się dalej, więc nic nie widać (chyba, że jest bardzo zimno i wtedy
    > się jednak skrapla)
    Plus stany przejściowe - auta które bardzo mało jeżdżą (krótkie odcinki)
    regularnie skraplają duże ilości wody w układzie wydechowym, nie raz pół
    tłumika jest pełne wody, a nie kazdy tłumik ma jej odprowadzenie/dziurkę...
    Im większy silnik, tym większe tłumiki i więcej wody tam się zmieści.
    A gdy już taki układ się rozgrzeje to ta woda zaczyna odparowywać ... to
    są kłęby pary w zimny dzień ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173


  • 6. Data: 2010-10-13 11:53:21
    Temat: Re: Wyziewy z tłumika
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "news-gazeta" <n...@g...pl> napisał
    > Dlaczego w niektórych nic nie widać z tłumika, niektóre
    > delikatnie dymią na biało a niektóre (np Jeep V8) dymią jakby im
    > się paliło?
    > Rozumiem że to para, gdyż rano jest mocno zimno już, tak?

    W sporej czesci para, a dokladniej to juz woda, skoro widac :-)
    Zalezy od stopnia rozgrzania silnika, tlumika, oraz paliwa - LPG ma
    relatywnie troche wiecej wody w spalinach niz ON.

    A wspomagane to dodatkowo przez resztki sadzy [glownie diesle],
    oleju, plynu chlodniczego - co tam komu nie domaga :-)


    J.


  • 7. Data: 2010-10-13 14:42:12
    Temat: Re: Wyziewy z tłumika
    Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>

    >
    > Co do V8, to moje V8, nie jeeep ale MB, nawet wieczorami latem przy
    > 10-15st
    > wytwarzalo pare...

    Jak to możliwe? Czytając wypowiedzi kolegów - nijak nie mogę powiązać tego z
    tym przypadkiem.

    Pozdrawiam - Darek.


  • 8. Data: 2010-10-14 00:08:25
    Temat: Re: Wyziewy z tłumika
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-10-13 14:42, news-gazeta pisze:
    >>
    >> Co do V8, to moje V8, nie jeeep ale MB, nawet wieczorami latem przy
    >> 10-15st
    >> wytwarzalo pare...
    >
    > Jak to możliwe? Czytając wypowiedzi kolegów - nijak nie mogę powiązać
    > tego z tym przypadkiem.
    No jakto?
    Samochód zimny, zimny układ wydechowy, a przynajmniej znacznie
    zimniejszy od spalin - powoduje wykraplanie się z schładzanych spalin
    wody (i innych dziwnych substancji). Skropliny zostają w tłumiku, bo
    auto daleko nie jeździ i nie zdąży rozgrzać całego wydechu na tyle, by
    odparować całą wodę w tłumiku.
    A gdy już się rozgrzeje - to gorące spaliny w gorącym tłumiku odparowują
    zebraną wilgoć i wyrzucają na dwór, a że mają (spaliny+para) temperaturę
    wyższą niż otoczenie (10-15st) to po ochłodzeniu ich do tych 10-15st
    okazuje się że para robi się nasycona i zmienia się w mgłę.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: