  • 41. Data: 2012-06-10 22:32:46
    Temat: Re: Wyższe składki na OC
    Od: Andrzej Zbierzchowski <a...@g...pl>

    On 2012-06-02 16:19, Ghost wrote:

    > Pewnie dlatego, ze nasycenie kretynami pmsu juz danwo przekroczylo mase
    > krytyczna.
    > Co za debil.

    Czego nie rozumiesz? :)

  • 42. Data: 2012-06-10 22:35:56
    Od: Andrzej Zbierzchowski <a...@g...pl>

    On 2012-06-04 12:04, Jakub Witkowski wrote:
    > gdyĹź jeszcze niedawno *ci sami* ubezpieczyciele twierdzili, Ĺźe
    > właśnie to robią, tzn.
    > sprzedają poniżej kosztów i że sektor OC jest deficytowy. Może
    > liczyli np. na efekty lojalnościowe,
    > kupowanie pakietów, ale nie wypaliło? I w końcu powiedzieli dość?

    A co jesli nie mówią prawdy?

    Taka hipoteza.

  • 43. Data: 2012-06-10 22:36:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Andrzej,

    Sunday, June 10, 2012, 10:32:05 PM, you wrote:

    > A zacytujesz mi konkretny artykuł? KK, KPK, KRD? :) Bo policji nie
    > interesuje to czego w ww nie ma :)

    Dlaczego psujesz poprawnie zadeklarowane i użyte polskie literki?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 44. Data: 2012-06-11 09:21:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Andrzej Zbierzchowski" <a...@g...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:jr304o$n0k$...@i...gazeta.pl...

    > Jest jeszcze Fundusz Gwarancyjny. Ty masz tyłek kryty - polisę miałeś.
    > Niech Cie pozywają - pokazujesz polisę, biegły mówi że polisa w porządku i
    > masz sprawę wygraną.

    Masz przegraną.
    Pytanie tylko kto będzie płacił, a raczej z kogo będziesz ściągał zwrot
    odszkodowania, które zapłaciłeś poszkodowanemu,

  • 45. Data: 2012-06-12 13:45:05
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 08 Jun 2012 07:08:53 +0200 osobnik zwany J.F. wystukał:

    > Ale to wcale nie musza byc rzeczy ryzykowne. Zobacz jak czesto samoloty
    > niszcza kosztowne budynki, albo jak czesto plona domy i fabryki.

    stawka zależy od prawdopodobieństwa i wartości to proste

    > A jak beda stawki wysokie, to wtedy ubezpieczyciel nie zarobi, bo
    > ubezpieczony nie bedzie ubezpieczony.
    >
    > Dlatego wymyslono reasekuracje :-)

    a i tak pozostaje to normalnym zakładem hazardowym :)

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 46. Data: 2012-06-15 09:37:48
    Od: Andrzej Zbierzchowski <a...@g...pl>

    On 2012-06-04 11:52, Jakub Witkowski wrote:

    > No, ile? Może całą sumę na kazdego ubezpieczonego? ;)
    > A może wcale nie muszą nic specjalnie mrozić, tylko po prostu
    > mieć jakąś tam wymaganą przez nadzór płynność?

    Właśnie.

    A to oznacza ograniczenie możliwości inwestycyjnych a w rezultacie
    potencjalnych zysków czyli "straty" - bo tak w języku finansowym
    definiuje się zyski mniejsze od estymowanych.

  • 47. Data: 2012-06-15 09:41:20
    Od: Andrzej Zbierzchowski <a...@g...pl>

    On 2012-06-11 09:21, Cavallino wrote:

> [...]
    > Pytanie tylko kto będzie płacił, a raczej z kogo będziesz ściągał zwrot
    > odszkodowania, które zapłaciłeś poszkodowanemu,

    No to powiedz mi, co tak naprawdę daje mi wykup polisy OC jeśli mam
    przegraną? Poza tym, że sie nei dochrzanią przy kontroli ergo - po co to
    OC w ogóle jest?

    Kolejny podatek? Na utrzymanie tej hydry nienasyconej, ich dzieci żon i
    matek?

  • 48. Data: 2012-06-15 10:11:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Jun 2012, Andrzej Zbierzchowski wrote:

> [...]
    [...]
    > No to powiedz mi, co tak naprawdę daje mi wykup polisy OC jeśli
    > mam przegraną?

    To, że pomyliłes procesy.
    Proces o którym mowa, to proces w którym zostajesz uznany *winnym*
    (a co najmniej "odpowiedzialnym bez winy"), czyli sprawę *przegrywasz*.
    To jest proces o to, kto spowodował wypadek/jest odpowiedzialny
    za wypadek.

    A to, czy za Ciebie zapłaci Twój ubezpieczyciel, zależy własnie od
    tego, czy masz OC, czy ubezpieczyciel ma możliwosc aby się uchylić
    od wypłaty odszkodowania (dajmy na to "pan był pijany"), ewentualnie
    czy masz prawo do zmuszenia FG aby za ubezpieczyciela zapłacił
    odszkodowanie.
    Wygrać, w oparciu o "tu mam kwit że zapłaciłem OC", to co najwyżej
    będziesz mógł proces z ubezpieczycielem lub FG.
    INNY proces.
    On nie ma nic do procesu w którym "przywalony pozwie cie do sadu".

    pzdr, Gotfryd

  • 49. Data: 2012-06-15 14:16:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Andrzej Zbierzchowski" <a...@g...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > No to powiedz mi, co tak naprawdę daje mi wykup polisy OC jeśli mam
    > przegraną?

    To, że masz prawo ściągać sobie przegraną od ubezpieczyciela, jeśli musiałeś
    zapłacić odszkodowanie z własnej kasy.
    Może i od funduszu w przypadku upadłości ubezpieczyciela.

    Ale cały czas Ty jesteś sprawcą i również odpowiadasz za wyrządzoną szkodę.

  • 50. Data: 2012-06-15 14:35:53
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-06-01 20:43, to pisze:

    > - Zwiększają się koszty, a żaden zakład ubezpieczeń nie może sprzedawać
    > poniżej kosztów, więc logiczną implikacją jest zwiększenie składki - mówi
    > Andrzej Klesyk, prezes zarządu PZU S.A. (...)
    >
    > Ubezpieczyciele twierdzą również, że zwiększa się presja na coraz wyższe
    > wypłaty z tytułu roszczeń. (...)"

    Phi...
    A wczoraj w mediach trąbili że nareszcie OC jest DOCHODOWE!!!
    Oczywiście zaraz "mądry" przedstawiciel skomentował że co z tego, i tak
    będą podwyżki bo to tylko wyjątek od reguły, trzeba odkładać na gorsze
    czasy i takie tam farmazony.
    Krótko mówiąc "Nie ma większej tragedii jak mieć firmę ubezpieczeniową" ;-)