  • 1. Data: 2010-05-24 13:20:41
    Temat: XP paleta kolorow 4 bitowa
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    Czesc

    Wiem ze to nie ta grupa, ale wielokrotnie na tej grupie
    grupowicze pomagali w zakresie OS.

    Z pewnych powodow w XP chcialem ustawic palete kolorow
    4 bitowa - nie pomylilem sie, maja byc to 4 bity 16 kolorow.
    Mam potrzebe wyswietlenia rysunku z strony internetowej
    stosujac taka palete. Z gory mowie iz nie wchodzi w gre zapis
    rysunku na dysk i przeedytowanie go do takie palety ( juz nie
    bede opisywal powodow poniewaz jest to nieistotne, rysunek
    musze wyswietlic z taka paleta wlasnie onlinowo).
    Czy ktos zna sposob?

    Pzdr

  • 2. Data: 2010-05-24 13:38:36
    Temat: Re: XP paleta kolorow 4 bitowa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w
> [...]
    > bede opisywal powodow poniewaz jest to nieistotne, rysunek
    > musze wyswietlic z taka paleta wlasnie onlinowo).

    Hm, a mozesz jednak opisac powody ? Moze da sie zalatwic inaczej ?

    > Czy ktos zna sposob?

    Kupic stara karte SVGA-PCI i modlic sie zeby XP ja obslugiwalo ?
    Sprobowac zainstalowac driver VGA ?

    Mam Ati, i choc do wyboru jest tylko 16 i 32 bity, to
    w ustawienia/zaawansowane/karta/lista wszystkich trybow pojawia sie
    16 kolorow.
    Nie sprawdzam, a noz zaszkodzi :-)

    Mozna jeszcze sprobowac tabele korekcji dobrac zeby wyszlo 6 bitow,
    albo jakis zdalny terminal - VNC ma chyba tryb 16 kolorowy :-)

    J.

  • 3. Data: 2010-05-24 13:54:27
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > Hm, a mozesz jednak opisac powody ? Moze da sie zalatwic inaczej ?

    no w sumie moge.

    Otwieram skrypt java na stronie. Wprowadzam dane i na tej podstawie
    skrypt wykonuje obliczenia i wyswietla obraz-wykres.
    Jest to symulacja. Skrypt dziala w ten sposob iż poruszjac myszka po
    obrazie, w przegladarce moge bezposrednio odczytac wspolrzedne XY
    poszczegolnych punktow i ponadto wskazujac myszka na punkt w pasku
    statusu przegladarki wyswietlane sa wartosci liczbowe tych punktow.

    W trybie 16 bitowym kolorow przejscie miedzy kolorami jest zbyt plyne i nie
    widze
    jak sie rozklada gradient. Jezeli przeedytuje obraz do 4bitowej palety,
    ladnie
    widac granice gradientu, jednak juz w zapisanym obrazie bmp juz trace
    mozliwosc
    odczytu wartosci punktow.

    Mozna okreslic granice na przeedytowanym obrazie recznie , ale to jest zbyt
    duzy obraz
    i za duzo roboty.

    Pzdr
    Darek

  • 4. Data: 2010-05-24 13:54:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 24 May 2010 14:20:41 +0100, Darek napisał(a):

    > Czy ktos zna sposob?

    Rysunek wyświetlasz używając jakiegoś programu. Użyj takiego który będzie
    "w locie" konwertował po ściągnięciu. Inaczej to albo zapis i konwersja
    ręczna albo użycie trybu 16 kolorów w karcie graficznej ale wtedy wszystko
    będzie 16-kolorowe :) Ciekawe jakie to mają być rysunki. Czy przypadkiem
    nie projekty pcb?
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2010-05-24 14:04:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pasku
    > statusu przegladarki wyswietlane sa wartosci liczbowe tych

    Rozumiem ze te dane to cos innego niz kolory ?

> [...]
    > obraz do 4bitowej palety, ladnie widac granice gradientu, jednak
    > juz w zapisanym obrazie bmp juz trace mozliwosc odczytu wartosci

    A nie mozesz zmodyfikowac tego skryptu ? Zeby troche przerobil
    obrazek przed wyswietleniem, czy nawet namalowal zadane poziomice ?
    Byc moze tez wystarczy ci tryb 8-bit.

    J.

  • 6. Data: 2010-05-24 14:06:32
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > ladnie
    > widac granice gradientu, jednak juz w zapisanym obrazie bmp juz trace

    Hmmm... czy skrypty Java nie są uruchamiana na komputerze klienta?
    Mówiąc inaczej - skrypt Java masz ściągnięty na swój komputer! Może w
    nim pogrzebać?? :D...

    > Mozna okreslic granice na przeedytowanym obrazie recznie , ale to jest zbyt
    > duzy obraz
    > i za duzo roboty.

    Przy wyświetlaniu obrazy można dopasować do rozmiaru ekranu, więc nie
    przeszkadza fakt, że są za duże :)... Odczytywanie współrzędnych to tez
    nie jest problem... nie wiem, z czym jest tutaj za dużo roboty - jedyny
    problem, to zapis i konwersja... czym próbowałeś to robić??

    Konop

  • 7. Data: 2010-05-24 14:07:50
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > Rysunek wyświetlasz używając jakiegoś programu.

    opisalem powyzej, jest to wykres symulacji pod java online.

    >Inaczej to albo zapis i konwersja
    > ręczna

    nie wchodzi w gre, za duzo roboty zgodnie z tym
    co napisalem powyzej.

    >albo użycie trybu 16 kolorów w karcie graficznej ale wtedy wszystko
    > będzie 16-kolorowe :)

    to nie problem, jednak nie potrafie tego zmienic,
    nie wiem o ile to istotne to laptop.

    > Ciekawe jakie to mają być rysunki. Czy przypadkiem
    > nie projekty pcb?

    to sa wykresy symulacji nie zwiazane z elektronika.

    Pzdr

  • 8. Data: 2010-05-24 15:28:53
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

> [...]
    > bede opisywal powodow poniewaz jest to nieistotne, rysunek
    > musze wyswietlic z taka paleta wlasnie onlinowo).

    jakis czas temu kupilem monitor 1440x900pikseli , system /nieXP/ nie chcial
    wyswietlac obrazu w takiej rozdzielczosci , pomoglo reczne dodanie tej wartosci
    do rejestru systemowego , w rejestrze bylo kilkanascie kluczy odpowiadajacych za
    ekran , do wszystkich kluczy tam gdzie bylo 800x600 doklepalem recznie 1440x900
    i jest ok , moze z paleta kolorow bedzie podobnie

  • 9. Data: 2010-05-25 07:03:16
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

> [...]
    >
    > Mam Ati, i choc do wyboru jest tylko 16 i 32 bity, to
    > w ustawienia/zaawansowane/karta/lista wszystkich trybow pojawia sie 16

    U mnie też jest taka możliwość jak napisał J.F., ale tylko w
    rozdzielczościach 640x480 lub 800x600. Żeby nie psuć sobie pulpitu a gały
    nie wyszły na wierzch można zaprzęgnąć Virtualboxa. W nim uruchomić system i
    zmienić liczbę kolorów. Właśnie sprawdziłem - u mnie się da :)

    Michał