  • 1. Data: 2010-05-24 08:25:09
    Temat: wzmacniacz eltron - czy to ma sens?
    Od: ptoki <s...@g...com>

    Mam jeden wzmacniacz (+kolumna) eltron jp50. Jakos gra (ucho mam
    drewniane), planuje mu wymienić głośnik bo stary już ma membrane
    popekana na obwodzie.

    Ale do rzeczy: Chcialbym miec stereo :)
    Czy ma sens zbudowanie drugiego takiego (poluje na taki na allegro ale
    niestety 30-ki, 100-ki sie pojawiaja a takiego jak moj niestety nie
    trafilem)?
    Czy koszty (elementy, glosniki, troche plyty, transformatory) budowy
    nie beda wieksze niz kupienie "czegos" z allegro a rezultat (nie mam
    pojecia jakiej jakosci daje dzwiek) slaby?

    Uzywam go do sluchania radia, czasem jakas gra z kompa, raz za ruski
    rok gitarka...

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 2. Data: 2010-05-24 10:00:01
    Temat: Re: wzmacniacz eltron - czy to ma sens?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 24 May 2010 01:25:09 -0700 (PDT), ptoki napisał(a):

    > Uzywam go do sluchania radia, czasem jakas gra z kompa, raz za ruski
    > rok gitarka...

    Dwa wzmaki do stereo? I za każdym razem ustawiać głośność na dwa pudła? Daj
    spokój... Kup jakiś zgrabny amplituner cyfrowy, do 100zł możesz trafić
    niezłą markę, z jakąś usterką ale sobie naprawisz. No i kup też dwie
    kolumny pasujące do tego amplitunera, to kolejne 100zł. Taniej i szybciej
    niż jakbyś robił a skutek gwarantowany. No chyba że lubisz grzebać :)
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2010-05-24 11:11:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w
> [...]
    >mam
    >pojecia jakiej jakosci daje dzwiek) slaby?

    >Uzywam go do sluchania radia, czasem jakas gra z kompa, raz za

    Zostaw go sobie do gitary, a kup wzmacniacz stereo i kolumny.

    Albo .. sprzedaj ten na allegro jako gitarowy, a kup inny, domowy
    :-)

    J.

  • 4. Data: 2010-05-25 06:39:58
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 24 Maj, 12:00, Jacek Maciejewski <j...@o...pl> wrote:

> [...]
    > kolumny pasujące do tego amplitunera, to kolejne 100zł. Taniej i szybciej
    > niż jakbyś robił a skutek gwarantowany. No chyba że lubisz grzebać :)

    W sumie racja. Dlubania bylo by sporo. Sadzilem ze bedzie warto
    skorzystac z bazy w postaci jednej sztuki. Ale chyba jednak poszukam
    czegos uzywanego. Dzieki za wam obu sugestie.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 5. Data: 2010-06-01 19:16:40
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    ptoki wrote:

> [...]
    > pojecia jakiej jakosci daje dzwiek) slaby?
    >
    > Uzywam go do sluchania radia, czasem jakas gra z kompa, raz za ruski

    jesli jak piszesz 'ucho masz drewniane' to kup 'cokolwiek' uzywanego jako
    drugi kanal , ew jakies lipne stereo z malymi glosniczkami (byle nie
    rezonowaly, a reszta to wsio ryba) - bedzie robic za stereo i srednie-
    wysokie tony, a niskie bedziesz mial na tym co masz (nazywaja to
    kolokwialnie 'subwoofer')

    odtwarzanie identycznego wzmacniacza+kolumny (imho) nie ma najmniejszego
    sensu...

  • 6. Data: 2010-06-03 09:32:35
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 1 Cze, 21:16, "Piotr \"Curious\" Slawinski"
    <c...@b...internetdsl.tpnet.lp> wrote:

> [...]
    > kolokwialnie 'subwoofer')
    >
    > odtwarzanie identycznego wzmacniacza+kolumny (imho) nie ma najmniejszego

    Chyba sie na tym skonczy ze kupie "jakis" wzmacniacz i hurtem z 10
    kolumn.
    Ostatnio naszlo mnie ze milo by bylo aby w kazdym pomieszczeniu miec
    po glosniku (albo dwa) a radio/odtwarzarke w jednym miejscu.
    Obmyslilem sobie taki schemat:

    -Glosniki (2szt) w kazdym pomieszczeniu
    -Zbudowany na uC "repeater ir" pracujacy na protokole soniaka. Tez w
    kazdym pomieszczeniu.
    -Siakis domoróbny pilot na tym protokole.
    -siakis crossbar (pewnie pierwsza wersja na przelacznikach) - w jednym
    centralnym miejscu (mam calkiem fajny zakatek)
    -wzmacniacz stereo - tez w tym miejscu.
    -Idealnie bylo by miec ten wzmacniacz na pilota w tym samym
    standardzie.

    Calosc bedzie sie zadawalac jedna skretka cat5.

    Dzieki za wybicie z glowy montowania eltrona.

    --
    Lukasz Sczygiel