  • 11. Data: 2011-05-29 19:40:16
    Temat: Re: XZ1 sample
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-29 20:20, StaM pisze:
    > Tylko to ze sprawia wrazenie, ze renty inwalidzkie otrzymuja
    > w Polsce tylko pijacy i narkotyzujacy sie ludzie. Tak
    > napewno nie jest, a jezeli tak, to... to nie jest zaden dowcip.

    Uwierz, że moje sygnaturki rzadko miewają sens wprost.

    --
    pozdrawia Adam
    /jeśli czegoś nie rozumiesz to najlepiej napisz ''to jest czysta

  • 12. Data: 2011-05-29 19:45:12
    Od: Łatwa Jolka <l...@v...pl>

> [...]
    > w Polsce tylko pijacy i narkotyzujacy sie ludzie. Tak
    > napewno nie jest, a jezeli tak, to... to nie jest zaden dowcip.

    renta przysługuje CHORYM nie mogącym wykonywać pracy, przynajmniej z
    założenia (pomijając tzw wypaczenia, wyłudzenia lub za łapówkę). Sam w
    sobie chlubny stan nie uzależnienia od alkoholu i narkotyków nie
    świadczy, ze ktoś jest chory. Samo uzależnienie również nie kwalifikuje
    do otrzymania renty (chyba pół populacji jest od czegoś uzależniona,
    mniej lub bardziej, a może więcej)
    Rozumiem, że Janko dowcipkuje, że skoro mnóstwo ludzi ćpa i pije, a on
    nie, tzn że jest jakiś chory, a chorym należy się renta.
    Pozdr.
    J.

  • 13. Data: 2011-05-29 20:02:21
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    [ciach]

    Już dawno mówiłem, że konstrukcja lustrzanki jest przeżytkiem.
    No, ale co, nikt mnie nie słucha, a i tak wychodzi na moje!
    Pomalutku, cichutko, pyk i w skupie lustrzanki z obiektywami chodzą po 5
    zł za 0,1 kg.
    Czemu tak drogo?
    Bo cena miedzi idzie w górę.

  • 14. Data: 2011-05-29 21:27:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote in message
    > (mam wrażenie, że mój jest niesymetryczny). Wspaniała jasność (ech, żeby
    > takie zoomy do lustrzanek robili...), praktycznie nie trzeba domykać więc
    > 3EV gratis względem lustra z kitem. Do tego 400iso roboczej dynamiki na
    > 5Mpx, 800iso przy HD. Ładnie pracuje stabilizacja, przy
    > wide 1/6 sekundy z ręki przy skupieniu prawie zawsze ostra.

    Szukam tego aparatu w lokalnych sklepach ale nie mam szczęścia,
    więc nie mogę się nim pobawić ani obmacać różnych funkcji...
    Pewnie dlatego że przez pomyłkę szukałem olympusa zx1 a nie xz1 :-)

    Czy byłbyś tak miły i sprawdził mi czy przy kręceniu filmu na max
    rozdzielczości 1280x720x30fps działa wciąż sensownie zoom i auto
    korekcja ekspozycji? W moim G9 aby przy kręceniu użyć zooma
    muszę zejść z 1024x768x15fps do rozdzielczości VGAx30fps ale
    naświetlał prawidłowo w szerokich granicach oświetlenia...

    I jeszcze jedno - czy on ma bardzo ważną funkcję do kręcenia pod wodą:
    ręczną korekcję rownowagi bieli: kieruję obiektyw na białą tabliczkę,
    naciskam guzik jak w G9 i aparat pamięta korekcję bieli... G9 ma dwie
    pamięci dla tak ustawionej korekcji bieli opróc programów podwodnych.

    Dzięki!

  • 15. Data: 2011-05-29 21:47:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "J-L-F" <j...@o...pl> wrote in message news:iru8ob$bbm$1@news.onet.pl...
> [...]
    > No, ale co, nikt mnie nie słucha, a i tak wychodzi na moje!
    > Pomalutku, cichutko, pyk i w skupie lustrzanki z obiektywami chodzą po 5

    Nie wiem czy akurat XZ-1 bez wymiennych szkieł jest
    konkurencją dla typowej dSLR ale z pewnością aparaty
    takie jak PEN E-PL2 czyli poręczny kompakt z CMOS 4/3
    i wymienną optyką już jest jakimś tam zagrożeniem... :-)

  • 16. Data: 2011-05-29 22:03:19
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-29 23:27, Pszemol pisze:
> [...]
    > muszę zejść z 1024x768x15fps do rozdzielczości VGAx30fps ale
    > naświetlał prawidłowo w szerokich granicach oświetlenia...

    Naświetla okej, choć latająca dość szybko korekta jest trochę wkurzająca
    (ale to większość cyfrówek tak ma). Nie ma manuala.
    Z af jest jeszcze gorzej, bo ciągle goni, ale można pracować na ręcznym
    (ale też bez możliwości przeostrzenia już podczas filmowania). Za to
    zoom działa.
    Poza tym jakość jest ''przeciętnie pozytywna''. Stabilizacja jest
    świetna (znacznie lepsza niż w penach, rzekłbym jak w najlepszych
    kamerach), ale bardzo zżera kąt. Szerokość tegoż wraca po jej wyłączeniu.

    Jest, jedna bieżąca pamięć.

    --
    pozdrawia Adam
    /co jest ważniejsze - jakość, czy ilość?/

  • 17. Data: 2011-05-29 22:16:11
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > (znacznie lepsza niż w penach, rzekłbym jak w najlepszych kamerach), ale
    > bardzo zżera kąt. Szerokość tegoż wraca po jej wyłączeniu.

    No to wypada zamówić online bo wymacać nie mam gdzie... dzięki.

  • 18. Data: 2011-05-30 07:28:49
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    A sprawdzałeś może, jak jest z rozdzielczością wideo? Mój Samsung Wb600
    radzi sobie z rozdzielczością zdjęć 3-5mpx, zaś jakość 720p jest mizerna
    - obraz jest nieostry(ostrzę przed rozpoczęciem filmowania, żeby nie
    było, że błąd użytkownika).

  • 19. Data: 2011-05-30 08:59:09
    Od: "henry1" <h...@i...pl>

    > "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote in message

    > No to wypada zamówić online bo wymacać nie mam gdzie... dzięki.

    Możesz pomacać w MM.
    Ostatnio tam widziałem, ale tylko białe.

  • 20. Data: 2011-05-30 12:06:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Mam jeszcze jedno pytanie - jak się zachowuje ten LCD
    na pełnym słońcu na zewnątrz? W porównaniu z moim G9
    ten XZ1 nie ma optycznego wizjera, więc jesteśmy na ten
    LCD skazani - widać coś na nim w letnią, słoneczną pogodę?