  • 11. Data: 2017-03-05 16:35:01
    Temat: Re: Z serii "głupie pytanie"
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-03-05 o 15:40, J.F. pisze:
> [...]
    lustrzanek AF. I cyfrowych i analogowych. Natomiast w bezlusterkowcach będzie działał
    bezproblemowo.

    > Bo tu isotne sa zwierciadla polprzepuszczalne. Dla nich wspolczynniki
    > transmitancji i odbicia silnie zaleza od polaryzacji.
    >
    > Jak sie chce oswietlic naraz matowke, czujnik oswietlenia i AF, to
    > troche ich trzeba.

    I to jest prawidłowa odpowiedź, nie jakieś bajki o wzorkach!

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 12. Data: 2017-03-05 23:38:58
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu niedziela, 5 marca 2017 16:35:04 UTC+1 użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:
> [...]
    bezproblemowo.

    > I to jest prawidłowa odpowiedź, nie jakieś bajki o wzorkach!

    Ten wzorek to właśnie pola półprzepuszczalne odpowiedzialne za polaryzację światła na
    lustrze.
    Pozdrawiam Marcin

  • 13. Data: 2017-03-06 19:51:51
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-03-05 o 23:38, Starzec z Gór pisze:
> [...]
    bezproblemowo.

    > Ten wzorek to właśnie pola półprzepuszczalne odpowiedzialne za polaryzację światła

    W starych aparatach wzorek był na matówce i nie miał nic wspólnego z
    polaryzacją. W nowych aparatach nie ma wzorków.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 14. Data: 2017-03-07 10:26:25
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu poniedziałek, 6 marca 2017 19:51:53 UTC+1 użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:
> [...]
    >

    > W starych aparatach wzorek był na matówce i nie miał nic wspólnego z
    > polaryzacją. W nowych aparatach nie ma wzorków.

    Wzorek na matówce to zupełnie inna bajka, służył do ułatwienia ręcznego ustawienia
    ostrości. tworzyły go osobno lub w kombinacjach pierścienie Fresnela, mikroraster,
    klin dalmierczy.
    Natomiast w aparatach z AF możesz mieć takie wzorki również - na matówkach wymiennych
    do pracy z obiektywami manualnymi. możesz też mieć naniesione np oznaczenia pól
    czujników AF.
    Oczywiście te na matówce nie polaryzują dodatkowo światła.
    Pozdrawiam Marcin

  • 15. Data: 2017-04-11 15:19:17
    Od: "Mariusy m.Lew." <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 lutego 2017 10:16:50 UTC+1 użytkownik Zozin napisał:
    > Znalazłem w rzeczach ojca, filtry fotograficzne, które przypadkiem
    > pasują na mój obiektyw (do bezlusterkowca Olympusa). Miał w zestawie
    > polaryzacyjny, ocieplający i "gwiazdkowy".
    > O ile polaryzacyjny mi się może przydać, gwiazdkowym się pewnie pobawię
    > - nie wiem czy jest sens zakładać ocieplający do cyfry? Macie jakieś
    > przemyślenia/doświadczenia w temacie?
    > Z.

    Hej
    Co do polaryzacyjnego to jak Ci się trafił dodatkowy egzemplarz koniecznie spróbuj
    poeksperymentować z fotografią w świetle podwójnie spolaryzowanym !
    ktoś może ma praktykę i jakieś ciekawe podpowiedzi w tym zagadnieniu ?