  • 11. Data: 2017-09-09 20:48:28
    Temat: Re: ZK-147 kółko pośrednie
    Od: Jingiel <x...@x...xxx>

    W dniu 2017-09-08 o 12:22, Adam Wysocki pisze:

    > One kolidują (kolidowały) w osi poziomej, nie w pionowej. Wygiąłem krzywkę
    > od kółka i jest OK. Właściwie to prawie OK, bo nie wiem, gdzie podpiąć
    > dolną sprężynę krzywki kółka...
    >
    > http://www.chmurka.net/r/kolko-posrednie.jpg

    Chcesz serwisówkę?

  • 12. Data: 2017-09-13 14:57:29
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Jingiel <x...@x...xxx> wrote:

    > Chcesz serwisówkę?

    Znalazłem, ale w niej nie było tej informacji. Podpiąłem w wytłoczenie
    w chassis, to chyba jedyne miejsce, gdzie można (i chyba właściwe).
    Magnetofon już prawie działa - prawie, bo przewijanie do tyłu działa
    bardzo słabo. Albo za mały moment jest przenoszony na lewy talerz (ale
    dociągnąłem go maksymalnie do osi silnika, zmieniając miejsce zawieszenia
    sprężynki), albo za duży jest przenoszony na prawy (tylko pytanie
    dlaczego - kwestia rozebrania talerza i zrobienia czegoś ze sprzęgłem?).

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 13. Data: 2017-09-29 21:57:15
    Od: Pcimol <...@...com>

> [...]
    > sprężynki), albo za duży jest przenoszony na prawy (tylko pytanie
    > dlaczego - kwestia rozebrania talerza i zrobienia czegoś ze sprzęgłem?).

    Wyczyść powierzchnie współpracujące. Ewentualnie lekko przejedź papierem
    ściernym i znów wyczyść. Problem będzie powracał.

  • 14. Data: 2017-09-30 00:22:59
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    > Bardzo powszechne w swoim czasie.

    A ja jestem ciekawy, jaki jest wpływ obciążania wirnika różnym momentem
    na napięcie (moc zwarciową?) na uzwojeniu wtórnym. Czy na zablokowanym
    wirnik napięcie wyraźnie spada?

    Bo traktując taki silnik-transformator jako transformator
    trójuzwojeniowy, no to one zasadniczo są dość odporne, tzn. zwarcie w
    jednym uzwojeniu wtórnym powinno mieć niewielki wpływ na napięcie i moc
    zwarciową w drugim uzwojeniu wtórnym. To się nawet stosuje jako rodzaj
    backupu: np. jest transformator SN/nn/nn i rozdzielnica główna jest
    zasilana z jednego nn, a backupowa z drugiego nn. Przeciążenie, czy
    wręcz zwarcie w jednym systemie powinno mieć niewielki wpływ na drugi
    system, przynajmniej dopóki transformator to wytrzyma w sensie
    obciążenia cieplnego.

    Tylko że zjawiska w takim silniczku niekoniecznie mogą być trochę inne
    niż w typowym transformatorze, dlatego, jeśli by ktoś miał taki silnik i
    mógłby go chwilę pomęczyć, to jestem ciekaw, jaka jest zależność między
    obciążeniem (obrotami?) wirnika, a napięciem (ew. mocą zwarciową)
    uzwojenia wtórnego.

  • 15. Data: 2017-09-30 00:26:37
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    > Bardzo powszechne w swoim czasie.

    A ja jestem ciekawy, jaki jest wpływ obciążania wirnika różnym momentem
    na napięcie (moc zwarciową?) na uzwojeniu wtórnym. Czy na zablokowanym
    wirniku napięcie wyraźnie spada?

[...]

    Tylko że zjawiska w takim silniczku mogą być trochę inne niż w typowym
    transformatorze, dlatego, jeśli by ktoś miał taki silnik i mógłby go
    chwilę pomęczyć, to chętnie się dowiem, jaka jest zależność między

  • 16. Data: 2017-09-30 13:30:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Sep 2017 00:26:37 +0200, SnCu napisał(a):

    > A ja jestem ciekawy, jaki jest wpływ obciążania wirnika różnym momentem
    > na napięcie (moc zwarciową?) na uzwojeniu wtórnym. Czy na zablokowanym
    > wirniku napięcie wyraźnie spada?

    Ale stabilne napiecie potrzebne w czasie stabilnej pracy :-)

> [...]
    > trójuzwojeniowy, no to one zasadniczo są dość odporne, tzn. zwarcie w
    > jednym uzwojeniu wtórnym powinno mieć niewielki wpływ na napięcie i moc

    Czy porzadny transformator taki odporny jest to nie wiem, ale ostatnio
    wentylator mierzylem.
    Moc pobierana i prad z sieci w znikomym stopniu zaleza od tego, czy on
    sie kreci czy zatrzymany. to nawet 10% zmiany nie bylo.

    Ale moze to jakis kiepski silnik, ewentualnie dostosowany regulacji
    predkosci prostym przelacznikiem :-)

    > Tylko że zjawiska w takim silniczku mogą być trochę inne niż w typowym
    > transformatorze,

    Np duza szczelina powietrzna, czyli uzwojenia slabo sprzezone ze
    zwartym wirnikiem.

    J.

  • 17. Data: 2017-09-30 15:58:25
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    W dniu 2017-09-30 o 13:30, J.F. pisze:
> [...]

    > sie kreci czy zatrzymany. to nawet 10% zmiany nie bylo.
    >
    > Ale moze to jakis kiepski silnik, ewentualnie dostosowany regulacji

    Silniki wentylatorów są generalnie przystosowane do pracy z dużym
    poślizgiem, często przecież obroty wentylatorów reguluje się napięciem,
    a więc moc czynna musi być stosunkowo mała względem pobieranego prądu
    (mocy pozornej), żeby nie stopić klatki.

    Kiedyś tu czytałem o transformatorze dzwonkowym, co 30 lat przeżył w
    stanie zwarcia i nawet nie był ciepły z wierzchu - podobna podejście
    konstrukcyjne jak w silniku od wentylatora.