  • 1. Data: 2011-07-07 21:42:48
    Temat: ZTE G730 (CDMA) zamiast krotkofalowek - spotkal sie ktos z tym ?
    Od: Wojtek Skrzypinski <s...@g...com>

    Witajcie,

    Zaproponowano nam telefony (?) jak w temacie jako substytut
    krotkofalowek pracujacych w firmie w pryw. pasmie. Wygladaja jak
    krotkofalowki, umozliwiaja rozmowy w grupie po wcisnieciu przycisku
    (push-to-talk) i wiele innych bajerow. Laduje sie je jak
    krotkofalowki, wydaja sie dosc mocne i odporne. Ktos sie w to bawil ?
    Jak wrazenia z uzytkowania ? Czy opoznienie od wcisniecia przycisku do
    sygnalu (gotowosc do nadawania) i od nadania do odbioru jest w
    praktyce bardzo uciazliwe ?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 2. Data: 2011-07-08 08:53:10
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Wojtek Skrzypinski <s...@g...com> wrote:
> [...]
    > krotkofalowki, umozliwiaja rozmowy w grupie po wcisnieciu przycisku
    > (push-to-talk) i wiele innych bajerow. Laduje sie je jak

    Testowalem kiedys push-to-talk w Plusie, telefony jakies Nokie Exx,
    działało całkiem przyzwoicie, opóźnienie niewielkie, nieprzeszkadzające,
    ale wieksze niż normalnie 'przez radio'.

    a.

  • 3. Data: 2011-07-10 19:44:56
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2011-07-07 23:42, Wojtek Skrzypinski pisze:
> [...]
    > Jak wrazenia z uzytkowania ? Czy opoznienie od wcisniecia przycisku do
    > sygnalu (gotowosc do nadawania) i od nadania do odbioru jest w

    kiedyś, dawno temu pracowałem w firmie co używała motoroli podobnych.
    Trzeba było się przyzwyczaić, a właściwie to ta druga strona musiała:)
    Ae nie było to uciążliwe, raczej jako dodatek fajny do krótkofalówki.
    Jakość ok, w każdym razie duużo lepsza niż teraz jakość rozmowy z mojej
    komórki f-my szajsung tfu...
    Ale tego ZTE to nie znam.

  • 4. Data: 2011-07-10 20:49:35
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

> [...]
    > Jak wrazenia z uzytkowania ? Czy opoznienie od wcisniecia przycisku do
    > sygnalu (gotowosc do nadawania) i od nadania do odbioru jest w

    Opóźnienie jakieś 200 msek, więc w normie. Ale zasięg... :-)

  • 5. Data: 2011-07-12 21:57:52
    Od: Wojtek Skrzypinski <s...@g...com>

    On 10 Lip, 22:49, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
    <m...@t...waw.pl> wrote:

    > Opóźnienie jakieś 200 msek, więc w normie. Ale zasięg... :-)

    Hm, od rozpoczecia mowienia do rozpoczecia nadawania przez drugi
    radiotelefon pewnie tak. Ale dodatkowo pojawia sie opoznienie na
    poczatku (od wcisniecia przycisku do gotowosci do nadawania -
    pikniecie). Potem to samo po drugiej stronie. Wydaje mi sie, ze to
    moze byc dobre dla nocnego stroza ktory raz na pol godziny o czyms
    poinformuje, a nie ciaglej i szybkiej komunikacji radiowej. To musi
    byc jak w CB radiu - przycisk, mowisz, puszczasz; odbiorca wciska,
    mowi, puszcza itd itd.. Nie mozemy sobie pozwolic az radiotelefon
    laskawie piknie i pozwoli mowic. Dodatkowo testowane ZTE okazaly sie
    bardzo ciche - w poblizu maszyny z kilkunastolitrowym dieslowskim
    silnikiem nic nie bedzie slychac. Zobaczymy czy operator ma cos
    jeszcze do zaoferowania, glosniejsze terminale, a w dyspozytorni
    konsoleta z mikrofonem to by bylo cos ! A jak nie to wejdziemy raczej
    w klasyczna radiolacznosc.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 6. Data: 2011-07-12 23:10:34
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-07-12 23:57, Wojtek Skrzypinski pisze:

> [...]
    > byc jak w CB radiu - przycisk, mowisz, puszczasz; odbiorca wciska,
    > mowi, puszcza itd itd.. Nie mozemy sobie pozwolic az radiotelefon

    Witamy w XXI wieku, wieku cyfryzacji :-) Każdy system będzie zachowywać
    się w podobny sposób.
    Poza tym pamiętaj o jednym: z uwagi na priorytetyzację zezwolenie do
    nadawania możesz uzyskać na przykład po kilkunastu sekundach.

> [...]
    > jeszcze do zaoferowania, glosniejsze terminale, a w dyspozytorni
    > konsoleta z mikrofonem to by bylo cos ! A jak nie to wejdziemy raczej

    Nie wiem, czy się opłaca. Już 2-3 lata temu sztucznie przedłużono czas
    życia analogowych systemów radiowych. Z tego, co można się domyślać, 3-4
    lata i ostatnie systemy zostaną zaorane. Ustawowo.

  • 7. Data: 2011-07-13 04:58:11
    Od: "vari" <varicap@małpa.onet.pl>

    > Nie wiem, czy się opłaca. Już 2-3 lata temu sztucznie przedłużono czas
    > życia analogowych systemów radiowych. Z tego, co można się domyślać, 3-4
    > lata i ostatnie systemy zostaną zaorane. Ustawowo.

    Sieci dyspozytorskie, jeszcze długo będą analogowe.
    vari

  • 8. Data: 2011-07-13 07:04:57
    Od: Wojtek <p...@a...eu>

    On Wed, 13 Jul 2011 01:10:34 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

    > Nie wiem, czy się opłaca. Już 2-3 lata temu sztucznie przedłużono czas
    > życia analogowych systemów radiowych. Z tego, co można się domyślać, 3-4
    > lata i ostatnie systemy zostaną zaorane. Ustawowo.

    Pewne służby będą używać systemów analogowych jeszcze przez długi czas -
    dla niektórych opóźnienia nadawanie-odbiór, oczekiwanie nawet pół sekundy
    na możliwość rozpoczęcia nadawania nie wchodzi w grę.

    Wojtek

  • 9. Data: 2011-07-13 07:38:46
    Od: "vari" <varicap@małpa.onet.pl>

    > Pewne służby będą używać systemów analogowych jeszcze przez długi czas -
    > dla niektórych opóźnienia nadawanie-odbiór, oczekiwanie nawet pół sekundy
    > na możliwość rozpoczęcia nadawania nie wchodzi w grę.

    To samo jest z cyfrowymi aparatami foto.
    Pstrykasz a aparat zastanawia się i po chwili robi zdjęcie. Ptak już odleci,
    pociąg odjedzie i nadaje się to tylko do pozowania.
    A przecież dało by się.
    Nawet moja komórka wolniej reaguje na sytuację niż ja. Wciskam już dalej co
    trzeba a ona nie reaguje i wchodzi co innego.
    Ale to nic.
    Za kilka lat podobno z powodu koniecznych wyłączeń starych elektrowni, moc
    wytwarzana w polskich sieciach spadnie o 60% !
    Pierwsze przerwy mają być już w przyszłym roku.
    Tak czytałem w Rzepie i Dzienniku.
    Nikt nie zdąrzy postawić elektrowni w takim czasie a zdolnośc importowa już
    teraz dochodzi do 100% (www.pse-operator.pl)
    Będzie lipa.
    W Sofii są częste wyłączenia pradu i nawet kiedyś był grafik godzin i
    dzielnic.
    Skoro oni mogą...
    vari

  • 10. Data: 2011-07-13 08:32:24
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-07-13 09:04, Wojtek pisze:

    > Pewne służby będą używać systemów analogowych jeszcze przez długi czas -
    > dla niektórych opóźnienia nadawanie-odbiór, oczekiwanie nawet pół sekundy
    > na możliwość rozpoczęcia nadawania nie wchodzi w grę.

    Czyli twierdzisz, że np. tetra (podobna zasada, jak w tym przypadku) to
    pomysł Szatana? :-)