  • 91. Data: 2011-01-01 23:11:48
    Temat: Re: Zabijamy się nawzajem z powodu wolności na drogach?
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-12-31 17:19, ToMasz pisze:
    > ale wódka i papierosy nie są szkodliwe, jeśli są krótkim epizodem w
    > naszym życiu. jeśli są nadużywane, szkodzą mocno, a za leczenie płaci
    > naród. wbrew pozorom akcyza jest opodatkowaniem za leczenie tylko
    > nadużywających..... Wymyślił to ktoś perfidny, ale nie głupi.
    I może chcesz mi wmówić, że krótki epizod w naszym życiu w postaci
    przejechania się bez pasów, czy kasku jest jakoś bardziej szkodliwy, niż
    wódki, czy papierosów?

    Maciek

  • 92. Data: 2011-01-01 23:20:29
    Temat: Re: Zabijamy si nawzajem z powodu wolnoci na drogach?
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-12-31 16:31, Massai pisze:
    > Jak na razie pasy są w każdym samochodzie, a klatka - tylko w
    > niektórych ;-)
    Kiedyś nie było. Zamiast kombinować z remontami dróg, fotoradarami itp,
    wprowadzić przepis, że od dnia tego i tego dopuszczone są do ruchu
    jedynie pojazdy nie starsze niż dwuletnie i spełniające określone normy
    bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów. Średnia cena powiedzmy 250 tys. PLN
    i problemy z wypadkami mamy rozwiązane :->

    Maciek

  • 93. Data: 2011-01-01 23:29:18
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Krzysiek Kielczewski pisze:

    > A które to będą te "wybrane przez nas samych"?
    >
    > Krzysiek Kiełczewski
    cukrzyca2, rak płuc spowodowany paleniem... to nie chodzi o to zeby
    chorym ludziom robic krzywde, ale o to zeby wprowadzić różnorodność:
    jesteś zdrowy, dbasz o siebie - płacisz mniej. prosisz sie o raka płuc,
    o cukrzyce - płać wiecej

    ToMasz

  • 94. Data: 2011-01-01 23:35:32
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    niusy.pl pisze:

    > Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl>

    > Co za brednie. Nie po to się człowiek ubezpiecza by ostatecznie miał
    > płacić sam. Szczególnie gdy chodzi o dużą kwotę.
    jak sie ubezpieczysz to mozesz kogoś rozjechać i najprawdopodobniej nie
    pójdziesz siedzieć. ale czy możesz go zastrzelić? Teraz pomyśl dlaczego.
    masz na to ubezpieczenie? niemasz. wiec dlaczego obowiązkowo opiekuńcze
    państwo, _TAK SAMO_ leczy za pieniądze podatników tych ktorzy:
    1 mają wypadek bo ktoś im zrobił krzywdę,
    2 bo popełnili wykroczenie,
    3 bo popełnili przestępstwo? Gdyby było normalnie, w pierwszym przypadku
    - sory, każdemu moze sie zdarzyć - ja sie dokładam do Twojego szpitala.
    ale w pozostałych dwóch? Gdybym miał wybór - powiem: spadaj. Zanjdź
    sobie ubezpieczalnie która ubezpieczy "wszystko" i płać im. ja niechece.

    ToMasz

  • 95. Data: 2011-01-01 23:44:58
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-01 23:29, ToMasz pisze:

> [...]
    > chorym ludziom robic krzywde, ale o to zeby wprowadzić różnorodność:
    > jesteś zdrowy, dbasz o siebie - płacisz mniej. prosisz sie o raka płuc,

    Tu zaczyna się stąpanie po dość kruchym gruncie moralnym.

    Bo próba przewidywania ile w przyszłości będzie kosztowało leczenie
    danego pacjenta i na tej podstawie podnoszenie lub nawet odmowa
    ubezpieczenia medycznego to dość śliska sprawa.

    Nawet nie tyle ze względu na osoby które z punktu widzenia obecnej
    medycyny same sobie szkodą, ale dużo wyższy wpływ na przyszłe choroby ma
    urodzenie i geny.

    Z punktu widzenia ubezpieczyciela najlepiej takiego który się chce
    ubezpieczyć przebadać jego i jego rodziców i tu zaczyna się praktycznie
    eugenika.
    Okaże się że kogoś ze słabymi genami nie warto w ogóle leczyć, a kogoś z
    mocnymi wręcz przeciwnie.

    O ile systemy opieki zdrowotnej finansowo by odżyły, to rośnie
    prawdopodobieństwo społecznego oporu.

    A póki co, nawet za głupie samochodowe OC ubezpieczyciel nie może
    zażądać więcej niż ustalona przez nadzór ubezpieczeń stawka - nawet
    jeżeli statystyka szkodowości klienta mówi że on w ciągu każdego
    miesiąca kosztuje więcej niż składka którą płaci.

  • 96. Data: 2011-01-01 23:45:26
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Maciek pisze:
    > I może chcesz mi wmówić, że krótki epizod w naszym życiu w postaci
    > przejechania się bez pasów, czy kasku jest jakoś bardziej szkodliwy, niż
    > wódki, czy papierosów?

    absolutnie! trochę chyba nie zrozumiałeś. palenie wódka, brak pasów czy
    kasku - są szkodliwe.
    jest tak:
    1. masz nakaz jazdy w pasach, i kasku - zebyś teoretycznie był tańszy w
    leczeniu
    2. masz _WOLNOŚĆ_ w spożywaniu alkoholi i paleniu, ale jednocześnie
    płacisz za leczenie akcyzą, nawet jak nie zachorujesz.

    Moim zdaniem powinno być:
    1- zero obowiązku pasów i kasku _ALE_ płatne leczenie skutków
    2- zero akcyzy ale płatne leczenie chorób spowodowanych...

    ToMasz

  • 97. Data: 2011-01-01 23:50:17
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-01 23:45, ToMasz pisze:

> [...]
    > 2. masz _WOLNOŚĆ_ w spożywaniu alkoholi i paleniu, ale jednocześnie
    > płacisz za leczenie akcyzą, nawet jak nie zachorujesz.

    Ale w akcyzie nie chodzi o pokrywanie jakiś potencjalnych przyszłych szkód.
    To jedynie podniesienie podatku na pewne dobra które rząd uważa że nie
    muszą być tanie, a przy okazji warto się nachapać.

    Akcyza na prąd to niby od czego opłata? Od porażenia prądem? :)

    > Moim zdaniem powinno być:
    > 1- zero obowiązku pasów i kasku _ALE_ płatne leczenie skutków
    > 2- zero akcyzy ale płatne leczenie chorób spowodowanych...

    A za chodzenie w sezonie jesienno-zimowym bez czapki i szalika?

  • 98. Data: 2011-01-02 00:10:26
    Od: z <z...@g...pl>

    ToMasz pisze:

    > Moim zdaniem powinno być:
    > 1- zero obowiązku pasów i kasku _ALE_ płatne leczenie skutków
    > 2- zero akcyzy ale płatne leczenie chorób spowodowanych...

    To jest zbyt genialne w swojej prostocie żeby zgraja darmozjadów
    (uzurpująca sobie nazwę "państwo") się na to zgodziła.
    W dodatku ta zgraja darmozjadów skutecznie wmawia ćwierć inteligentom że
    tak jest dobrze, postępowo, nowocześnie i inne socjalistyczno unijne teksty.
    Wiem że realnie nie da się tego diametralnie zmienić bo mózgi są wyprane
    opowieściami że jak będziesz bardzo chory to nikt ci nie pomoże i
    zdechniesz w rynsztoku. Tylko że prawdopodobieństwo wykitowania z braku
    kasy obecnie też istnieje bo system zamiast leczyć-opiekować się zajmuje
    się obracaniem kasą a nawet kombinowaniem jak przetrwać kolejny rok.
    Prędzej czy później to się zawali.
    A jak na razie nie pozwalajmy na powiększanie się tego plugastwa. Niech
    to się kurczy. Jak najmniej państwa w państwie!!!!!!!

  • 99. Data: 2011-01-02 00:31:24
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-01-01, ToMasz <twitek4@> wrote:

    > cukrzyca2, rak płuc spowodowany paleniem...

    [ciach myślenie życzeniowe]

    A co z zapaleniem oskrzeli? Co ze złamaną ręką? Co z chorym sercem?

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 100. Data: 2011-01-02 13:42:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello ToMasz,

    Saturday, January 1, 2011, 11:29:18 PM, you wrote:

> [...]
    > chorym ludziom robic krzywde, ale o to zeby wprowadzić różnorodność:
    > jesteś zdrowy, dbasz o siebie - płacisz mniej. prosisz sie o raka płuc,

    Ile razy można to wałkować? Palacze płacą więcej. Z samych podatków
    bezpośrednio z papierosw budżet ma 24 mld PLN. Co do cukrzycy typu II
    - nie do końca jest znany mechanizm jej powstawania. Zespół
    metaboliczny nie wszystko tłumaczy - nie tylko spasłe tłuściochy
    zapadają na cukrzycę.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl