  • 161. Data: 2011-01-07 02:16:47
    Temat: Re: Re: Zabijamy się nawzajem z powodu wolności na drogach?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Jan 2011, Cavallino wrote:

    > Podatek emerytalny?

    Nie, "na wszystko"!

    > A to swoją drogą.

    > Większość tego majątku pojechała na wschód.

    A to też trzeba wziąć pod uwagę, zgoda.

    > Akurat wtedy nikt w moim imieniu nie rządził, bo oni się do rządów nie
    > dostawali.
    > Niech płacą Ci, co takich wybrali.

    Też bym tak chciał :>

    pzdr, Gotfryd

  • 162. Data: 2011-01-07 09:32:59
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Można było wtedy spłacić przynajmniej część tych zobowiązań - z
    > prywatyzacji państwowego majątku, czy chociaż od razu jasno reformując
    > system emerytalny.

    Część spłacono - każdy dostał swoje świadectwo NFI.
    A że społeczeństwo gremialnie OD RAZU przeżarło całość, to teraz stara się o
    tym nie pamiętać. ;-)

    > Natomiast ponieważ tego nie zrobiono, tamte pieniądze wydano. No to dziś
    > zwalanie na ZSRR jest już raczej śmieszne.

    Nie bardzo.
    Bo to tam trafiła lwia część wypracowanych przez ówczesnych pracowników PRL
    zysków, więc teraz to oni powinni płacić im emeryturę.

    > ZSRR nie ma od ponad 20 lat, w systemie emerytalnym w tym czasie prawie
    > zmieniło się już pokolenie. W tej chwili ludzie którzy zaczynali swoją
    > pracę po 1990 roku są około w połowie swojej drogi do emerytury.

    Znam temat z autopsji.
    I nigdy nie nastawiałem się na to, że ZUS mnie utrzyma, toteż i jakoś obawy
    mam mniejsze.

  • 163. Data: 2011-01-10 13:37:46
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 05 Jan 2011 15:00:51 +0100, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    >Rozwiązanie ma dwie wady.
    >Po pierwsze większość już sprzedano, a te pieniądze się rozeszły.

    większość lasów i ziemi? Masz jakieś dane liczbowe?
    To, że kasa się rozeszła, to inna sprawa. Podobnie zresztą "rozchodzą
    się" pieniądze z podatków i zaciąganego długu.

    >Po drugie tych pieniędzy potrzeba bardzo dużo - tak szacunkowo
    >obliczyłem kiedyś że sam ZUS ma na dziś około 3bln zł zobowiązań do
    >spłacenia.

    Jednak wolę, żeby te biliony były ze sprzedaży majątku państwa niż z
    moich podatków do konca życia (albo i dłużej).

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski