  • 1. Data: 2010-05-14 08:45:56
    Temat: Zagwozdka
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Witam
    Pacjent: Corsa rok 99, 1.0
    Objaw: czasami nie chce odpalic.
    Co stwierdzono: jak nie chce odpalic, to nie zalacza sie srodkowy
    przekaznik z prawej strony auta pod schowkiem. Wystarczy wlaczyc 5 bieg
    i leko bujnac autem zmieniajac pozycje walu korbowego i auto odpala bez
    problemu.
    Wiem, ze brzmi to absurdalnie, koledze nie uwierzylem, ale sprawdzilem
    osobiscie: rzeczywiscie tak jest.
    Pomysly? Typowe uszkodzenia?

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 2. Data: 2010-05-14 09:33:48
    Temat: Re: Zagwozdka
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    MarcinJM pisze:
> [...]
    > problemu.
    > Wiem, ze brzmi to absurdalnie, koledze nie uwierzylem, ale sprawdzilem

    Wymien przekaznik. Mialem bardzo podobnie w Calibrze. Czesto nie
    potrafila odpalic, ale jak sie tylko lekko przetoczylo to odpalala.
    Wymienilem przekaznik pompy paliwa/wtryskiwaczy (jeden, dwufunkcyjny
    przekaznik - wyzszy od innych, zielony lub fioletowy, w Calibrze
    umieszczony po wewnetrznej stronie prawego nadkola, kolo nog pasazera).

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia 1.8i

  • 3. Data: 2010-05-14 09:44:32
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    MarcinJM pisze:
> [...]
    > problemu.
    > Wiem, ze brzmi to absurdalnie, koledze nie uwierzylem, ale sprawdzilem

    A rozrusznik dobrze kręci silnikiem? Czy to rozrusznik się nie rusza?
    Bo wygląda jakby może jakieś problemy z zazębieniem rozrusznika.

  • 4. Data: 2010-05-14 11:23:35
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Tomasz Pyra pisze:

    > A rozrusznik dobrze kręci silnikiem? Czy to rozrusznik się nie rusza?
    > Bo wygląda jakby może jakieś problemy z zazębieniem rozrusznika.

    Rozrusznik kreci jak laleczka, przekaznik wymieniony na nowy.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 5. Data: 2010-05-14 11:27:11
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Tomasz Pyra pisze:

    > A rozrusznik dobrze kręci silnikiem? Czy to rozrusznik się nie rusza?
    > Bo wygląda jakby może jakieś problemy z zazębieniem rozrusznika.

    Jak odpali i wyjme ten przekaznik, to auto chwile chodzi i zaczyna
    zdychac. Wyglada, ze to przekaznik od pompy paliwa. Tylko dalczego sie
    nie zalacza czasem? czy tak jak we fiacie SC jest zasilany sygnalem z
    czujnika polozenia walu? I cos tam szwankuje? Ale dlaczego lekkie
    bujniecie autem likwiduje usterke? Zagwozdka jak byk. Acha bledy na ecu
    nie wystepuja, zamrozone ramki czyste.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 6. Data: 2010-05-14 11:56:49
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    > problemu.
    > Wiem, ze brzmi to absurdalnie, koledze nie uwierzylem, ale sprawdzilem

    typowe uszkodzenia to padający czujnik położenia wału w tych silnikach -
    objaw brak iskry na DIS-ie,
    nie zaświeca Ci sie czasami podczas pracy silnika check engine?

    brat

  • 7. Data: 2010-05-17 07:44:13
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    bratPit[pr] pisze:

    > typowe uszkodzenia to padający czujnik położenia wału w tych silnikach -
    > objaw brak iskry na DIS-ie,

    Check sie nie zaswieca, to jest przekaznik pompy paliwa. Ze schematu
    wynika, ze jest dosc karkolomnie zasilany.. :(

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl