  • 1. Data: 2010-05-14 00:21:09
    Temat: astra F 1.4 MPI uruchamianie, 3 cylindry
    Od: mike kane <k...@o...pl>

    Witam
    Oczywiscie z problemem do Was - a problem jest taki:
    Astra F 1.4 mpi 82 km rocznik 96, przebieg 135000 km
    Problem występuje od przebiegu ok 120 000 km.
    Rano, po całonocnym postoju odpala dobrze. Czasem, silnik pracuje bdb,
    innym razem db, tzn. czuc minimalne drgania silnika. Jesli zgasze silnik
    przed pelnym nagrzaniem (nie ustaliłem granicy nagrzania) i za chwilę go
    uruchomię to jest ok. Jesli za dluzszą chwile, np. 20 min, dalej jest ok.
    Jesli silnika nie zgasze, dam mu się nagrzać (np. 10 km) to po krótkim
    postoju jest ok, ale wystarczy zostawić go na 20 min. i zaczynają się
    problemy - żeby go uruchomić trzeba kręcić z 15 sek., odpali nierówno jakby
    na 3 cylindrach. Po chwili pracuje db., troche drga, jakby wypadały zapłony.
    Co zrobiłem:
    1. Brak iskry - wymieniłem świece, kable i DIS( dla nie obeznanych z C14se -
    to moduł z 2 cewkami, sterowany z kompa dający iskrę na świece)
    2. Brak iskry - wymieniłem czujnik położenia wału - pomyślałem, że może
    nawala cewka w czujniku pod wpływem temp. i nie daje sygnału na kompa, że
    wał się kręci,
    3. Brak paliwa - wymieniłem filtr paliwa, wyczyściłem wtryski myjką
    ultradzwiękową, dolewałem do paliwa preparatu stp, potem inwex. Inwex
    ograniczył drgania silnika gdy zle pracował, ale nie wpłynął na uruchamianie
    4. Zła dawka paliwa - pomierzyłem i wymieniłem czujnik temp. płynu
    chłodzącego, pomierzyłem TPS - wyniki ok.
    5. Zmierzyłem ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej 3,2 bar - ok.
    Po zgaszeniu silnika po 20 min. ciśnienie spadło do 1,5 bar - wg jednego
    mechanika za mało - puszcza powrotny zawór sterowany podciśnieniem w
    kolektorze, wg drugiego - ok. - powinien dobrze odpalić.
    Mając na uwadze ten spadek ciśnienia na listwie i to co powiedział pierwszy
    mechanik (pierwszy w tym poście, bo poprzednich mechaników nie wspomnę -
    masakra) zamontowałem na przewodzie doprowadzającym paliwo zawór
    jednokierunkowy - niestety zapalenie po wystudzeniu ok. 20 min bez zmian.
    Zamknąłem odpływ paliwa opaską - czyli z jednej strony był zawór
    jednokierunkowy, z drugiej opaska, pośrodku wtryski - dalej źle.

    I moja teoria, jeżeli ciśnienie spada, bo któryś wtryskiwacz popuszcza
    (listwa zamknięta z dwóch stron), to i tak nie odpali ładnie, przecież pompa
    dopompuje ciśnienie, ale któraś świeca będzie wcześniej zalana - może nie
    jedna. To sie zgadza z objawami, po dluzszym czasie, kiedy ciśnienie na
    listwie wtryskowej już spadnie, paliwo odparuje ze swiecy i zapali ok., a ze
    wtrysk leje, to bedzie parcowal db a nie bdb.
    6. Zajrzałem do świec - 1 szt. po postoju mokra, czasami.

    Wg. mnie winny jest lejący wtrysk, jeden bardzo lejacy, reszta może mniej.

    Zgadzacie się?

    Pierwszy mechanik twierdzi, że to niemożliwe (:-)), bo te wtryski sie nie
    psuja - za male cisnienie w ukladzie.
    Drugi mechanik konkretnie bedzie oglądał auto jutro.

    Co o tym myślicie?

    Pzdr kane1234

  • 2. Data: 2010-05-14 11:54:17
    Temat: Re: astra F 1.4 MPI uruchamianie, 3 cylindry
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]

    > 6. Zajrzałem do świec - 1 szt. po postoju mokra, czasami.
    >
    > Wg. mnie winny jest lejący wtrysk, jeden bardzo lejacy, reszta może mniej.

    moim zdaniem problem nie leży w ciśnieniu paliwa, po pierwsze wartość na
    postoju 1,5 bara jest OK, gdyby zawór zwrotny na pompie nie trzymał to
    spadałoby ono do zera, objawiałoby się to tym że po czasie przy odpalaniu
    trzeba by "chełtać" rozrusznikiem dłużej aby załapał, ładnie by to było
    widać na manometrze wpiętym w listwę,
    przebieg (o ile prawdziwy) jest zbyt mały na problemy z wtryskiwaczami - no
    chyba że jest instalacja LPG, albo auto miewa bardzo długie przestoje bez
    opalania,
    to co opisujesz przypomina błędy z czujnikiem płynu chłodzenia do modułu ale
    skoro był wymieniany to pewnie nie to, być może problem leży w ECU, coś mi
    się kojarzy że bywały takie które padały - niestety nie pomnę czy to
    dotyczyło C14SE :/

    brat

  • 3. Data: 2010-05-14 13:01:53
    Od: mike kane <k...@o...pl>

    bratPit[pr] wrote:

> [...]
    > ale skoro był wymieniany to pewnie nie to, być może problem leży w ECU,
    > coś mi się kojarzy że bywały takie które padały - niestety nie pomnę czy

    Po postoju ok 20 min. trzeba długo kręcić żeby odpalił, po kilku godzinach
    odpala dobrze. Mechanik stwierdził, ze zawór powrotny nie trzyma, dlatego
    złe zapala po 20 min, a po kilku godz., po wystudzeniu membrana w zaworze
    twardnieje i trzyma ciśnienie. oczywiście za dużego ciśnienia tam już nie
    ma, ale pompa może zdarzyć dopompować jeśli zawór jest zamknięty.

    Co do przebiegu - jest prawdziwy, mój ojciec kupił to auto w salonie w 96
    roku.
    Tygodniowe przestoje się często zdarzały, ale nie dłuższe. LPG nigdy nie
    było.

    O sterowniku tez doczytałem - jutro mechanik zczyta czasy wtrysku, powinno
    się wyjaśnić.

    Pzdr kane

  • 4. Data: 2010-05-14 13:13:54
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "mike kane" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    [cut]

    Z lektóry różnych for gdzie jest temat, że samochód nie odpala na ciepło
    zaraz pojawia się termin "czujnik położenia wału" i bardzo często okazuje
    się, że to jest to co zawiodło. Może warto i tę możliwość sprawdzić?

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 5. Data: 2010-05-14 13:59:26
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    > twardnieje i trzyma ciśnienie. oczywiście za dużego ciśnienia tam już nie
    > ma, ale pompa może zdarzyć dopompować jeśli zawór jest zamknięty.

    nie wiem o co chodzi temu mechanikowi ale to jakiś bełkot, przecież zawór
    zwrotny jest zintegrowany z pompą, no może zawór to słowo na wyrost, jest to
    zwykła kulka jak od łożyska w koszyczku, jeżeli pompa pracuje to się unosi i
    umożliwia strumieniowi przepływ, jeżeli się zatrzymuje to kulka się cofa nie
    pozwalając na powrót paliwa, on chyba nie widział jak rozwiązana jest
    elektryczna pompa paliwa,
    zresztą, niech wepnie manometr na listwę a nie filozofuje i wszystko bedzie
    widać,
    zawsze można poczekać z manometrem zapiętym na listwie i zobaczyć jak się
    zachowuje po 10 czy 20 minutach,
    zresztą, jeżeli by spłynęło po 20 minutach to samoczynnie nie wróci po
    dłuższym postoju,
    albo ja nie rozumiem albo ten facet nie wie o czym mówi :/

    brat

  • 6. Data: 2010-05-20 20:14:31
    Od: mike kane <k...@o...pl>

    bratPit[pr] wrote:

> [...]
    > dłuższym postoju,
    > albo ja nie rozumiem albo ten facet nie wie o czym mówi :/

    Chodzi mu o drugi zawór - ten regulacyjny, sterowany podciśnieniem w
    kolektorze dolotowym, na przewodzie powrotnym paliwa.

    Po tygodniu odebrałem auto od 5 mechanika - stawiał na moduł wtrysku, w
    efekcie wymienił pompę paliwa.

    Bez większych zmian, nadal źle zapala po 15-20 min i zle zapala.

    Podsumowując:
    wymieniony czujnik temp wody,
    wspomniany wcześniej czujnik położenia wału
    moduł DIS,
    filtr paliwa,
    pompa paliwa,
    wyczyszczone wtryski.

    Sprawdzony moduł wtrysku i dalej jest źle.

    I jeszcze jedno - po odpaleniu z problemami czuć paliwo z wydechu.

    Chyba się poddam na następne pół roku jeśli nie doradzicie.
    Pzdr kane.

  • 7. Data: 2010-05-20 20:38:46
    Od: mike kane <k...@o...pl>

    mike kane wrote:

> [...]
    >
    > I jeszcze jedno - po odpaleniu z problemami czuć paliwo z wydechu.
    >
    > Chyba się poddam na następne pół roku jeśli nie doradzicie.
    P.S. mechanik się chyba zawziął - jutro podmieniamy całą listwę wtryskową.

    kane

  • 8. Data: 2010-06-26 20:37:31
    Od: mike kane <k...@o...pl>

    mike kane wrote:

    > P.S. mechanik się chyba zawziął - jutro podmieniamy całą listwę wtryskową.
    >
    > kane
    No i moge juz napisac co dolegalo mojej astrze.
    Trafilem na mechanika z wada glowy polegajaca na naduzywaniu slowa jutro.
    Skubaniec potrafil codziennie wyznaczac termin odbioru auta na jutro i tak
    przez 2 tygodnie - wiecej nie wytrzymalem - zabralem auto.
    Dlugo by pisac jak skubaniec klamal - jeden przyklad, slowa mechanika:
    wtryski juz sa, podjedz wieczorem - przed wyzanaczona godzina, tak z 15
    min., odwolal wizyte z powodu braku czasu - nie wyrobil sie z jakims innym
    autem.
    To bylo juz po kilku takich akcjach. Juz do niego jechalem, kiedy zadzwonil.
    No to mimo wszystko pojechalem, przestalem juz wierzyc w to co mowi. I co
    sie okazalo - no nie ma wtryskow bo .. milczenie.

    Ech.

    Wkr. kupilem wtryski z allegro, zalozylem w 30 min i auto odzylo.
    Czyli jednak zdarza sie, ze w astrze 1.4 MPI padaja wtryski po przebiegu 130
    tys. km.
    Pewnie kwestia paliwa w naszym pieknym mimo wszystko kraju.

    Koszt wtryskow z listwa i zaworem regulujacym cisnienie 150 zl.

    Pzd grupe kane.

    P.S Co do mechanika 0 niesolidny, ale diagnoze w koncu postawil dobra.

  • 9. Data: 2010-06-28 08:49:17
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    > Pewnie kwestia paliwa w naszym pieknym mimo wszystko kraju.
    >
    > Koszt wtryskow z listwa i zaworem regulujacym cisnienie 150 zl.

    widzisz, czytałem gdzieś że goście czyszczą wtryskiwacze - myjka
    ultradźwiękowa, jakiś tam płyn, kilka minut i gotowe, może stare uda się
    reanimować?

    brat