  • Data: 2010-04-03 17:01:40
    Temat: Zamiana Corolla E11 1.4 na Fabia 1.4?
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Powoli kombinuję nad zamiana obecnego okularnika z 98 roku (benzyna 1.4
    + lpg) na cos nowszego z klimatyzacja (przede wszystkim) i LPG (bo tak).

    Na poczatku myslalem o Octavi - bardzo mi sie podoba ten samochod,
    chcialem 1.6 + LPG, ale koszta nie sa male - byla nawet wyprzedaz z
    poprzedniego rocznika Octavia 2 za ~50k.
    Tak czy siak sporo - nawet 1-2 letnie nie sa specjalnie tansze i... nie
    jestem przekonany czy potrzebny mi tak duzy samochod.

    Bardzo ladny, fajnie wykonczony, ze stosunkowo przystepna cena ale z
    reguly jezdzimy w dwojke a nie jestesmy przesadnych rozmiarow i troche
    nie wiem czy jest sens wozic powietrze.

    Corolka jest fajna, ale w miescie pasazerowi nie do konca wygodnie jest
    trzymac lewa reke - w momencie zmiany biegow czesto sie zaczepiamy
    lokciem. W trasie problem znika, ale glownie jezdzimy po miescie i
    zalozmy pare tysiecy rocznie poza nim.

    Pytanie czy taka Fabia z okolic 2007-2009 jest wieksza w srodku od
    Toyoty Corolla E11 LiftBack czy nie? Znowu bedzie sie haczyc lokciami z
    przodu?
    W Octavce 2 sprawdzalismy - jest o wieeeele wiecej miejsca, ale juz w
    Octavi 1 (czyli Tour) niespecjalnie.

    Ew. jakies hinty dot. silnikow czy awaryjnosci mile widziane.
    Jakie warto brac w Fabii i jak sie gazuje?

    Dość proste 1.4 z Corolli (teoretycznie 86KM, teraz pewnie mniej a do
    tego trzeba liczyc, że głównie jazda do LPG) właściwie mi starcza.
    Pewnie, że chciało by się mieć więcej pod nogą, ale w 4 osoby z pelnym
    gabaznikiem gratow - daje radę, a na trasie pali ok 8l lpg, więc jestem
    bardzo zadowolony.

    Ta awaryjnosc jest dosc wazna - w Okularniku wlasciwie leje sie paliwo i
    plyn do spryskiwaczy ;-) No dobrze - zrobilem teraz rozrzad i tylnie
    amorki + rok temu sprzeglo bo mu sie nalezalo - ale to eksploatacja. Jak
    sie ma do tego Skoda?

    A czemu Fabia? Bo się i podoba i cena o wiele bardziej znośna niż w
    przypadku Octavek - 2007-2008 to 25-30k już z LPG i klimą.

    Chętnie posłucham opinii :-)

    Pozdrawiam!

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327