  • 1. Data: 2013-02-06 15:56:30
    Temat: Zamienić Mazdę 6 na... Skodę Superb?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Obecnie od 5 lat, kiedy to wyjechałem z salonu, jeżdżę M6*. Chciałem iść w
    "górę" i kupić A6, ale bardzo mocno się tym autem rozczarowałem po
    pomacaniu w salonie i biorąc pod uwagę stosunek jakości do ceny. Wymagań
    nie miałem przesadnie dużych. A6 C7 z zeszłego roku, 2.0 TFSI (180KM) z
    multitronic (8b) i to w zasadzie był jedyny warunek. Tymczasem oferty które
    otrzymałem wyceniały takie roczne auto z przebiegiem do 10 tys. km na 180
    tys. zł brutto i to w żenującej wręcz wersji wyposażenia -- nie ma nawet
    składanych elektrycznie lusterek, o podgrzewanych z tyłu siedzeniach czy
    grzanej przedniej szybie/kierownicy można pomarzyć -- taka konfiguracja
    rocznego auta to powyżej 200 tys. zł.

    Spasowałem więc i... znalazłem Superba, który oczywiście jest jakby o klasę
    niżej ale daje więcej przestrzeni z tyłu, 2.0 TFSI (200KM! co dziwne, ten
    sam silnik co w A6 i taka różnica mocy w słabszym aucie) z DSG (6b), auto z
    2013 roku w pełni wyposażone (łącznie z dachem panoramicznym) za 130 tys.
    zł brutto.

    Jednym słowem, chyba będę jeździł zieloną kurą -- bo nie widzę konkurencji,
    a nie lubie marnotrawić kasy za samą tylko markę. Zatem można już wołać,
    kapelusz vel dziadek vel dusigrosz. ;)

    *) BTW, ktoś może będzie miał chętnego na zakup M6 w marcu? Wersja Active+,
    produkcja '07 -- zaczęło jeździć 03.08. 2.0 CiTD, 143KM, manualna skrzynia,
    110 tys. obecnie przeleciane, pod koniec stycznia wymieniony kompletny
    rozrząd (oryginalne części Mazdy, oczywiście napinacz, rolki, pasek), przy
    (ale też dopiero po) 80/100 tys. wymieniane klocki przód/tył. Przy 66 tys.
    wymieniałem kompletne sprzęgło, bo... żona przypaliła dwa razy, ręki
    dołożyło też ASO które próbowało wyeliminować wysokie branie sprzęgła a w
    rezultacie jeszcze odciągnęło i się tarcza wyślizgała po 2 miesiącach --
    trzeba było wymienić (2 tys. zł sic!). Skóra czarna, ksenony. Obydwa
    błotniki tylne i drzwi z lewej były przytarte i lekko wgniecione (oddzielne
    kolizje -- nie wypadki, mam foty :P), z tyłu zderzak też wgnieciony (na
    bramie), wszystko robione na bieżąco z AC. Przód i prawy bok się uchował
    bez grama szpachli. Co wazniejsze, nie ma typowego objawu dla tych aut,
    korozji na tylnych nadkolach. Więcej grzechów nie pamiętam. :P Z droższych
    dodatków CarPC i ogrzewanie postojowe z pilotem. Dekra przysłana z banku
    wyceniła auto na 37 tys. zł. więc to przyjmuję za absolutne minimum. Priv.

    --
    Pozdor Myjk

  • 2. Data: 2013-02-07 01:45:44
    Temat: Re: Zamienić Mazdę 6 na... Skodę Superb?
    Od: t? <tÎż_usenet@interia.pl>

    Myjk wrote:

> [...]
    > w "górę" i kupić A6, ale bardzo mocno się tym autem rozczarowałem po
    > pomacaniu w salonie i biorąc pod uwagę stosunek jakości do ceny. Wymagań

    Audi nie ma sensu kupować, bo jest modne wśród neodresiarstwa (starsze) i
    nowobogackich (nowsze) więc i relatywnie drogie.

> [...]
    > dziwne, ten sam silnik co w A6 i taka różnica mocy w słabszym aucie) z
    > DSG (6b), auto z 2013 roku w pełni wyposażone (łącznie z dachem

    Po co Ci tyle miejsca z tyłu? Superb fajny jest z V6 i AWD. :) Choć
    przeciętne wersje są trochę tandetne w środku.

    Niezłe ASO!

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 3. Data: 2013-02-07 13:07:16
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Myjk nabazgrał(a):

> [...]
    > dziwne, ten sam silnik co w A6 i taka różnica mocy w słabszym aucie) z
    > DSG (6b), auto z 2013 roku w pełni wyposażone (łącznie z dachem

    Za taką samą cenę wyszła nas kalkulacja Mazdy CX-5 w chyba full wersji tylko
    że benzyna + manual (taka zachcianka)