  • 1. Data: 2013-02-05 19:44:08
    Temat: Selektywne światła zabronione ?
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Czyżbym 4 lata pod lodem przeleżał ?

    Trafiłem na coś takiego:
    0639

    A tam:

    strona 11, "§ 2. Dopuszcza się wyposażenie pojazdu w światła
    drogowe, mijania lub pozycyjne przednie o barwie
    ˝żółtej selektywnej do dnia 31 grudnia 2009 r."

    Że co ? Że poważnie nie można sobie w przeciwmgielne walnąć
    żółtych żarówek ? No bez jaj ... może w zamian powinno być
    światło barwy czarnej w czarne kropki ?

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 2. Data: 2013-02-05 23:12:40
    Temat: Re: Selektywne światła zabronione ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 05 Feb 2013 19:44:08 +0100, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):
    > Czyżbym 4 lata pod lodem przeleżał ?
    > Trafiłem na coś takiego:
    > http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU2009075
    0639

> [...]
    >
    > Że co ? Że poważnie nie można sobie w przeciwmgielne walnąć
    > żółtych żarówek ? No bez jaj ... może w zamian powinno być

    A gdzie tam widzisz przeciwmglowe ?

    tabelka, strona 8, poz 16.

    J.

  • 3. Data: 2013-02-05 23:30:54
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-02-05 23:12, J.F. pisze:

    > A gdzie tam widzisz przeciwmglowe ?
    > tabelka, strona 8, poz 16.

    No nigdzie ... z rozmachu napisałem. Ale nie bardzo kumam czemu
    zabroniono tychże, a ZENONY z ALLEGRO królują ...

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 4. Data: 2013-02-06 00:44:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 05 Feb 2013 23:30:54 +0100, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

    > No nigdzie ... z rozmachu napisałem. Ale nie bardzo kumam czemu
    > zabroniono tychże, a ZENONY z ALLEGRO królują ...

    Bo zenony sa biale, a biale jest piekne :-P

    J.

  • 5. Data: 2013-02-06 09:35:13
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2013-02-06 00:44, J.F. pisze:

    > Bo zenony sa biale, a biale jest piekne :-P

    Zenony najczęściej są niebieskie. Bo dresiarstwo nie założy zenonów
    4300k, tylko jakieś chore 6000 czy 8000k. Po zmroku, w deszczu to
    wygląda jak ufokupa.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 6. Data: 2013-02-06 10:43:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" napisał w

    6000K sa biale, a 4300K zolte :-P

    J.

  • 7. Data: 2013-02-06 11:23:17
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > 6000K sa biale, a 4300K zolte :-P

    To halogeny sa jakie ?:)
    http://www.polpit.pl/sklep/xenony1.jpg

    sz.

  • 8. Data: 2013-02-06 14:17:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szufla" napisał w wiadomości grup
    >To halogeny sa jakie ?:)
    >http://www.polpit.pl/sklep/xenony1.jpg

    Swiatlo sloneczne ma tak miedzy 5700 a 6000K i jest biale.

    Wszystko co ponizej to jest zolte (lub czerwone).

    A na monitorze ... a monitor i aparat jak skonfigurowany ?

    Nawiasem mowiac 4300K to tez jakis z niebieskawa banka ... wolfram
    tyle nie wytrzymuje.

    J.

  • 9. Data: 2013-02-07 00:56:45
    Od: t? <tÎż_usenet@interia.pl>

    J.F wrote:

    > Swiatlo sloneczne ma tak miedzy 5700 a 6000K i jest biale.

    To zależy od pory dnia i pogody.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 10. Data: 2013-02-07 08:48:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Feb 2013, t? wrote:

> [...]

    Zdecydowanie tak.
    IMO akceptowanie tzw. "ciepłego" światła, o niskiej temperaturze
    barwowej, jest wyłącznie kwestią przyzwyczajenia.
    Ja tam wolę mieć jasno i światło >5000K
    Pomijam przypadek kiedy wskazane byłoby świecenie na czerwono
    z uzasadnionych przyczyn (mgła).

    > To zależy od pory dnia i pogody.

    Od pory dnia i pogody zależy co dociera do powierzchni Ziemi,
    a nie jakie jest światło słoneczne :)
    I dobrze by było pamiętać, że w warunkach bezchmurnych
    w okolicy południa mamy niemal "oryginalne" światło od
    Słońca, jakieś 80% oświetlenia, za to pozostałe ~20%
    "od nieba" jest naprawdę mocno niebieskie.
    Oczywiście to ta część światła która brakuje z rana i wieczora.

    pzdr, Gotfryd