  • 1. Data: 2013-02-06 12:43:18
    Temat: Większy akumulator
    Od: Marek <n...@k...pl>

    Akumulator o pojemności 44Ah w Fabii podziękował za 4 letnią współpracę.
    Mam pytanie, czy mogę dać tej Fabii akumulator o
    większej pojemności 60Ah?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2013-02-06 12:45:53
    Temat: Re: Większy akumulator
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-06 12:43, Marek pisze:
    > Akumulator o pojemności 44Ah w Fabii podziękował za 4 letnią współpracę.
    > Mam pytanie, czy mogę dać tej Fabii akumulator o
    > większej pojemności 60Ah?

    Możesz. Sprawdź tylko przy okazji czy alternator masz sprawny.

    Lewis

  • 3. Data: 2013-02-06 12:49:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Akumulator o pojemności 44Ah w Fabii podziękował za 4 letnią
    >współpracę. Mam pytanie, czy mogę dać tej Fabii akumulator o
    >większej pojemności 60Ah?

    Mozesz, ale
    a) wiekszy moze byc wiekszy wymiarowo i sie nie zmiescic,
    b) jeszcze musi miec + i - po tej samej stronie,
    c) skoro nie widac roznicy to po co przeplacac.

    Tak czy inaczej - nie sluchaj glupot ze niedoladowany bedzie.

    Za to na pewno warto sprawdzic czy wina nie lezy w samochodzie,
    4-letni akumulator powinien nadal dzialac, chyba ze byly warunki
    sprzyjace rozladowywaniu.

    J.

  • 4. Data: 2013-02-06 12:51:55
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Akumulator o pojemności 44Ah w Fabii podziękował za 4 letnią współpracę.

    Nie jest żle, zalezy w jakich warunkach eksploatowany.

    > Mam pytanie, czy mogę dać tej Fabii akumulator o
    > większej pojemności 60Ah?

    Po co ? Sprawdz najpierw czy ci wejdzie.

    sz.

  • 5. Data: 2013-02-06 13:19:51
    Od: "Ryszard G." <r...@i...eu>

    >Użytkownik "J.F" napisał w wiadomości grup
    da.pl...

> [...]
    >
    >Za to na pewno warto sprawdzic czy wina nie lezy w samochodzie, 4-letni
    >akumulator powinien nadal dzialac, chyba ze byly warunki sprzyjace

    albo przeładowaniu i się elektrolit ugotował
    przy zakupie nowego proponuję sprawdzić czy da się kontrolować poziom
    elektrolitu
    i ewentualnie dolać wody

    R.G.

  • 6. Data: 2013-02-06 13:25:41
    Od: Marek <n...@k...pl>

    W dniu 2013-02-06 12:45, Lewis pisze:

    > Możesz. Sprawdź tylko przy okazji czy alternator masz sprawny.

    Jeżeli jest sprawny to o ile dobrze pamiętam powinien dawać 13,5
    do 14V na klemach podczas pracy silnika na wolnych obrotach.
    Czy tak będzie OK?

    --
    Marek

  • 7. Data: 2013-02-06 13:32:30
    Od: Marek <n...@k...pl>

    W dniu 2013-02-06 12:49, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Za to na pewno warto sprawdzic czy wina nie lezy w samochodzie, 4-letni
    > akumulator powinien nadal dzialac, chyba ze byly warunki sprzyjace

    Biegunowość i wymiary są odpowiednie. Akumulator ma zwarcie jednej celi.
    Powinienem jeszcze sprawdzić ładowanie w aucie, czy aby zwarty aku nie
    uszkodził "ładowania".

    --
    Marek

  • 8. Data: 2013-02-06 13:35:25
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-06 13:25, Marek pisze:

    > Jeżeli jest sprawny to o ile dobrze pamiętam powinien dawać 13,5
    > do 14V na klemach podczas pracy silnika na wolnych obrotach.
    > Czy tak będzie OK?

    13.5 to już nieco mało, przy max obciążeniu na wolnych obrotach może
    być. Normalnie nie powinien schodzić poniżej 13,8-14. Max 14.4

    Lewis

  • 9. Data: 2013-02-06 13:59:18
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > przy zakupie nowego proponuję sprawdzić czy da się kontrolować poziom elektrolitu
    > i ewentualnie dolać wody

    a w ktorym sie nie da ?

    sz.

  • 10. Data: 2013-02-06 14:07:43
    Od: "Ryszard G." <r...@i...eu>

    Użytkownik "szufla" napisał w wiadomości grup

    > przy zakupie nowego proponuję sprawdzić czy da się kontrolować poziom
    > elektrolitu
    > i ewentualnie dolać wody

    a w ktorym sie nie da ?

    sz.