  • 31. Data: 2011-03-21 11:50:59
    Temat: Re: Obywatel Piszczyk zaprasza
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Icek" <i...@d...pl>

    > U nas brakuje jednej ważnej rzeczy. Jak się tworzy ustawę to na końcu
    > powinna być solidna analiza ile to będzie kosztować. Bo jak matoł jeden z
    > drugim coś przegłosuje naciskając przycisk to go to nic nie kosztuje.
    > Natomiast ustawy mogą generować spore koszty dla osób trzecich ;)

    To każde działanie wpływające na innych tak powinno być kalkulowane. Prace
    drogowe np.

  • 32. Data: 2011-03-21 13:48:30
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-03-21 11:59, Icek pisze:

> [...]
    > z drugim coś przegłosuje naciskając przycisk to go to nic nie kosztuje.
    > Natomiast ustawy mogą generować spore koszty dla osób trzecich ;)

    Do tego służy obligatoryjny dokument do projektu każdego aktu prawnego:
    OSR - ocena skutków regulacji. Zwykle zawiera jedno zdanie:
    "wprowadzenie ustawy nie generuje kosztów dla budżetu państwa".
    I o to, zeby tam było więcej zdań, walka trwa od lat :-(

  • 33. Data: 2011-03-23 09:06:04
    Temat: Re: Zapraszam na czat internetowy dot. inwentaryzacji sieci
    Od: Jarosław Kłopotek <j...@i...pl>

    W dniu 2011-03-18 20:51, Anna Streżyńska Prezes UKE pisze:

    > jeszcze wczoraj widzialam na forumszerokopasmowe.pl
    > gdzies w dolnych partiach strony

    Dziękujemy za dobre krówki na Łódzkich targach ;-)

    Pozdrawiam Serdecznie
    Jarosław Kłopotek

  • 34. Data: 2011-03-23 09:25:41
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2011-03-21 14:48, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

> [...]
    > "wprowadzenie ustawy nie generuje kosztów dla budżetu państwa".
    > I o to, zeby tam było więcej zdań, walka trwa od lat :-(

    nie no żadna ustawa zazwyczaj nie generuje żadnych kosztów. Ja nie wiem
    kto tam pracuje. Szkoda słów krytyki bo to i tak bicie głową w ścianę

    Icek

  • 35. Data: 2011-03-26 07:58:31
    Od: Anna Streżyńska Prezes UKE <s...@s...pl>

    On 23 Mar, 10:06, Jarosław Kłopotek <j...@i...pl> wrote:

    > Dziękujemy za dobre krówki na Łódzkich targach ;-)
    >
    > Pozdrawiam Serdecznie
    > Jarosław Kłopotek

    Polecam się na przyszłość :-)

  • 36. Data: 2011-03-26 08:10:23
    Od: Anna Streżyńska Prezes UKE <s...@s...pl>

    wiadomościnews:ilsujj$2408$1@news2.ipartners.pl...

> [...]
    > licencjami do pracy na systemie paszportyzacji - ok 680000 zl
    >
    > Alternatywnie - dopisanie do systemu paszportyzacji aplikacji zrzucajacej
    > dane w wymaganym formacie - koszt
    > developmentu nieco nizszy 390000 zl - absolutny termin minimalny z testami 3
    > miesiace.
    > Uzupelnienie o dane, ktorych nie ma w systemie ( z pozostalych custom made
    > systemow,
    > albo w ogole z zewnatrz - np. numer dzialki !!!) kolejne 1500-2000 rbh.
    >
    > Wynik analizy:
    > Ten ISP nie zlozy wartosciowych danych - zlozy cokolwiek i zaryzykuje sprawe

    Ale prawda jest też taka, że w ubiegłym roku (wlasciwie w 2009)
    dostawalismy dane celowo zniekształcone, na przyklad wpisywane
    cyrylicą albo w języku chinskim, połamane płyty, dokumenty z hasłem,
    dokumenty wypełnione nie w tych rubrykach co trzeba, i rozmowy
    prowadzone z kolegami operatorami były na zasadzie "i co mi zrobisz,
    spadaj, dam co bede chciał". Nie zdajecie sobie tez Panowie sprawy ilu
    operatorów działa bez wpisu do rejestru i uprawia nieuczciwą
    konkurencję wobec tych którzy sie zarejestrowali, co roku wykrywamy
    około setki. Nie rejestrują sie czesciowo dlatego ze chca uniknąć
    obowiązków (np.obronnych) ale także czesto są to firmy które się
    włamują do cudzej kanalizacji itd.
    Inwentaryzację trzeba zrobic i juz ją miec, a w nastepnych latach
    tylko aktualizować. Te przepisy bedą działały przez lata. Są takie
    m.in. u Francuzów, Niemców i Amerykanów i jest tez z nich pozytek dla
    samych operatorów, bo wiedzą gdzie nie wchodzić, albo z czego można
    skorzystać, itd. U nas dochodzi do tego 8.4. i RPO - jak bedzie
    inwentaryzacja, jst nie beda inwestować tam gdzie inwestujecie. Albo
    jeden drugiemu nie bedzie wchodził w parade. Zresztą spotkamy się 6
    kwietnia w UKE to porozmawiamy. Ogłoszenie bedzie na www (spotkania
    zwykle robimy w szkole na przeciwko UKE, więc szukajcie dokladnej
    informacji)

  • 37. Data: 2011-03-26 13:51:00
    Od: "starywyga" <...@...pl>

> [...]
    > około setki. Nie rejestrują sie czesciowo dlatego ze chca uniknąć
    > obowiązków (np.obronnych) ale także czesto są to firmy które się

    Większość sobie z tego zdaje sprawę. Nie wiadomo jednak komu
    to zgłaszać. i czy w ogóle ktoś się tym zajmie.
    Na przykład obok mnie jest trzy takie firmy które nie są ani zarejestrowane
    w UKE ani nie prowadzą żadnej działalności. A usługi telekomunikacyjne
    świadczą, na dodatek świadczą usługi po 25 zł.
    A później klient wymaga od operatora ktory płaci podatki, płaci
    wynagrodzenia dla pracowników, płaci ZUS, płaci za łącza operatorskie
    a nie DSLa dzielonego na kilkadziesiąt abonentów aby taki operator
    miał cene Internetu na tym samym poziomie.

    STr

  • 38. Data: 2011-03-26 14:57:32
    Od: Icek <i...@d...pl>

> [...]
    > prowadzone z kolegami operatorami były na zasadzie "i co mi zrobisz,
    > spadaj, dam co bede chciał". Nie zdajecie sobie tez Panowie sprawy ilu

    na brak kultury nawet najlepsza ustawa nie pomoże. To mam nadzieję są
    wyjątki.

> [...]
    > około setki. Nie rejestrują sie czesciowo dlatego ze chca uniknąć
    > obowiązków (np.obronnych) ale także czesto są to firmy które się

    i jaka grozi za to kara ? Większa niż za tygodniowe opóźnienie w
    złożeniu odpowiedzi na zapytanie UKE ? ;)

    > Inwentaryzację trzeba zrobic i juz ją miec, a w nastepnych latach
    > tylko aktualizować. Te przepisy bedą działały przez lata. Są takie

    zgadza się, tylko kto za to zapłaci ? To nie są małe koszty. My
    prowadzimy biznes w warunkach w których mamy bardzo dużą konkurencję,
    bardzo dużą nieuczciwą konkurencję, bardzo dużo różnej maści obowiązków,
    opłat, kosztów. Za co mamy się rozwijać?

    Przy dużych cenach miedzi zauważam zwiększoną ilość dewastacji pt.: "a
    wezmę sobie i wyrwę kawałem przewodu, taki gruby więc pewnie dużo miedzi
    tam jest".

    Aby opłacić wniosek o pasmo pod radiolinię to muszę zebrać abonament
    miesięczny od 50 klientów. Aby opłacić etat osoby od inwentaryzacji to
    muszę mieć podłączonych 100-200 abonentów, których wpływy będą mi
    pokrywać chęć ustawodawcy do posiadania informacji. A co z innymi
    kosztami ? Co z kosztami biura obsługi, księgowości, systemów
    telekomunikacyjnych, serwisu systemów, energii elektrycznej, zakupu
    transmisji, zakupu urządzeń transmisyjnych, klimatyzacji i w końcu
    pracowników. Kto mi da na ZUS ? Na VAT ? A może jakiś urzędnik pomoże ?

    Jest Pani jedynym chyba urzędnikiem Państwowym, który sprawa wrażenie,
    że coś robi dla branży a nie przeciwko. Każdy inny spotkany na mojej
    drodze mam wrażenie, że tylko pierdzi w stołek i gó**o robi.

    > m.in. u Francuzów, Niemców i Amerykanów i jest tez z nich pozytek dla
    > samych operatorów, bo wiedzą gdzie nie wchodzić, albo z czego można
    > skorzystać, itd. U nas dochodzi do tego 8.4. i RPO - jak bedzie

    nie porównujmy się do amerykanów czy niemców. Jak nauczyciel będzie
    zarabiał 100-300 tys złotych rocznie, jak internet będzie po 35 euro
    miesięcznie dla abonenta końcowego, jak w tej cenie będzie limit na
    przesłanie ilości danych na 100GB/m-c, jak spółdzielnie nie będą stawały
    okoniem to będzie z czego to opłacić.

    Ceny internetu w dużych miastach są bardzo niskie, konkurencja
    doskwiera, koszty działalności duże, a obowiązków coraz więcej.

    Jak do tego policja zorganizuje jakąś znowu akcje typu "łapanie
    pedofila" i znowu spłynie w jednym czasie z 200 zapytań z całego kraju o
    to kto tam ma jaki numer IP to już w ogóle może przestaniemy inwestować
    tylko zajmiemy się obsługą spraw urzędowych.

    Każda z wymienionych opłat sama w sobie jest niska. Jak się zaczyna
    sumować to naprawdę mocno się trzeba starać aby biznes się zamknął. W
    ogóle dziwię się firmom, które mając z 100-1000 abonentów funkcjonują. W
    mojej ocenie jest to mocno nierentowne.

    Zainteresowanie dyskusją jest spore. Proponuję zrobić jakieś zapisy bo
    chętnie zajmę 15 minut w kwestiach kosztów funkcjonowania ISP i
    praktycznego podejścia do inwentaryzacji.

    Icek

  • 39. Data: 2011-03-26 20:23:36
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Dnia 16-03-2011 o 19:48:07 Icek <i...@d...pl> napisał(a):

    > jeżeli ustawodawca przewidział konieczność inwentaryzacji to nie
    > pozostaje nam nic innego jak jej dokonać.

    Reszty czytac mi sie nawet nie chcialo, bo trudno czytac "potulne ciele",
    ktore zrobi wszystko, co urzednicy/politycy sobie wymysla i jeszcze temu
    przyklasnie z zachwytem...

    Zamiast dazyc do jak najmniejszej ingerencji panstwa w gospodarce, to
    jeszcze przyklaskujemy coraz wiekszej inwigilacji urzednikow w nasze
    interesy.

    A urzednicy sie ciesza, bo dzieki takim jak powyzej, maja prace i moga
    sobie wymyslac kolejne bzdurne ustawy, by pokazac narodowi, jak to bardzo
    sa potrzebni... ech...

  • 40. Data: 2011-03-26 20:24:30
    Od: wm <...@w...pn>

    Tak jest. Jeśli mamy doganiać zachód to przez większą wydajność pracy i
    zmniejszenie kosztów. Nic nam nie da stosowanie ich rozwiązań bo wtedy
    luka do nich nigdy się nie zmniejszy.

    Nie potrzebujemy dotacji (bo od tego są banki które w dobrej gospodarce
    rynkowej dają tanie kredyty), sprawozdań, biurokracji (sami wiemy co
    jest dla nas dobre i korzystne) bo to wszystko jest z naszych pieniędzy.

    Każdy taki dokument do stworzenia to większe koszty działalności,
    zmarnowany czas i w efekcie większy zysk dla tych co działają nielegalnie.

    Ja rozumiem, że nasz rząd będzie mógł z zadowoleniem patrzeć na równo
    poukładane w bazach danych informacje ale to polskie firmy utrzymują ten
    kraj i każde działanie na ich niekorzyść jest działaniem na niekorzyść
    Polski.