  • 1. Data: 2010-06-28 15:43:21
    Temat: prosty komputer jednoukładowy (ARM, Atom?) - jak najtaniej?
    Od: gnz <g...@g...com>

    Witam!

    Poszukuję możliwie taniego komputera jednoukładowego, który spełnił by
    następujące wymagania:
    - wifi + ethernet
    - dowolna magistrala szeregowa (spi/i2c/uart)
    - jedno wolne gniazdo hosta usb
    - wyjście audio
    całość będzie pracować pod kontrolą Linuxa, jako odtwarzacz audio z
    różnych mediów (karty pamięci/pendrive oraz radio internetowe).

    Zależy mi na możliwie tanim, prostym i energooszczędnym rozwiązaniu.
    Czy ktoś może mi coś takiego polecić?

    gnz

  • 2. Data: 2010-06-28 18:13:30
    Od: "Lato" <n...@w...pl>

    >Poszukuję możliwie taniego komputera jednoukładowego, który spełnił by
    >następujące wymagania:

    jakiś tani terminal za 70zł z allegro sie nie nada?

  • 3. Data: 2010-06-28 18:17:47
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 28/06/2010 16:43, gnz wrote:
> [...]
    > różnych mediów (karty pamięci/pendrive oraz radio internetowe).
    >
    > Zależy mi na możliwie tanim, prostym i energooszczędnym rozwiązaniu.

    Ja zlozylem PCta Micro-ITX na plycie Zotac ION-ITX (wersja z zasilaczem
    19V). Z dyskiem 2.5" bierze 18-20W, drugi dysk (glownie do backupow)
    oskryptowany na wylaczanie sie po pol godzinie nieuzywania. Wlasnie
    sprawdzilem - nieuzywany od miesiaca, cos mi backupy automatyczne
    przestaly dzialac ;-(

    --
    Jerry1111

  • 4. Data: 2010-06-29 08:29:46
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 28 Cze, 17:43, gnz <g...@g...com> wrote:
> [...]
    > różnych mediów (karty pamięci/pendrive oraz radio internetowe).
    >
    > Zależy mi na możliwie tanim, prostym i energooszczędnym rozwiązaniu.

    poszukaj sobie zaurusa, spelnia to co ci potrzeba, mozna na nim miec
    debiana, ubuntu, i dedykowane dystrybucje.
    Polecam serie cxxxx.
    Do twoich zastosowan bedzie akurat.
    Miesci sie w kieszeni, ma ladna obudowe i ekran i klawirke. I kupic
    mozna za 300-500zl w zaleznosci od zestawu "gratisow"

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 5. Data: 2010-06-29 09:09:31
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 06/28/2010 11:43 AM, gnz wrote:
> [...]
    > różnych mediów (karty pamięci/pendrive oraz radio internetowe).
    >
    > Zależy mi na możliwie tanim, prostym i energooszczędnym rozwiązaniu.

    Poczytaj o Beagleboard. Ma USB, zintegrowany codec audio, na złączu
    rozszerzeń kilka różnych szyn szeregowych, bierze kilka W i ma bardzo
    dobre wsparcie pod Linuksem.
    Jeśli Ci się nie spieszy, warto poczekać na wersje xM. W porównaniu do
    poprzednich wersji ma m.in. 4 porty USB, zintegrowany ethernet, więcej
    pamięci RAM i gniazdo Micro-SD. Nie ma za to zintegrowanego flasha.
    BB-xM powinno być do kupienia za kilka tygodni.

    j.

  • 6. Data: 2010-06-29 11:12:04
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    gnz pisze:
> [...]
    > różnych mediów (karty pamięci/pendrive oraz radio internetowe).
    >
    > Zależy mi na możliwie tanim, prostym i energooszczędnym rozwiązaniu.

    Na alledrogo są miniHT na armie - są rozmiarów przerośniętego routera,
    kosztują jakieś 300zł z przesyłką, uarta zrobisz sobie kabelkiem do
    nokii na PL2303.

    Nie wiem jak w tych armowych, ale wersję na atomie kupiłem dla mamy i
    jak na razie jest to jedyny widziany przeze mnie laptop/netbook w którym
    nie słychać ŻADNYCH szumów na wyjściu audio.

    Michoo

  • 7. Data: 2010-06-29 15:28:00
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2010-06-28 17:43, gnz pisze:
> [...]
    > różnych mediów (karty pamięci/pendrive oraz radio internetowe).
    >
    > Zależy mi na możliwie tanim, prostym i energooszczędnym rozwiązaniu..

    http://www.hawkboard.org/

    Tutaj kupisz w Polsce:
    http://www.shop.kristech.eu/index.php?cPath=87

    pzdr