  • 11. Data: 2010-11-26 11:59:44
    Temat: Re: Zasilacz samochodowy do Notebooka - ile pobiera pradu?
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > ale Iwy to dopiero jak podlaczysz laptopa. pytanie brzmialo 'ile pobiera
    > pradu _zasilacz_' a nie notebook zasilany zasilaczem.

    dlatego napisałem kolejnego posta, że czytanie ze zrozumieniem się mi kłania
    ;-)

    brat

  • 12. Data: 2010-11-26 22:12:41
    Od: c...@p...onet.pl

    > Ile pobiera pradu z akumulatora samochodowego taki zasilacz do notebooka:
    >
    > http://allegro.pl/nowy-zasilacz-samochodowy-do-hp-99
    -modeli-fv22-
    i1320609799.html

    > Chodzi o to czy przez 15h rozladuje akumulator i w ilu procentach?

    Gdy podłączysz do zasilacza notebook a zasilacz do akumulatora samochodowego i
    będziesz pracował na notebooku to:
    I=P/U czyli I=90 W/12 V czyli I=7,5 A
    t=Q/I czyli akumulator samochodowy 45 Ah wytrzyma przez czas t=45 Ah /7,5 A
    czyli t= 6 godzin do całkowitego rozładowania.
    Ale to nie jest prawda, bo to jest tylko teoria, bo trzeba uwzględnić jego
    sprawność a także to, że wcześniej spadek napięcia na akumulatorze spowoduje
    wcześniejsze wyłączenie zasilacza z pracy. Czyli aby 15 godzin pracować należy
    włączyć silnik samochodowy i ładować akumulator samochodowy. Po prostu takie
    zasilacze działają w zakresie 12-15 V napięcia zasilania jak jest napisane na
    tabliczce znamionowej a przy niższym napięciu nie działają (nie przetwarzają
    napięcia). A ponadto trzeba uwzględnić także sprawność akumulatorów w
    notebooku, które jak są stare mogą być dodatkowym (większym) obciążeniem dla
    zasilacza. Na czas działania jak się okazuje ma duży wpływ wiele czynników w
    tym także obciążenie procesora i prąd pobierany przez dodatkowe wyposażenie
    notebooka itd. itp.
    W praktyce na przykład mój zasilacz 300 W z którego zasilam laptopa powinien
    pobierać 300/12= 25 A i wytrzymać t= 45 Ah/25A = 1,8 godziny a już po 10
    minutach świeci się mu światełko wskazujące na spadek napięcia grożący zaraz
    wyłączeniem się zasilacza&#8230; Praktyka jak widzisz pokazuje co innego i muszę
    włączać ładowanie akumulatora samochodowego czyli silnik samochodowy za
    niespełna 10 minut. Dlatego najlepszym wyjściem jest podładowanie akumulatora
    laptopa w czasie jazdy samochodem a także utrzymywanie akumulatora laptopa w
    dobrej kondycji&#8230;