  • 11. Data: 2010-02-15 19:24:26
    Temat: Re: Zasilanie procka bez trafa
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Plumpi wrote:

    > A wyobraższ sobie ile się bedzie wydzielało mocy na tym warystorze i jaki
    > bedzie potrzebny radiator ?
    > Nie mówiąc już o tym, że warystor zanim się rozgrzeje doprowadzi do
    > spalenia diody zenera oraz całegto Twojego układu elektronicznego.
    > Tak samo się stanie przy neonówce.

    Co sie ma rozgrzac? Warystor?
    A w szereg z dioda zenera mozna podlaczyc stick usb, sortownik butelek i
    walcarke stali. Tylko po co?
    Neonowke mozna dac zamiast diody zenera, a warystor tam nie ma co szukac.

    Waldek

  • 12. Data: 2010-02-15 19:29:36
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    > Kondensator zasilacza o mocy 0.5W będzie większy niż transformator
    > 0.5W. Reszta elementów jest niemal dokładnie taka sama - po co
    > kombinować i ryzykować porażenie?

    Przy odrobinie sprytu w 10mA powinno się zmieścić.
    --
    Pozdr
    EM

  • 13. Data: 2010-02-15 20:17:16
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    Może coś co proponuje Atmel do zasilania avrków.
    http://www.atmel.com/dyn/resources/prod_documents/do
    c2566.pdf

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 14. Data: 2010-02-15 22:02:04
    Od: mk <m...@o...pl>

    > LNK302 potrzebuje do pracy jeszcze transformatora i kilku elementów.

    Jeśli nie potrzeba izolacji galwanicznej, to nie trzeba transformatorka
    - wystarczy dławiczek - gabarytowo nieco się zyska.

    A kondensatorki o sporych pojemnościach i wystarczającym napięciu teraz
    naprawdę malutkie można dostać.
    Można też brutalnie robić spadek napięcia na rezystancji, jeśli jest
    taka możliwość (np. jak w opalarce Steinela).

    pzdr
    mk

  • 15. Data: 2010-02-15 22:19:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello mk,

    > Jeśli nie potrzeba izolacji galwanicznej, to nie trzeba transformatorka
    > - wystarczy dławiczek - gabarytowo nieco się zyska.

    Nic nie zyskasz - jeszcze stracisz. Dławik dla step-down z
    wyprostowanego napięcia sieci wcale mały nie będzie. Masz mnóstwo
    elementów - kondensator po stronie sieci, kondensator po stronie
    niskiego napięcia. Przy mocach rzędu 0.5W i mniejszej nadal klasyczny
    transformator wygrywa.

    > A kondensatorki o sporych pojemnościach i wystarczającym napięciu teraz
    > naprawdę malutkie można dostać.

    Jasne. Tylko skubane siakoś tak często się przebijają... Chcąc mieć
    bezpieczne urządzenie musisz użyć kondensatora klasy X2, na napięcie
    275V i o pojemności 220nF na każde 10mA. A 5V 10 mA to zaledwie
    50mW...

    > Można też brutalnie robić spadek napięcia na rezystancji, jeśli jest
    > taka możliwość (np. jak w opalarce Steinela).

    Zadaniem opalarki jest grzać. Dodatkowe waty z rezystora nie szkodzą.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2010-02-16 09:03:59
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Może coś co proponuje Atmel do zasilania avrków.
    > http://www.atmel.com/dyn/resources/prod_documents/do
    c2566.pdf

    OK, ale to przecież zwykły zasilacz beztransformatorowy.....

    Konop

  • 17. Data: 2010-02-16 11:01:18
    Od: Adam Górski <t...@m...pl>

    Jarek pisze:
    > Witam!
    >
    > Chce zrobic uklad, w ktorym procesor ma sterowac silnikiem. Ma w sobie
    > jakis program wystawiajacy jedynke na porcie, co zalacza triaka i sam
    > silnik.
    > Do zasilenia procka nie chce stosowac transformatora - na gabarytach
    > zalezy mi przede wszystkim. Czy jest jakas alternatywa ?

    Witam,

    Gdzieś kiedyś widziałem jeden z układów bodajże Harrisa który prawie bez
    niczego na zewnątrz dawał kilka mA @ 5V prosto z sieciowego.
    Było to spory kawałek czasu temu i mogę się mylić bo nie widzę tego teraz.

    Adam

  • 18. Data: 2010-02-18 07:15:53
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    c2566.pdf

    > OK, ale to przecież zwykły zasilacz beztransformatorowy.....

    Ja proponuję bardziej niezwykły :)
    Dając mostek prostowniczy można dać teoretycznie 2x mniejszy kondensator.
    Nieraz używałem takiego czegoś i kondensator nie był większy niż 220nF.
    A przy tych wymaganiach ogólnie kondensator musi być gabarytowo spory.
    --
    Pozdr
    EM

  • 19. Data: 2010-02-18 11:31:56
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-02-16 12:01, Adam Górski pisze:

    > Gdzieś kiedyś widziałem jeden z układów bodajże Harrisa który prawie bez
    > niczego na zewnątrz dawał kilka mA @ 5V prosto z sieciowego.

    Supertex, układ nazywa się LR8.

    W gruncie rzeczy to zwykły stabilizator liniowy, tyle że na wejściu może
    mieć max. 450V. Wyjście regulowane w zakresie 1V2-440V. Daje 10-30mA
    dopóki się nie przegrzeje.
    http://www.supertex.com/pdf/datasheets/LR8.pdf

    BTW: Ja ściągałem te układy z Contrans TI, może teraz więcej firm ma je
    w ofercie. Jakby co to zostało mi jeszcze kilka sztuk i mogę się podzielić.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 20. Data: 2010-02-18 13:40:39
    Od: Piter <p...@o...eu>

    W dniu 16.02.2010 12:01, Adam Górski pisze:

> [...]
    > niczego na zewnątrz dawał kilka mA @ 5V prosto z sieciowego.
    > Było to spory kawałek czasu temu i mogę się mylić bo nie widzę tego teraz.

    A może któryś z tych:
    http://www.datasheetcatalog.com/datasheets_pdf/V/B/4
    /0/VB408.shtml
    http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/stmicroele