  • 1. Data: 2010-02-14 11:40:32
    Temat: łączenie tyrystorów szeregowe
    Od: "batman" <d...@w...pl>

    dostałem 3 tyrystory T22 -10-01. Czy mogę połączyć je szeregowo aby uzyskać
    wyższe napięcie pracy

  • 2. Data: 2010-02-14 13:23:10
    Temat: Re: łączenie tyrystorów szeregowe
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "batman" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    > dostałem 3 tyrystory T22 -10-01. Czy mogę połączyć je szeregowo aby
    > uzyskać wyższe napięcie pracy

    A zagwarantujesz idealnie jednakowe otwarcie wszystkich trzech? Chyba nie.
    Zawsze jeden na końcu zostanie, który dostanie pełne napięcie.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2010-02-14 13:46:28
    Od: "Konrad" <r...@w...pl>

    > A zagwarantujesz idealnie jednakowe otwarcie wszystkich trzech? Chyba nie.
    > Zawsze jeden na końcu zostanie, który dostanie pełne napięcie.

    chyba niebardzo, dopuki wszystkich nie otworzysz, to napięcie nie
    popłynie....

  • 4. Data: 2010-02-14 13:54:34
    Od: "batman" <d...@w...pl>

    a w przypadku prostego ściemniacza

  • 5. Data: 2010-02-14 14:06:39
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    batman pisze:
    > a w przypadku prostego ściemniacza

    Problemem jest tu wyzwalanie ich.
    Przecież musisz podać sterownie względem katody każdego z nich.

    Tak więc ogólnie, gra nie warta świeczki w takim zastosowaniu.
    EM

  • 6. Data: 2010-02-14 15:32:58
    Od: grg12 <g...@c...at>

    Irokez pisze:
    > A zagwarantujesz idealnie jednakowe otwarcie wszystkich trzech? Chyba nie.
    > Zawsze jeden na końcu zostanie, który dostanie pełne napięcie.

    Z tego co pamiętam to nic złego - tyrystor pod wpływem wysokiego
    napięcia po prostu się załączy. Ale nawet jeśli taki wyłącznik jest
    możliwy nie oznacza że warto go budować - takie kombinacje można by
    zrozumieć gdyby chodziło o kilkadziesiąt kV, jakieś rzadkie i kosztowne
    elementy - ale kolega napisał że zamierza zbudować ściemniacz - tyrystor
    czy triak który spokojnie będzie działał na napięciu sieciowym kosztuje
    kilka złotych, dodatkowe elementy potrzebne do sterowania przełącznika
    "złożonego" pewnie więcej.
    Pozdrawiam
    GRG

  • 7. Data: 2010-02-14 17:40:25
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    > oznacza że warto go budować - takie kombinacje można by zrozumieć gdyby
    > chodziło o kilkadziesiąt kV, jakieś rzadkie i kosztowne elementy

    Dokładnie. Wszystko prawda.
    Dawniej w układach lampowych kiedy diody półprzewodnikowe nie miały takich
    wysokich napięć stosowało się kilka łączonych w szereg plus rezystory
    równolegle z diodami w celu wyrównania napięć. Bez tych rezystorów układ
    może samoczynnie się załączać, szczególnie po podgrzaniu.
    Generalnie nie warto.

    --
    Desoft

  • 8. Data: 2010-02-14 18:07:55
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Desoft wrote:

> [...]
    > równolegle z diodami w celu wyrównania napięć. Bez tych rezystorów układ
    > może samoczynnie się załączać, szczególnie po podgrzaniu.

    zalaczac????? Diody, wyladowanie lawinowe, smrod.
    A szeregowe laczenie diod stosuje sie do dzisiaj, zobacz diody na U>1500V.

    Waldek

  • 9. Data: 2010-02-14 21:38:23
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > zalaczac????? Diody, wyladowanie lawinowe, smrod.

    Diody??? a do czego te diody? to diody można załączać???

    --
    Desoft

  • 10. Data: 2010-02-15 19:19:16
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Desoft wrote:

    > Diody??? a do czego te diody? to diody można załączać???

    No wlasnie. Odpowiedz, bo ty to napisales :-)

    Waldek