  • 1. Data: 2010-01-28 11:23:39
    Temat: Zewn. dysk USB Seagate 320 GB
    Od: Ave <n...@s...pl>

    Witam,
    Chciałbym kupić zewn.dysk USB Seagate FreeAgent Go 320 GB ,aby robić kopie
    zapasowe i przenosić pliki pomiędzy 3 komputerami.
    Na każdym kompie jest inny system : Win7 ,XP Home i 98SE.
    Czy ten dysk będzie rozpoznany od razu czy też wymagane są jakieś
    sterowniki ( zapewne do Win98SE ) ?
    Jak go sformatować (NTFS , FAT32 )? Czy można zrobić na nim partycje ?

    Pozdrawiam
    Kuba

  • 2. Data: 2010-01-28 17:31:27
    Temat: Re: Zewn. dysk USB Seagate 320 GB
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Ave" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sterowniki ( zapewne do Win98SE ) ?
    > Jak go sformatować (NTFS , FAT32 )? Czy można zrobić na nim partycje ?

    Hej

    Mam, działa fajnie.
    Żadne sterowniki nie potrzebne w WinXP/Vista/7/SBS2003/SBS2008
    Do Win98 raczej potrzebne (nie testowałem, ale w sieci był nieoficjalny
    SP2.1a (jakoś tak) i miał obsługę USB, w każdym razie wtedy z pendrakami nie
    miałem problemu).)
    Partycji nie udało mi się załozyć pod WinXP. Linux a i owszem.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2010-01-28 18:47:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Ave" o9792157e7sy$.6z8h0je0sjcw$....@4...net

    > Jak go sformatować (NTFS , FAT32 )? Czy można zrobić na nim partycje ?

    W98SE z NTFS? A jak chcesz to widzieć pod W98? W98 to DOS.
    Niby można zrobić RW dla W98, ale ja odradzam -- nie jest to
    dobrze przetestowane (przez miliony juzerów) więc są kłopoty. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2010-01-28 20:50:46
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Ave" <n...@s...pl> wrote in message
    > Chciałbym kupić zewn.dysk USB Seagate FreeAgent Go 320 GB ,aby robić kopie
    > zapasowe i przenosić pliki pomiędzy 3 komputerami.

    kup dobra obudowe i dysk osobno, wyjdzie podobnie a jak ci jakis
    krytyczny atrybut smart doleci do zera to moze nawet dane zgrasz
    podpinajac do sata (po usb zazwyczaj sie wtedy nie da, otwarcie
    dysku to utrata gwarancji, a odsylac ze swoimi danymi to tez
    niezbyt dobry pomysl)

    > Na każdym kompie jest inny system : Win7 ,XP Home i 98SE.
    > Czy ten dysk będzie rozpoznany od razu czy też wymagane są jakieś
    > sterowniki ( zapewne do Win98SE ) ?

    tak, trzeba bedzie zainstalowac sterowniki do usb pod 98

    > Jak go sformatować (NTFS , FAT32 )? Czy można zrobić na nim partycje ?

    mozna zrobic partycje, nawet bym zalecal, po pierwsze zeby nie mieszac
    'backupow' z danymi, po drugie dlatego ze 98 ntfs nie czyta bez kombinowania
    a za to fat32 nie obsluguje duzych plikow (wiekszych 4GB bez bajta)

  • 5. Data: 2010-01-28 20:59:24
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    tg wrote:

    > "Ave" <n...@s...pl> wrote in message
    >
    > kup dobra obudowe i dysk osobno, wyjdzie podobnie

    Polecisz jakąś obudowę wielkości FreeAgent Go?

> [...]
    > podpinajac do sata (po usb zazwyczaj sie wtedy nie da, otwarcie
    > dysku to utrata gwarancji, a odsylac ze swoimi danymi to tez

    Jeśli na kopie zapasowe, to chyba nie jest wielki problem, dane można
    zdublować na inny nośnik z pierwotnego źródła...

    Grzegorz